Nekdanji ministri za izobraževanje Zver, Turk, Šturm in Zupan odgovorili na pritlehno pismo Gabra, Zgage, Čokove in Lukšiča

Nekdanji ministri za izobraževanje dr. Milan Zver, dr. Žiga Turk, dr. Lovro Šturm, dr. Jure Zupan. (Foto: STA)

Štirje nekdanji ministri za izobraževanje dr. Milan Zver,  dr. Jure Zupan, dr. Žiga Turk in dr. Lovro Šturm so poslanke in poslanci pozvali, naj uresničijo odločbo ustavnega sodišča o 100 odstotnem financiranju javnoveljavnih programov v zasebnih osnovnih šolah. Zapisali so, da so kot ministri za izobraževanje prisegli, da bodo delovali za korist Slovenije. Nobenega dokaza ni, da bi nevladni izvajalci javnih šolskih programov škodili Sloveniji. “Preprečevati, da bi bilo nevladnih šol več, z izgovorom, da jih je malo, je od spoštovanih kolegov pritlehno,” so zapisali.

Nekdanji ministri opozarjajo, da v Sloveniji socialni status družine ali okolja nadpovprečno vpliva na dosežke otrok. “Sistem je podpovprečen, ko gre za to, da bi dobre rezultate dosegali tudi otroci iz socialno slabših okolij. Žal jih ne,” so navedli v pismu.

Nekdanji ministri za izobraževanje tudi izpostavljajo, da si ustvarjanja še večjega monopola državnih šol in oviranje pobud, ki v šolski prostor prinašajo izbiro, alternativo, pluralnost in konkurenco, ne morejo razlagati drugače, kot da gre za paničen strah in utemeljen dvom v kakovost državnega šolskega sistema. “Poslance v državnem zboru pozivamo, da pokažejo, da v Sloveniji ne vlada več enoumje, da je konec ideološke zadrtosti, da je Slovenija demokratična država, da spoštuje pravico do izbire, različnost in pluralnost in da uresničijo odločbo ustavnega sodišča, kot je bila zamišljena – da se financiranje javnih šolskih programov na vladnih in na nevladnih šolah izenači,” so v svojem pismu še zapisali nekdanji ministri za izobraževanje.

V nadaljevanju objavljamo celotno odprto pismo nekdanjih ministrov za izobraževanje:
Nedavno so štirje nekdanji ministri levih vlad stopili skupaj in v en glas podprli protiustaven predlog za spremembe financiranja javnih izobraževalnih programov, ki otrokom, ki hodijo v nevladne šole, odrekajo brezplačno jutranje varstvo, podaljšano bivanje in podobno.

Zapisali so: “Slovenija ima enega najboljših šolskih sistemov na svetu tudi zato, ker smo doslej uspeli kot družbeno vrednoto posebnega pomena varovati javno šolstvo. Ta vrednota je bila vedno deležna tudi visoke podpore javnosti, saj smo šolstvo, ki vsem ponuja enake možnosti za pridobivanje znanja in uresničevanje talentov, razumeli kot ključen izraz družbene pravičnosti in solidarnosti, vgrajene v naš družbeni ustroj.

Ministri Slavko Gaber, Pavel Zgaga, Lucija Čok in Igor Lukšič so z izjavo, da imamo v Sloveniji enega najboljših šolskih sistemov na svetu močno pretiravali. Rezultati slovenskih šolarjev so v OECD nadpovprečni pri matematiki, znanosti in branju, pa podpovprečni pri npr. finančni pismenosti. Sistem ustvarja solidno povprečno znanje, razvije pa primerjalno malo res odličnih šolarjev. Rezultati raziskave PISA sploh ne potrjujejo teze, da je naše šolstvo zgled enakih možnosti. Nasprotno, pri nas socialni status družine ali okolja nadpovprečno vpliva na dosežke otrok. Sistem je podpovprečen, ko gre za to, da bi dobre rezultate dosegali tudi otroci  iz socialno slabših okolij. Žal jih ne.

