fbpx

Levi opciji ni jasno, da je sodelovanje z zalednimi državami nujno, da pomagamo Luki Koper in njenemu razvoju!?

Poslanska skupina Levica (Foto: STA)

Državni zbor je včeraj zavrnil predlog stranke Levica, da se onemogoči vstop Madžarske v projekt drugi tir. Po mnenju Levice naj bi namreč to mejilo na narodno izdajo. Vodja poslanske skupine NSi Jožef Horvat je v povezavi s tem med drugim povedal, da mu je žal, da je razprava na izredni seji na nek način tudi signal, da koalicija KUL, dejansko izganja tuje investitorje. Razprava o drugem tiru in tujih investitorjih je tudi pokazala, zakaj Slovenija na področju infrastrukture strahovito zaostaja. Levi opciji očitno ni jasno, da je brez Luke Koper, tudi drugi tir povsem neekonomična investicija in da pač potrebujemo zaledne države. Levica seveda niti ni predstavila konkretne alternative za stabilno poslovanje Luke, ki ga predstavlja sodelovanje z Madžari. Kot vedno, gre namreč tudi tokrat zgolj za njihov politični boj. 

Poslanec NSi Jožef Horvat je dejal, da mu je žal, da je razprava na izredni seji na nek način tudi signal, da koalicija Kul, dejansko izganja tuje investitorje. “To je splošen signal tujini in na nek način tudi zelo slab signal našim delavcem, ki delajo v podjetjih s tujim lastništvom ali pa celo konkretno v Avstriji,” je dodal. Opomnil je tudi, da je bila razprava o drugem tiru in tujih investitorjih izjemno iracionalna in je dejansko pokazala tudi to, zakaj Slovenija v razvojnem smislu, predvsem na področju infrastrukture, strahovito zaostaja. “Mi bi danes morali govoriti o Luki Koper, delniški družbi, ki je pretežno v državni lasti, in o tem, da drugi tir delamo pravzaprav za Luko Koper in zaledne države potrebujemo izključno zaradi nje, ne pa zaradi drugega tira. Mi želimo zaledne države, s katerimi Luka Koper dela 60 odstotkov svojega posla, vezati na sebe. Ta resnejša navezava držav v zaledju pa je gotovo v tem, da vstopijo v investicijo, v podjetje 2TDK,” je v oddaji Odmevi dejal vodja poslanske skupine NSi.

Horvat je poudaril, da se enako favorizira vse zaledne države. “Moramo si naliti čistega vina in pogledati, kaj se dogaja v naši bližnji okolici. Hamburška luka je vstopila z izjemno močjo v tržaško pristanišče. Tam je Madžarska investirala približno 100 milijonov in bo gradila svoj pomol. V Reko prihaja eden najmočnejših logistov v Evropi oziroma na svetu in strokovnjaki pravijo, da se okrog Luke Koper zateguje ena zastrašujoča logistična zanka. Zato ji želimo pomagati Luki Koper,” pojasnil. Dejstvo je, da če ne bomo dobili na svojo stran zalednih držav – ali pa bolje rečeno na stran Luke Koper, potem je ta drugi tir, ta investicija pravzaprav res neekonomična. Je pa Horvat izpostavil, da so pogajalska izhodišča, ki jih je podprl odbor za zunanjo politiko, enaka za vse zaledne države. To pobudo je odbor za zunanjo politiko sprejel že konec lanskega leta, a se do danes se še nič ni zgodilo. “Najbrž ni interesa s strani zalednih držav, zato jih minister Jernej  Vrtovec hodi obiskovati in jih nagovarja,” je še pripomnil Horvat.

“Državni zbor je pravkar z rezultatom 43 za in 44 proti zavrnil predlog Levice, da se onemogoči vstop Madžarske v projekt drugi tir. Odločilne glasove za to, da se dela ključne železniške infrastrukture polasti Madžarska, so prispevali nacionalisti Zmaga Jeličiča,” so včeraj zapisali v stranki Levica in tudi dodali, da prodaja drugega tira Madžarski ni samo škodljiva, ampak meji na narodno izdajo. “Preprosto zato, ker tu ne gre za interese države, ampak za interese največje vladajoče stranke, njenega vodje in njihovih madžarskih prijateljev. A tej vladi se čas izteka. V Levici bomo naredili vse, da se Janševa prodaja drugega tira Orbanu prepreči,” so še napovedali. V odgovor pa jim je uporabnik Twitterja napisal: “Vaš obstoj je narodna izdaja. Nihče ne potrebuje v demokraciji komunizma, vašega terorizma, ekstremno radikalnega aktivizma, še manj pa vašega antisemitizma in sovražnega protislovenskega delovanja.” Tudi državni sekretar v kabinetu vlade dr. Vinko Gorenak je mnenja, da Levica evidentno, s svojimi akti, krši Ustavo RS in bi jo zato morali prepovedati.

Luka Koper (Foto: STA)

Ne gre le za denar, gre za pomembna partnerstva
Madžari so logistična država za celotno Vzhodno Evropo, kar Luki gotovo omogoča povečevanje prometa. Poleg tega bi bilo koristno tudi morebitno združevanje  Luke in Trsta, saj bi se s tem nevtraliziralo Reko, kamor naj bi sedaj prihajali Nizozemci – v poznavalskih krogih se tako govori že nekaj časa. Tu ne gre le za denar, ampak tudi za partnerstva, ki so zelo pomembna, z vstopom Madžarske pride namreč tudi garancija za stabilno poslovanje Luke v naslednjih letih. Če bi sami poskrbeli za svojo strateško infrastrukturo – kot to predlaga Levica – bi bilo to precej vprašljivo, že zaradi konkurence Reke in Trsta. Z Madžari ima Luka zagotovljen promet, v nasprotnem primeru pa bi po vsej verjetnosti začela propadati – in kot je rekel Horvat, brez uspešnega poslovanja Luke Koper, je tudi drugi tir povsem neekonomična investicija. Pri poslovnih zadevah včasih pač ni idealne opcije, treba je vzeti tisto, kar imaš ponujeno na mizi.

Sara Bertoncelj