Koliko nas bo v resnici stal projekt 2. tira in koliko delovnih mest bo dejansko prinesel?

Razlika med ocenami vrednosti projekta, kot jih navajajo predstavniki vladajoče koalicije in kot je navedeno v vladnem zakonu, je ogromna in gre v stomilijonske zneske, kar je od predstavnikov vladajoče koalicije neresno in neodgovorno. Prav tako so ocene o novih 9 tisoč delovnih mestih pod velikim vprašajem, kot tudi nadzor projekta mednarodnih institucij. 

Na predlog poslanske skupine SDS člani in članice Komisije DZ za nadzor javnih financ na današnji nujni seji razpravljajo o problematiki nejasne finančne konstrukcije projekta izgradnje drugega tira železniške proge Divača–Koper.

Predstavniki vladajoče koalicije v javnosti predstavljajo različne ocene o tem, koliko naj bi stala gradnja drugega tira železniške proge Divača–Koper. Predsednik vlade Miro Cerar je na seji državnega zbora (DZ) maja letos povedal, da bo strošek izgradnje drugega tira na kilometer okoli 27 milijonov evrov, kar za celotno traso, ki je dolga okoli 27 kilometrov, znese okoli 720 milijonov evrov. Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, ki je ob svoji predstavitvi za ministra v DZ izjavil, da drugega tira ne potrebujemo še 20 let, je na izredni seji DZ izjavil, da je investicijska vrednost drugega tira 985 milijonov evrov. Pri tem je treba omeniti še študijo podjetja Geodata Engineering, ki je po naročilu ministra za infrastrukturo preverilo vrednost projekta drugega tira in prišla do cene najmanj 1,159 in največ 1,46 milijarde evrov, skupaj z davkom na dodano vrednost.

Razlika med ocenami vrednosti je ogromna
Poslanka vladajoče SMC Vojka Šergan je na seji Odbora za infrastrukturo, okolje in prostor izjavila, da je vrednost investicije drugega tira 980 milijonov evrov. Metod Dragonja, nekdanji državni sekretar, danes pa svetovalec direktorja državne družbe 2TDK, je na seji Komisije za nadzor javnih financ predstavil tabelo z naslovom stroški projekta za davkoplačevalce, v kateri je ta investicija skupaj s stroški financiranja in vzdrževanja ocenjena na 1,746 milijarde evrov. V Zakonu o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača–Koper je navedeno, da bo finančna vzdržnost projektne družbe 2TDK zagotovljena, če bo državni proračun v obdobju obratovanja projekta drugega tira po njegovi izgradnji leta 2025 namenil letni znesek oziroma plačilo za dosegljivost v višini med 30 in 40 milijonov evrov, odvisno od dobe trajanja koncesijskega razmerja, pri čemer zakon določa 45-letno obdobje trajanja koncesijske pogodbe. To pomeni, da je vrednost projekta izgradnje drugega tira železniške proge Divača–Koper po vladnem zakonu med 1,35 milijarde evrov in 1,8 milijarde evrov.

Razlika med ocenami vrednosti projekta, kot jih predstavljajo predstavniki vladajoče koalicije in kot je naveden v vladnem zakonu, je ogromna in gre v stomilijonske zneske, kar je od predstavnikov vladajoče koalicije neresno in neodgovorno.

Manipulativna in zavajajoča je številka o 9 tisoč novih delovnih mestih
Predstavniki vladajoče koalicije pa v javnosti navajajo tudi druge številke, povezane s projektom izgradnje drugega tira, ki so nejasne in nerealne. Ko se je predsednik vlade Miro Cerar čez noč odločil, da bo proga dvotirna, je bila navedena natančna številka 97 milijonov evrov, za kolikor naj bi se projekt podražil. Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Jure Leben pa je na 29. nujni seji Komisije za nadzor javnih financ, ki je potekala 15. junija 2017, jasno povedal, da znesek 97 milijonov evrov pomeni strošek zgolj za del proge in ne za celotno dvotirno progo.

Pri tem je treba omeniti tudi to, da vladni zakon za financiranje izgradnje predvideva dve novi dajatvi, to sta pribitek k cestnini za težka tovorna vozila in taksa za pretovor v koprskem tovornem pristanišču, ki jo bo dolžna plačevati družba Luka Koper. Dejstvo je, da bo imela Luka Koper zaradi nove dajatve manj sredstev za investicije, kot je na primer izgradnja tretjega pomola, kar bo vplivalo na njeno konkurenčnost in količino tovora, čeprav državni sekretar Jure Leben trdi nasprotno.

