Katastrofalen profesionalni zdrs Tarče pri preiskovanju gradbene mafije: Ko preiskovanci postanejo “ugledni strokovnjaki”!

Stanko Štrajn (Foto: STA)

Stanko Štrajn, brat znanega levičarskega ideologa propadle LDS in vodje Liberalne akademije Darka Štrajna, je imel prste vmes že pri gradnji avtocestnega križa. Sam je bil dolga leta na ključnih mestih v Darsu (od člana uprave do vodje pravne službe) in je “najzaslužnejši” za pripravo javnih razpisov in pogodb, ki so omogočale podpisovanje aneksov gradbenemu tajkunu Ivanu Zidarju. Kmalu zatem se je zaposlil pri SCT, danes pa se prikazuje kot veliki borec za “transparentnost in učinkovitost” velikih infrastrukturnih projektov.

Po več kot letu dni izgleda, da se saga z oddajo gradbenih del za drugo cev karavanškega predora končuje. Tunel bo, kot kaže, gradilo turško podjetje, ki je v svojih prvih javnih odzivih že napovedalo, da bo v izvedbo vključilo večje število domačih podizvajalcev. Ob tem pa so dodali, da je to zanje manjši projekt in da bodo svoj interes izkazali tudi pri mnogo večjih investicijskih projektih – po ugibanjih naj bi to pomenilo gradnjo drugega tira.

Kljub neizmerni želji domačih izvajalcev, da bi ta posel pridobili, navezavi z nekdanjim vodstvom Državne revizijske komisije, servilni javni televiziji in Forumu 21 tokrat ni uspelo.

RTV na strani mafijskega “nacionalnega interesa”
Ob tem je vredno poudariti, da bi v primeru, če bi na razpisu slavil Kolektor, tunel ravno tako gradili Turki, saj je slovensko gradbeno podjetje na razpisu nastopalo v partnerstvu z drugim turškim podjetjem. Zelo pomemben akter pri vzpostavitvi okolja, ki naj bi domačim gradbincem omogočal enormne zaslužke, ki bi zgolj ponovili dobro naučeno vajo iz programa izgradnje avtocestnega križa, pa je bila v dosedanjih postopkih tudi javna RTV.

Pred leti, ko je del posla na vipavskem kraku avtoceste pridobilo italijansko podjetje, je globoko država, ki jo je tedaj v gradbenih krogih predstavljal Ivan Zidar, poskrbela, da Italijani na našem trgu niso mogli kupiti gradbenega materiala. Italijansko podjetje takrat, kljub podpisani predpogodbi, ni moglo kupiti cementa v podjetju Salonit Anhovo. Kdo je vodil podjetje (Jože Funda) in kako blizu strukturi F21 je bil, ni treba posebej pojasnjevati. Tokrat, 12 let pozneje, se to najverjetneje ne more ponoviti, saj vsako zdravorazumsko podjetje skrbi za čim višjo prodajo, pa tudi sicer so Turki (tako kot Kitajci) sposobni tudi zadnji žebelj, ki ga potrebujejo za gradnjo, če ga ne bo mogoče kupiti tu, pripeljati od doma.

Brat levičarskega “pravičnika” od Darsa k SCT
Pretekli četrtek, 28. novembra 2019, smo na TV Slovenija lahko spremljali oddajo Tarča z Eriko Žnidaršič. Kljub nekaterim odličnim oddajam tega formata, ki jih je v preteklosti pripravila voditeljica, je bila tokratna prava novinarska polomija. V oddaji smo lahko videli goste, ki tja nikakor ne bi smeli priti in ki so bolj kot o sami problematiki velikih infrastrukturnih projektov razpravljali o lastnih bolečinah in nepridobljenih poslih. Zbrani so bili nekdanji šef nadzornega sveta Darsa Robert Ličen, odvetnik Franci Kodela, ki zastopa eno od podjetij v tožbi proti Darsu, ter Stanko Štrajn, ki se predstavlja kot “strokovnjak za postopke javnih naročil”.

Ličen je tako javnosti razlagal, da uprava Darsa, katere zaslužki nekajkrat presegajo plačo predsednika vlade, nima pri izbiri izvajalcev nikakršnih pooblastil in da zgolj podpisuje tisto, kar jim pripravi razpisna komisija. Tudi nadzorni svet, ki ga je Ličen vodil, naj bi bil povsem nemočen.

Odvetnik Kodela je zastopnik enega od podjetij, ki so v tožbi zoper Dars, ker je le-ta zahteval in unovčil garancije za nekvalitetno izvedena dela. Šlo je za več kilometrov protihrupnih ograj, ki jih je bilo zaradi nekvalitetne izvedbe potrebno zamenjati. Zato ne preseneča, da je  Kodela v oddaji lahko ponavljal zgolj to, kako naj bi bilo vodenje Darsa neprimerno.

