fbpx

Mainstream mediji še naprej molčijo glede suma o nezakonitem financiranju Židanove stranke SD v povezavi z izborom agencije Futura!

Foto: STA

Medtem ko se slovenski mainstream mediji senzacionalno ukvarjajo s poročanjem o aferi sendvič in mladi ženski, ki se je z odstranitvijo roke poskušala dokopati do denarja na račun zavarovalnic, pa ti povsem “naključno pozabljajo” na poročanje glede suma o nezakonitem financiranju Židanove stranke SD v povezavi z izborom agencije Futura na največjem javnem razpisu v zgodovini slovenske prehrambene industrije v enormni vrednosti kar 3 milijonov evrov (“Zasnova in izvedba nacionalne kampanje za promocijo lokalnih kmetijskih in živilskih proizvodov 2016-2019”). 

3. junija 2016 je ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano objavilo javno naročilo z naslovom “Zasnova in izvedba nacionalne kampanje za promocijo lokalnih kmetijskih in živilskih proizvodov 2016-2019” v okvirni vrednosti 3 milijonov evrov. Čeprav je agencija Futura ponudila najvišjo ceno, 3.035.877,20 evra, je bila ta po merilu ekonomsko najugodnejše ponudbe izbrana, za njo pa sta se uvrstili agencija Pristop na drugem mestu in agencija Direct Media Komunikacije na tretjem mestu.

Futura pa je prav tako dobila izrazito boljšo oceno na področju medijskega zakupa, čeprav je za razliko od drugih dveh agencij, ki sta se potegovali za posel, najmanjša. Letni promet Future v zakupniškem poslu se je v letih pred prijavo na razpis gibal med 3 in 4 milijoni evrov, kar je zanemarljiv obseg poslovanja v zakupniškem poslu. Glede na veliko manjši obseg zakupljenega prostora Futura tako ni mogla ponuditi nižje cene od drugih agencij, ki so se prijavile na razpis. Boljša ocena pa Futuri ni ušla niti na področju ideje kampanje, za katero pa je jasno, da je subjektivna. Glede na to, da Futura v zadnjih petih letih na Slovenskem oglaševalskem festivalu ni beležila vidnejših rezultatov, agencija Pristop pa je redna zmagovalka slovenskih in regijskih tekmovanj ter je med 100 najbolje ocenjenimi agencijami na svetu, se lahko vsakdo upravičeno zamisli glede ocene na tem področju.

Foto: STA

Neodvisnost pa taka!
Ob poročanju glede zmage Future na razpisu pa je nemogoče mimo sestave komisije, kjer v oči najbolj bodejo naslednja tri imena: mag. Marko Višnar (Farma Ihan), Slavko Ficko (Perutnina Ptuj d.d.) in Tina Kumelj (direktorica marketinga v Ljubljanskih mlekarnah). Poročali smo že, da se Višnar pozna s tedanjim ministrom Dejanom Židanom še iz časa, ko se je Židan ukvarjal s prašičerejo. Ficko pa kot direktor strateškega marketinga v Perutnini Ptuj velja za največjega klienta Future. Ob tem je dobro znano, da je Perutnina Ptuj pod vodstvom in v lastništvu pripadnikov SD (dr. Roman Glaser je izvedel menedžerski prevzem kot član Foruma 21). Poleg tega pa je Kumeljeva podpisnica pogodbe s Futuro, ki z Ljubljanskimi mlekarnami močno sodeluje. Samo trije člani komisije so imeli izkušnje s tako velikimi kampanjami.

Ko smo v Židanov kabinet poslali novinarska vprašanja glede izbora “nepristranskih” članov komisije, ki so odločili o zmagi Future, in konec koncev, kako je mogoče, da je Futura sploh zmagala na razpisu, so preprosto odgovorili, da naj bi šlo za tehnično vprašanje, in nas napotili na ministrstvo. Ker se nismo dali utišati, smo jim nazaj napisali vprašanje, zakaj so za člane izbrali Višnarja, Ficka in Kumeljevo, namesto da bi poskrbeli za neodvisnost. Jasno smo jim s tem dali vedeti, da jim s tem nismo poslali vprašanja tehnične narave, saj se to nanaša na odločitev takratnega ministra, torej prvaka stranke SD. Ti pa so v istem stilu vztrajali pri svojem, da gre za tehnično vprašanje.

Glede na to, da so na ministrstvu za kmetijstvo glede učinkov trimilijonske kampanje odgovorili, da sploh ne vedo, ali se proda več slovenske hrane oziroma ali drži, da delež prodaje slovenske perutnine pada, se resnično poraja vprašanje, kako je mogoče, da mainstream mediji glede tega ne poročajo? Mogoče je namreč vedno bolj slutiti, da promocija slovenske hrane še zdaleč ni bila ključni razlog za milijonski proračunski posel.

H. M.