Manipulativna in zavajajoča je tudi številka oziroma ocena o 9 tisoč novih delovnih mestih, kot jih obljubljajo predstavniki vladajoče koalicije in naj bi jih prinesel projekt drugega tira, izveden na podlagi njihovega zakona, vendar ta ocena ne temelji na nobeni strokovni analizi.

V javnosti ni nobenega dokumenta nobene tuje agencije, ki naj bi opravljala nadzor nad projektom
Ne čudi, da zaradi nejasne finančne konstrukcije in nedorečenosti projekta izgradnje drugega tira Divača–Koper, kot ga je določila vladajoča koalicija v zakonu, ta projekt ni dobil podpore nobene slovenske nadzorne institucije. Na nejasno finančno konstrukcijo projekta sta opozorila tako Fiskalni svet kot Računsko sodišče RS.

Predstavniki vladajoče koalicije pa javno radi poudarjajo, da projekt drugega tira, kot je določen v vladnem zakonu, nadzoruje agencija Jaspers, ki naj bi pripravljala tehnično in ekonomsko poročilo o projektu izgradnje drugega tira za Evropsko komisijo in Evropsko investicijsko banko. Vendar pa vse do danes nismo videli tega poročila in nobenega dokumenta, ki bi ga izdala agencija Jaspers in bi potrjeval, da ta agencija opravlja nadzor nad projektom izgradnje drugega tira.

C. Š.

  • centurion

    “…Koliko nas bo v resnici stal projekt 2. tira….”
    Tega pa niti sam gospod Bog ne ve….
    Najbolj točno povedano bi bilo
    od 1,5 milijarde € pa vse tja do zadovoljitve potreb leve provenience.

    • REF 2017

      Kučan-Cerarjeva elita + Pahor + Dragonja vstrajajo in podpirajo izključno vladni projekt , ker želijo polniti vrečo brez dna v svojo korist in nam kot darilo obdarovati nadaljevanko T-6.
      Preberite moj komentar 5 dni naprej. VAŠA UGOTOVITEV JE PRAVILNA = GLAS PROTI
      in taka bi morala biti odločitev vsakega dobrega , vestnega ,skrbnega z eno besedo
      DOBREGA GOSPODARJA. zato GLASUJEM in OBKROŽIM BESEDO PROTI

  • tarantela

    Maminku, František mene položil na travié, plesnou na nohách ne miel.

  • Iva

    Jure Leben, državni sekretar »za preusmerjanje davkoplačevalskega denarja k plenilskim elitam«, je v Odmevih izjavil, da bo cena projekta znana takrat, ko bo projekt končan. Halo???
    Drugi tir = Novi Teš6

    GLASUJ PROTI!

  • Olga

    Drugi tir nas ne bo stal nič, ker bomo rop stoletja zatrli v kali na referendumu! Glasujmo PROTI!

    • črnaovca

      Ne hodite na referendum boste dvakrat poti

  • Iva

    Naziv drugi tir je zavajanje!
    Gre za novo, enotirno progo, na geološko neraziskanem kraškem terenu (Cerar: “zdaj ali nikoli”, dr. Josipovič: “še 2 leti bodo trajale geološke raziskave!”)

    Kako bodo govorili, ČE bi dodali drugi tir (izgrajen čez 15 let) ? Bo to drugi tir drugega tira?!

  • Osti jarej

    …sej vse stane nas….

  • Najplemenitejši

    Desnuharji bi radi namesto drugega tira postavili mulatjero, Vili Kovačić pa bi bil predsednik združenja mulovodcev.

    • centurion

      Tebe je tut en osel naredu.
      Naskočil mater?

    • if

      Primorc: “Hej, ti si mona al pej žleht. Nrazumeš niti prpruostih besejd “smo za dva nuova tira, z mnj dnarja in bel hitru””!

  • črnaovca

    Kdo tu bolj laže je vprašanje. Janševa vlada je nčrtovala tir po tej trasi in odkupovalal zemljišča, sedaj ja pa vse narobe, ali so deali zanič ali pa so proti ker niso zraven da bi kasirali. Našli so enga ubogega tepčka da pametuje o stvari ki je ne pozna.