Štrajn, drugače brat znanega levičarskega ideologa propadle LDS in vodje Liberalne akademije Darka Štrajna, je imel prste vmes že pri gradnji avtocestnega križa. Sam je bil dolga leta na ključnih mestih v Darsu (od člana uprave do vodje pravne službe) in je “najzaslužnejši” za pripravo javnih razpisov in pogodb, ki so omogočale podpisovanje aneksov Zidarju. Kmalu zatem se je zaposlil pri SCT, danes pa se prikazuje kot veliki borec za “transparentnost in učinkovitost” velikih infrastrukturnih projektov.

Stanko (levo) in Darko (desno) Štrajn (Foto: STA)

Nekaj podobnega (glede na velikost držav in v projekt vključenih družb neprimerno večjih dimenzij) si je privoščil nekdanji predsednik nemške socialistične vlade Gerhard Schroder, ki se je po tem, ko je kot vodja države dodelil enormne bonifikacije ruskemu gigantu Gazprom za gradnjo plinovoda preko nemškega ozemlja, v tem istem podjetju zaposlil. Levičarski vzorci koruptivnosti so torej internacionalni!

Očitni konflikt interesov
Da je tako, je potrdilo tudi več zaslišanih v sodni preiskavi Zidarja, Dušana Černigoja, Rajka Siročiča in Abdona Peklaja. Zaslišani so potrdili, da je avtor spornih pogodb, na podlagi katerih je SCT služil dodatne milijone evrov za dokončanje predora Šentvid, ravno Štrajn, kar pa je slednji zanikal.

Simona Razpotnik (Printscreen RTV Slovenija)

Štrajn je celo iz stečajne mase SCT na račun množice podjetij in posameznikov prejel enormne zneske. Ekskluzivno objavljamo zneske, ki jih je iz stečaja SCT zahteval in prejel Štrajn. Tako je bila ena od njegovih terjatev v višini 51.111,81 evra prerekana, druga, ki jo je podal v višini 144.724,38 evra, pa je bila priznana v višini 43.783,91 evra kot prednostna in 39.804,88 evra kot navadna terjatev. Kolikšen je bil Štrajnov končni izkupiček, še raziskujemo.

Za konec lahko izpostavimo še nesprejemljivost nastopanja tako imenovane “žrtve” v oddaji, ki je služila zgolj za diskreditacijo uprave Darsa. Simono Razpotnik so namreč s položaja predsednice komisije odpustili zaradi nesprejemljivih povezav z izvajalci. Omenjena je namreč v “zasebnem času” jadrala z izvajalci, kar je očiten konflikt interesov.

Rihard Orel

  • lukec

    Stanje bolnega duha razkriva ta članek v popolnosti.
    Brat liberalnega ideologa je BARABA in pika.
    Brat Janše je pa SVETNIK in pika.
    Tako označevanje posameznega državljana je značilna psihosomatska patologija velike večine javnih podob in članov SDS.
    Župan Grosuplja, ki je “strokovnjak” Verlič je pa resnično kriv za največjo infrastrukturno barabijo, to je drugi tir pa je strokovnjak v okviru SDS. Dobiva preko 50.000 EUR na leto samo zato da modruje in podpira 3 milijardno investicijo, ki nima za slovensko gradbeništvo nobenega učinka.
    Dokaz je Karavanški predor, ki ga delajo tujci, reference pa bodo šle drugam. Tri milijarde pa bo referenc tujim podjetjem zagotovila pisarniška gradbeniška mafija.

    Zaradi tega je težko argumentirati diskusije.

    • Amerikanc

      E vidiš, za Rajkota še nisem slišal od nobenega člana SDS-a, da bi bil svetnik, rdeče opice pa imajo vse svetniški sij. bolj ko kradejo, bolj jih zagovarjate. Samo Hana si vzemi za primer; svetnika med Svetniki.

    • if

      Komentarji k vašim trditvam!
      DA!
      Tako trdite, lukec!
      Tako trdite, lukec!
      V četrti izjavi se, upoštevajoč tudi drugo in tretjo trditev, samodeklarirate za psihopata.
      Župan Verlič usmerja svoje delovanje v posodobitev slovenskih železnic, povezava LJ-ZG. To je napredno. https://www.dolenjskilist.si/2018/05/23/196526/novice/dolenjska/Prvi_korak_za_obuditev_spece_lepotice__ali_pojdimo_na_vlak/
      Gradijo naj tisti, ki zmorejo narediti kvalitetno za čim manj denarja. Doslej je gradil slovenski nacionalni interes po načelu “nekvalitetno za čim več denarja”, zato so slovenske avtoceste in hitre ceste NON STOP v popravljanju.