Izjava spoštovanih kolegov, da je javno šolstvo, “ki vsem ponuja enake možnosti […] ključen izraz družbene pravičnosti” insinuira, da nevladne šole niso javne šole in da nevladne šole ne nudijo enakih možnosti za pridobivanje znanja in uresničevanja talentov. Da potemtakem zasebne šole delujejo diskriminatorno do populacij svojih učencev in z doseganjem slabših učnih uspehov od državnih šol varajo starše in izvabljajo denar neupravičeno? Da dejansko s slabšo kvaliteto pouka zmanjšujejo kvalitetno raven izobrazbe Slovencev na državnem nivoju? Da so nekateri otroci v nevladnih šolah diskriminirani napram drugim otrokom v nevladnih šolah? Za tako hude obtožbe so potrebni dokazi, ki jih priskrbijo inšpektorati in ustrezne službe. Če jih ni, se bodo morali spoštovani kolegi pač opravičiti.

Če pa so spoštovani kolegi z navedenim mislili, da se v vladne šole lahko vpiše vsak, v nevladne pa ne, je pa to naravnost zavržno. Edini razlog, da se v nevladne šole ne more vpisati vsak, je, da je teh šol malo, komaj za vzorec. In seveda ne morejo vpisati vseh, ki bi si tja želeli. Preprečevati, da bi bilo nevladnih šol več, z izgovorom, da jih je malo, je od spoštovanih kolegov pritlehno.

V svojih nastopih spoštovani kolegi ne ločijo javnega od državnega šolstva. Javno šolstvo je tisto, ki izvaja javno priznane programe in ga financirajo davkoplačevalci. Izvaja pa ga lahko pravna oseba zasebnega ali javnega prava. Ali po mnenju spoštovanih kolegov nevladni izvajalci ne izpolnjujejo vseh zahtev javnega šolstva? Ne izvajajo programa javnega šolstva v celoti? Spoštovani kolegi ves čas zavestno uporabljajo izraz javno šolstvo na mestih, kjer bi morali uporabljati oznako ‘vladno’, ‘državno’ ali ‘občinsko.

Kot ministri za IZOBRAŽEVANJE so oni in smo mi prisegli, da bomo delovali za korist Slovenije. Nobenega dokaza ni, da bi nevladni izvajalci javnih šolskih programov škodili Sloveniji. Da bi škodili otrokom. Nasprotno, ker kljub večjim stroškom obstaja interes za vpis v te šole, starši ocenjujejo, da so te šole koristne. Staršem lahko zaupamo, ker jih gotovo bolj skrbi za njihove otroke, kot za otroke neznancev skrbi spoštovane kolege ministre. Oviranje nevladnih šol, ki so del javnega šolstva, tako pomeni delovanje proti koristim Slovenije. Kot korist Slovenije razumejo starši šolarjev, seveda, in ne sindikalisti ali kulturni bojevniki.

Ustvarjanja še večjega monopola državnih šol in oviranje pobud, ki v šolski prostor prinašajo izbiro, alternativo, pluralnost in konkurenco, si ne moremo razlagati drugače, kot da gre za paničen strah in utemeljen dvom v kakovost državnega šolskega sistema.

Spoštovani kolegi so očitno prepričani, da “enega najboljših šolskih sistemov” lahko življenjsko ogrozi, če bi javne programe na treh nevladnih šolah financirali enako kot na vladnih – če bi tudi tistim otrokom javno financirali npr. jutranje in popoldansko varstvo. Če na tem stoji in pade naš šolski sistem, je pa v prekleto žalostnem stanju.

Za kaj gre spoštovanim kolegom v resnici, so razkrili v zadnjem stavku, ko pišejo “Kot družba, ki je ne glede na velike ekonomske in socialne spremembe znala ohranjati relativno nizko raven socialnih razlik, a je nagnjena k delitvam na ideološki osnovi, moramo biti na to posebej pozorni”. Spoštovanim kolegom se zdi, da je enoumno vladno šolstvo orožje, ki preprečuje delitve na ideološki osnovi. Delitvam se z drugimi besedami reče pluralizem. Demokracije ga negujejo.