  • stajerc5

    Vsi na Referendum, vsi PROTI!!!
    PS:
    Samo toliko, da vsi veste: Tisto delovno mesto pod stevilko 9 000 sem si ze danes rezerviral, pa vseeno kaksno bo! Mislim, raje povem prej, da nebi bilo potem jeze…

    • centurion

      To bo delovno mesto zaviralec.
      Da ne bo naletov pri 200km/h v stoječe kompozicije v Divači.
      Najbolj odgovorno delovno mesto firme Drugi tir d.o.o.

  • MEFISTO

    V našem starodavnem mestu vsi do zadnjega komaj čakamo na referendum, da bomo lahko vsi kot eden obkrožili odrešilni “proti”.

    Malo številni se sicer še bojijo, da bodo posebej zaslužni rdečkoti stradali, če jih bomo odrezali od državnih in davkoplačevalskih jasli, ki so si jih kanili napolniti z drugim tirom, vendar čustvo jeze in zamere zmaguje nad čustvom usmiljenja

  • MEFISTO

    Zanimivo je, da bodo imeli spodaj podpisani črnaovca, Najplemenitejši, Osti jarej in tarantela skupaj le en glas, ne glede na to, koliko njihovih nickov se bo še oglasilo.

    Namesto vseh njih bo glasoval njihov stvarnik in gospodar, če bo imel za avtobus do volišča.

  • cosmosjasnovidec

    Glasovanje proti je seveda jasno.
    V kolikor pa ta levuharska golazen hoče drugi tir pa naj vzame krampe in lopate v roke ter se ga spravi delat.
    V parlamentu od njih ni nobene koristi tovariš”pahor”se je pa že za hinavščino spravljal opravljat raznih opravil tudi po kmetijah kjer je naskakoval koze in ovce.

    • cosmosjasnovidec

      Sicer pa kako korist imajo državljani od 2.tira kateri živijo povsem na drugem koncu?
      Nič drugega kot da bodo morali plačevati za ćefutarsko golazen katera je naseljena na tistem koncu.
      Portorož,Koper,Piran itd.je že samo balkansko ćefutarsko leglo in za te lenuhe na sociali naj plačujejo vsi Slovenci?
      Tira ne bo in pika.Kdor ga pa hoče ga naj financira sam ali pa celotna SMC z tovarišem “kurčanom”vrne denar katerega so že v naprej pokradli.Namenjen denar so pokradli že takoj sedaj jim pa škriplje,ker ga ni in se bo UNIJA vprašala kam je poniknil,če tir ne bo narejen.

  • REF 2017

    DAVKOPLAČEVALCI – našo ogorčenost proti taki Kučan-Cerarjevi eliti + Dragonja lahko pokažemo in dokažemo že v nedeljo 24.9. na referendumu z obkroženjem besede PROTI kar pomeni : # GLAS PROTI ZAKONU (ZIUGDTI IN SAMO PROTI TEMU ZAKONU #. VZROK : želimo in hočemo graditi progo po kvalitetnejšem projektu ki predvideva :# gradnjo krajše in cenejše dvotirne proge od Cerarjevega 1 tira +
    gradila bi se v 3-4 leta – pri Cerarju 8 – 10 let z nadaljevanjem ,+ samo 1 (eden) predor dolžine 4,1 km – pri Cerarju več kot 8 predorov z x km.# Upam, da doma nismo taki gospodarji, kot nam gospodari Cerar.
    Poleg tega bi Kučanu omogočili izpolnitev obljube in grožnje z izjavo . # ČE PROGE NE BO TUDI CERARJA NE BO # !!! Presodite še to : zakon je bil po hitrem postopku in brez javne razprave in kljub vetu DS 2x sprejet. Brez potrebe je ustanovljeno podjetje 2 TDK in za direktorja postavljen Dragonja _ pri SŽ imajo strokovni kader. Podjetju je Cerarjeva elita dodelila 45 letno koncesijo. Z zakonom so predvidene nove dajatve :uporabnina + dosegljivost + pribitek k cestnin + taksa za pretovor = na koncu verige bomo obdarjeni. Cerarjeva elita si je dodelila 97.000 € davkoplačevalskega denarja (KRAJA) za obrambo svojega skorumpiranega zakona . Hočejo napolniti prazno vrečo brez dna in nas obdariti z nadaljevanko
    T-6. Vse opozicijske interpelacije so bile neuspešne. Našo interpelacijo dokažemo Cerarjevi eliti z obkroženo besedo PROTI in proti njej ni zaščiten.