      • lukec

        Drugi tir je snoval skupaj doktorant prof. Zgonca 20 let in ga priredil za gradnjo s 42,0 km tuneli dr. Verlič. Zato je vseskozi delal na prometnem inštitutu.
        Da je bila vrednost najprej 650 mio EUR (Verlič) in da je skočila vrednost na 1,4 miljrade in da bo na koncu 3,0 milijarde ve vsak ki pozna strukturo projekta. Zato je trditev g. Verliča brezpredmetna, vir dolenjski list pa je naveden zato, ker potrebuje dr. Verlič samopromocijo. Zakaj se noče konfrontirati z nasprotnim projektom? Zato ker ne more tekmovati z argumenti.
        Sicer pa njegovo strokovnost predstavlja stanje na SŽ! Predvsem pa stanje zgornjega ustroja železniških tirov. Ali je treba še kaj dodati? IF……..

        • if

          Gradijo naj tisti, ki zmorejo nareditit kvalitetno za čim manj denarja.
          Doslej je gradil slovenski nacionalni interes po načelu “nekvalitetno za čim več denarja”, zato so slovenske avtoceste in hitre ceste NON STOP v popravljanju.

          Slovenske železnice so dokaz o zmogljivosti socializma (liderji Kučan&Co.), in o zmogljivost levičarskih vlad v samostojni RS (tri četrtine časa od treh desetletij samosotjne RS oblastuje levičarstvo v različicah SD, SMC, LMŠ, DeSUS, SAB, Zares, LDS; Pozitivna Slovenija …)

          • lukec

            Železnice in njihov razvoj s socializmom nimajo nič, ker jih je bilo pred socializmom bistveno več in ni bilo problemov z javnim prevozom.
            if…. bi moral namesto floskul o konkurenčnosti preveriti, kako je on zaslužil svojo plačo, ali pa se še vedno koti na študentskih bonih pri 27 letih, seveda vse (ne)zakonito.

          • if

            Nerazvitost slovenskih železnic in socializem sta vzajemni kategoriji, kot sta vzajemni tudi razvitost avstrijskih in avstrijski kapitalizem.

          • Igor Pavlič

            RAcionalno je gradil le Zidar, tipični primeri so šentviški predor, pa Onkološki inštitut, Pediatrična klinika, el stolpa na Brniku niso več utegnili postaviti. Tudi Vegrad in Primorje sta bial odlična, pa so jih po letu 2008 komunisti uničili.

    • lojze

      lukec, nič od tega, kar pišeš ne drži. Ker zadevo gledaš skozi ideološka očala, uporabljaš na pamet velike besede je s tabo res težko diskutirati.

      • lukec

        lojze, kot dobro podučen o ideologiji, in govorim na pamet predlagam, da greš preveriti zgodovino.
        Primer za drugi tir: Če ni bila prva cena 650 mio EUR, druga 1,4 in da vsak ki vsaj malo pozna stroške tunelov ve da bo cena med 2,5 do 3 milijarde potem imaš prav, da uporabljam na pamet velike besede. Zapomni se samo zadnjo vrednost, ker bi prvi dve MORAL poznati že iz zadnjih osem (8) let razvoja stroškov za Drugi tir.

        • rrrrr

          Odkar ste lukci Slovenijo na referendumu odrezali od sveta, Luka Koper ne potrebuje nobene podzemske železnice več. Naj vam tisto boljševiško rusko strašilo Batjuška Moroz kupi električni vlakec, pa se z njim čuha-puhajte od Metelkovi do Roga.
          Lukec, ekonomija ni za smrkavčke.

          • lukec

            strašilo rrrrr je pomešalo vse pojme. Kdo je prvi zahteval dvotirno progo za povezavo Luke Koper do Divače? INŽENIRJI in ne rrrr. rrrr ne razume resnice, ker so prvi zahtevali inženirji zaradi ekonomije. Torej rrrrr samo piše o stvareh, ki jih ni spremljal. Prvi so inženirji zahtevali dvotirno progo z bistveno manjšimi dolžinami km. Namesto 20,4 samo 9 km tunelov. In tu se začne ekonomija! Če seveda rrrr zastopi, kaj ekonomija je!. Torej se najbrž inženirji zastopijo na ekonomijo. Izhodišče pa je bil g. Verlič, kot direktor prometnega inštituta, ki je projektiral tako progo zato, da je bila po volji Zidarju, pardon njegovemu sinu, ki je imel opremo za izvajanje del v predorih.

  • Slehernik

    Tip je izrezan Draža Mihajlović :-)))))))

    • JANEZ GUS

      Ne delaj sramote Draži.