Poslance v državnem zboru pozivamo, da pokažejo, da v Sloveniji ne vlada več enoumje, da je konec ideološke zadrtosti, da je Slovenija demokratična država, da spoštuje pravico do izbire, različnost in pluralnost in da uresničijo odločbo ustavnega sodišča, kot je bila zamišljena – da se financiranje javnih šolskih programov na vladnih in na nevladnih šolah izenači.

dr. Jure Zupan

dr. Žiga Turk

dr. Lovro Šturm

dr. Milan Zver

Franci Donko
  • macon

    Dober argumentiran odgovor režimskim levičarjem.

    Vsi vemo, da gre za nadaljnjo nemoteno levičarsko indoktrinacijo otrok v državnih šolah, zato so tako proti privatnim šolam.

    • Tobias Schreyer

      Bravo nekdanji ministri. Žal poslanci ne bodo naredili nič, ker je večina v parlamentu še zmeraj levičarska.Naredili bodo vse /tudi če je protiustavno), da bo šola še naprej izobraževala in poneumljala otroke s hvaljenjem socializma in NOB in jih s tem oddaljevala od normalnosti in demokracije. Nič ni čudno, da mladi slepo verjamejo Mesečnikom in podobnim, saj jih tako učijo v “državni” šolah 9 let. Z omejevanjem se samo bojijo, da bi se javno pokazalo, da so zasebne pole pač boljše (tako kot je v podjetništvu)

    • SIMON ROZIC

      Lukšič in Pikalo sta za čas Lukšičevega ministrovanja potegnila
      krepek milijonček za “program” državljanske vzgoje, ki nikoli
      ni “zasedel” šolskih klopi !

  • IZBIRA

    Lukšič – komi(sar) za resnico, Gaber – komi/sar/ za ohranjanje resnice, Čok – komi/sarka/ za likanje resnice, Zgaga – komi/sar/ za osvetlitev resnice… = Sekreta/rjat za ohranjevanje kontinuitete. Edini resor državne uprave, ki je komi strukturi resnično pomemben, za njih in njim zveste 1 kategornike …. je zares državotvoren = oblastotvoren!!!!

  • Vera

    Vedno pišem, da davek plačujemo vsi,ki so ali smo bili zaposleni , zato nam nima nihče pravice odrekati plačila šolnine na privatnih šolah, saj imajo isti program kot na javnih .Stvar je samo v tem, da nekateri starši pač raje dajo svoje otroke v privat šole zato,ker je tam večji red in disciplina. Molitev Očenaša , pa ne bi škodila , če bi ga tudi v javnih šolah prakticirali vsaj poizkusno za dobo enega leta ,če ne več let , saj je Slovenija že od nekdaj krščanska, pa,če si to kdo prizna ali ne . Ob štetju se nas je 72 % izreklo za katoličane , nekateri so se pa bali priznati .

    • Jožef Gal

      Če hočete biti v posebni šoli si jo pač sami plačajte
      l
      Katoliki ali zagrizeni klerobani
      Jas sem katolik ne pa ta drugo,razmišlčam z svojo glavo in ne z glavo duhovnikov

      Joško

      • Vera

        Jaz sem končala OŠ že pred davnimi leti , sem pa zagovornica privatnih šol,ker je tam več reda in discipline, naučijo se več kot v javnih šolah .

        • Novakec1

          Red in disciplina sta potrebna povsod ne samo v privat šolah? Hebala vas demokratija kjer lahko dela vsak kar hoče, sodne prakse pa to omogočajo predvsem tistim z debelo denarnico. Zakonodaje in ustave pa itak noben ne šljivi.

  • SIMON ROZIC

    Osnovna šola je šola prepisništva ocen: …če ima učenec slovenščino 3, je za
    tovarišijo “odpisan”, zaničevan in vsi ostali tovariši učitelji mu prilepijo vsaj eno
    oceno nižje za ostale predmete. Ocena se revežu vleče skozi celo devetletko,
    če pa je “nižjega” stanu, pa še ostale ocene padajo. Tako se začne in bognedaj,
    da se zamerijo ubogi zmedeni starši še učitelju, potem se pa ta revež, otrok itak
    nikoli ne znebi krivic in verige, ki mu jo šolniki nadenejo.
    Moj prijatelj, zobotehnik, po rodu Črnogorec, pa se le ni pustil odgnati tovarišici
    kar tako zlepa, ko je trdila, da sta njegovi deklici zelo “slabi” pri tem in pri onem
    predmetu, kar enostavno ni verjel, saj je dnevno poslušal prizadeti hčeri, kaj vse
    se v razredu dogaja in kakšne krivice so. Pa je stopil do omenjene “šice”, moški,
    takšen kot je bil, ves veličasten, urejen in jasen kot vreme v njegovem rojstnem
    kraju….mali, okrogli “šici” je vse vztrepetalo in samozavestnež je pristopil . Kako?
    Tako! Zmenila sta se za randy, on in “šica” in baje jo je nategnil tako, da ga še do
    danes ni pozabila! Dekleti pa sta bili rešeni vseh slabih ocen in šikaniranja !
    Danes sta obe fakultetno izobraženi, on pa je takoj po njuni končani devetletki
    razbobnal , obesil na šolski zvon svoj dosežek!
    Sicer pa, če želite kaj vedeti o šolstvu, se obrnite na g. Merca, ravnatelja LJ
    gimnazije, vam bo zelo rad povedal, kakšne napol pismene “odlilčnjake” pošilja
    javni šolski sistem v uk in srednje šole!

    • RATATA

      Na fdv so navabili zahodne balkance, da ne bi bilo treba odpuščati profdrmrov s tri urno tedensko obveznostjo in asistentov ter raziskovalcev ….
      Ne znajo pusluwensk, zato pristopijo k ustnemu izpitu in dobivajo čiste desetke, kar se slovenčekom zdi premal zaprmal, da bi kdo gobec stegnil!!

    • Franc Šink

      Tudi naziv tovarišica skrajšano “šica” bi bilo treba spremeniti ali prilagoditi !

  • bubamara

    Rezultati SLO šolskega sistema so bili vidni včeraj na dogodku imenovanem Nosil bom rdečo zvezdo. Več ljudi kot 24.6. Slovenci hrepenijo po palici. Množično.

  • šrauf

    Kako gre že tista…. kultura in prosveta, to naša bo osveta…

    • bubamara

      Šolniki so vojščaki revolucije. Še danes.

  • RATATA

    Saj bi težko nafilozofiral, kaj je slabše, enoumje ali dvoumje(?),
    zato se tega trezen ne bom lotil,
    je pa po mojem mnenju res “enoumno vladno šolstvo orožje” vendar ne tisto,
    ki “preprečuje delitve na ideološki osnovi”, marveč jih globoko dodatno poglablja.
    Res je tudi, da odgovor na “pritlehno pismo Gabra, Zgage, Čokove in Lukšiča” teh štirih niti slučajno ne bo ganil, kar je za takšne narcisoidne revolucionarne amoralneže še posebej značilno.
    Kaj pa bi še radi, saj imamo miljardni Erasmus + plus, ki omogoča izmenjave in vzgojo gorečih mladih EUrodržavljanov, ki elegantno ukinja zavest identitete posameznika v posameznih evropskih državah. “Kalergi ma vas rad, ko ste tako pridni v izvrševanju njegovega plana z larisom gaiserjem na čelu..”. https://www.katoliski-institut.si/o-fakulteti/pedagoski-sodelavci
    http://panevropa.si/index.php/sl/panevropsko-gibanje/predsednik-spg
    http://panevropa.si/index.php/sl/seznam-novic/130-nova-izdaja-knjige-panevropa
    in
    (umaknjen link!!) “Evropski državljani za evropsko zunanjo politiko”