  • Amerikanc

    Tota Štrajna na polno moralizirata a sta oba vedno tam, kjer udbomafija deli “naše žulje” svojim zaslužnim članom.

  • pajot

    Dva neurejena,zanemarjena tipa. Bljak.

  • sloustava

    Golobicevi kremplji in Kucanov Forum21 sta poguba za narod.

    • Igor Pavlič

      Zdaj tudi Keber!

  • JANEZ GUS

    Tako je to pri nas.A sta ta dva iz Pušče.Vprašam.

    • WISKY 1000

      Tam so lepši

  • Igor Pavlič

    Po letu 2008, ko je bilo konev vladanja sanjseke ekipe, je šlo z našim gradbeništvom le še navzdool, nastopoila je leva vlada in SCT, Vegrad ter Primorje so vsi po vrsti propadli, na srečo ni šla v stečaj mariborska škofija. Tudi banke bi bankrotirale, če jih ne bi “sanirali” davkoplačevalci ter tako nacionjalizirali te milijarde kreditov, saj so banke prej očoitno delovale takorekoč kot samoposrežne trgovine brez blagajn.

  • althar

    Če morda še nisem napisal: ukiniti davek, imenovan prispevek za RTV.

  • Andrej

    Zidar se nam pa reži.

  • Ivan Ivanovič

    Vampirji veselo plešejo, javna hiša se jim nastavlja odzad in odspred.

  • Antonius

    Na današnji dan pred 94 leti je ljubljana dobila izmenični tok.
    Toliko let kasneje pa Ljubljana in z njo vsa Slovenija še vedno živi v temi.
    Kradejo nas, da so srake z njimi primerjane skoraj poštene. Slovenci pa kot Slovenci. Elektriko imajo samo zato, da jim na njen račun lahko kradejo tudi za televizijščino.

  • Igor Pavlič

    Takšen novinarski dilentatizem je sramota za mnacionalni medij. Odstop takoj!

  • Vlado77

    Darko Štrajn je ultra levičar daleč od sredine. Taki bi nas pripeljali v Venezuelo. Če je njegov brat isti potem se res vprašam kdo zbira goste za Tarčo. A je to Erka Žnidaršič ali nadrejeni. Ti tipi glede na opisano spadajo v kakšno drugo Tarčo kjer bi se govorilo o praksi ki je nesprejemljiva in se ne sme ponoviti. Seveda skupaj s takimi gosti ,ki imajo kaj povedati glede njihih zlorab. Mislim , da jih ne bi bilo najti.problem pa je če bi jih sploh povabili. Erika Žnidaršič je vodila dobro svoje tarče – to pa je hud zdrs.

  • xtc

    Zadeva je zelo enostavna,striktni predpisi,naročilo mora biti čim bolj detaljno in z zahtevami,ki so jasne in brez aneksov in vsak sodelujiči na razpisu(nosilec) se lahko pritoži zgolj enkrat in mora biti še kontrola,v kolikor se ugotovi,da je razpis prilagojen za točno določenega izvajalca,mora ta odstopiti iz posla in 5 let ne sme več kandidirati na državnih javnih razpisih,tisti,ki pa je razpis prilagodil pa trajno prepoved službe v firmaf državni lasti ali državne službe.Firma,ki sama nima referenc za tovrstne gradnje,kot se zahteva-NE MORE nastopiti na razpisu.

  • črnaovca

    Novinarji pri zbiri strokovnjakov nimajo nekih meril, vsak ki ga dobijo pred kamero je takoj strokovnajk, pa naj bo to pri Rosviti ali Eriki, le po barvi se včasih razlikujejo

  • mona lisa

    Mafija po slovensko.

  • Ruzla Derpe

    Najbolj hecen je IJJ, ki bi privatiziral RTV ter Val2002, ko vlada pa za direktorje nacionalizirane radiotelevizije postavi svoje vernike, ki ga poveličujejo.

  • tomven

    Začel gledati oddajo. Ko sem videl, da si štrajnov ne zna niti kravate zavezat, sem si mislil:le kaj je ta trot počel na Darsu.

  • Olga101

    Najboljša rešitev je ukinitev harača za murglsko medijsko kloako!

  • samotoje

    A dva taka imajo pri Štrajnovih? Ti bogeca, ena hudo prizadeta genetska kvaliteta.

  • Svoboda

    Ta strokovnjak hahaha komedija stoletja

  • Jožefa Benko

    brajdič muko je rekel,da bo slovenijav bodoče ustanovila družbo strokovnjakov , ki se bo ukvarjala z izvozom strokovnjakov vseh vrst,predvsem tiste s fdv in pravnike, vendar se pri teh zadnjih že zatika, ker ni resnega naročnika,razen na ozemlju naše drage (k)yuge.