  • Antonius

    Levičarska kontinuiteta je pripravljena osnovno šolo z=bati v prafaktorje, ker branijo svojo odločitev, da resnica o komunistični revoluciji, zlorabi partizanstva, vzrokih za bratomorijo, zlorabi okupatorske agresije za obračun s civilnim prebivalstvom, terorističnim ustrahovanjem po vaseh in mestih in povojnim masakrom sto tisočev, nikakor ne sme priti v vsebine osnovnošolske zgodovine.
    Zanimivo je, kako se lotevajo prekopavanja kosti po vseh stotinah odkritih morišč v Sloveniji. Na Tezno v Maribor jih *pospravljajo*, da iz narodovega spomina izbrišejo skoraj 800 komunističnih morišč.
    Kot sem že zapisal, morišče Barbarin rov bi morali spremeniti v grobišče, s spominskim obeležjem na storjeno in na umorjene. V grobišča bi morala država spremeniti vsa morišča, ki se nahajajo po celi Sloveniji. S pomočjo DNK žrtev, ki je najbolj varno spravljen v zobeh bi se lahko odkrila celo imena žrtev, ki so jih morilci zmetali v tankovske jarke, brezna in rudniške rove.
    Dežmanovo kopičenje stegnenic za ugotavljanje DNK je cenena traparija in nateg. Deponija deset tisočev stegnenic me prepričuje, da z izgovorom na stanje okostja, ni mogoče najti materiala za DNK.
    Deset tisoč stegnenic? A jih sploh mogoče kam ustrezno arhivirati?
    Kompletno šolstvo je treba najprej očistiti komunistične, fdv-jevske in borčevske navlake.

  • Janez Pavel Kanc

    Katoliške šole? Njet!

    Javno naj bo javno, zasebno pa zasebno.

    • Common Sense

      Ti ne locis med drzavnim in javnim ter izvajanje programa mesas se z lastnistvom. Pozanimaj se kaj je razlika predno delis sodbe.

      • Jožef Gal

        Razlika je samo to :
        Verouk se naj moj sin uči na farovžu ne pa v osnovni šoli
        lp
        Joško

        • samotoje

          Na, in potem se bo cel tim psiho ekspertov spraševal, zakaj je tvoj sin odrasel v to, kar je.

    • Jan Kovalski

      Se vam vidi ideološko komunistični vzorec v vaši glavi:

      NI zasebno!!! pač pa je javno v zasebni ustanovi, podobno kot je lahko javno zdravstvo v zasebni ordinaciji.

  • Franc Šink

    Šolske ministre iz leve sfere bi bilo potrebno prevzgojiti.

    • hitrič

      Mislim, da Lukšičeva hčerka tudi obiskuje privatno šolo.

  • Olga101

    Mar ni šel Turk v murglsko koalicijo?

  • if

    Represivi organi RS, aretiraje celotno vlado RS, ker naklepno krši ustavo RS in odločbe ustavnega sodišča! Zganite se! To je ukaz!
    Ker ste aretirali Vardo, boste tudi Vlado!

    104. člen ustave RS: (prisega predsednika republike)
    Pred nastopom funkcije izreče predsednik republike pred državnim zborom naslednjo prisego:
    “Prisegam, da bom spoštoval(a) ustavni red, da bom ravnal(a) po svoji vesti in z vsemi svojimi močmi deloval(a) za blaginjo Slovenije.”

    113. člen (prisega vlade)
    Predsednik vlade in ministri izrečejo po izvolitvi oziroma po imenovanju pred državnim zborom prisego, določeno s 104. členom:
    “Prisegam, da bom spoštoval(a) ustavni red, da bom ravnal(a) po svoji vesti in z vsemi svojimi močmi deloval(a) za blaginjo Slovenije.”

  • Beličič

    To je klub!So že notri!

  • Miro

    bolj za en ku_c je tale vaš Bog, če vam še denarja za verouk noče zrihtat

  • xtc

    Zadevo v presojo ESČP in nato od vsek ršilcev izterjat stroke in kazni z tem Gbebavim gabrom itd vred naj gre iz njih žepov ne proračuna.