Mestni svetniki NSi Ljubljana protestirajo zaradi samovoljnega ravnanja župana Jankovića, s katerim zlorablja javni prostor za zasebne interese. Samovoljno je izobesil homoseksualno aktivistično mavrično zastavo na občinski zgradbi, ljubljanski grad pa odel v mavrični žaromet. Mestna občina Ljubljana ni organizator referendumske kampanje, je morda on?
V ponedeljek, 23. novembra 2015, je imel mestni svet Mestne občine Ljubljana redno sejo in nekatere svetnike je ob prihodu v mestno hišo presenetila mavrična zastava, izobešena na pročelju magistrata. “O tem mestni svetniki nismo nikoli razpravljali in odločali, zato menimo, da je ta enostranska odločitev župana zloraba položaja,” so ogorčeni svetniki svetniškega kluba NSi Ljubljana.
Pozornost vzbuja dejstvo, da se to dogaja ravno v času priprave na referendum o noveli Zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih, pri čemer pa se Mestna občina Ljubljana ni prijavila kot organizator referendumske kampanje.
“Nadzorne inštitucije pozivamo, da preverijo morebitno kršitev pravil referendumske kampanje. Župana pa sprašujemo, kje ima podlago za to, da razobeša simbole nekega zasebnega združenja ob uradnih simbolih mesta, države in EU. Prav tako nas zanima, ali to pomeni, da bo v bodoče mogoče obešati zastave tudi drugih zasebnih društev, ustanov ali zavodov, ki bi se tudi na tak način želeli promovirati s pročelja mestne hiše,” župana sprašujejo svetniki Svetniškega kluba NSi Ljubljana Mojca Sojer, Anton Krajnc in Mojca Kucler Dolinar.
Mestna občina Ljubljana z aktivnim vključevanjem v referendumsko kampanjo krši zakonodajo, račun pa bo izstavljen njenim prebivalcem, so zapisali v SDS. Opozarjajo, da se je kot uradni organizator kampanje prijavila Pozitivna Slovenija in ne Mestna občina Ljubljana. Natančno so tudi opredelili, kje MOL po njihovem krši Zakon o volilni in referendumski kampanji.
1) 4. člen 1. odstavek: »Volilne kampanje ni dovoljeno financirati s proračunskimi sredstvi.«
2) 1. člen 5. odstavek: »Za volilno kampanjo se štejejo zlasti:
– propaganda v medijih, elektronskih publikacijah in propaganda z uporabo telekomunikacijskih storitev.«
3) 16. člen 1. odstavek: »Organizator volilne kampanje mora najkasneje 45 dni pred dnem glasovanja na volitvah oziroma najkasneje 25 dni pred dnem glasovanja na referendumu odpreti poseben transakcijski račun z oznako »za volilno kampanjo« oziroma »za referendumsko kampanjo« in pri tem navesti tudi volitve oziroma referendum, za katerega organizira kampanjo.«
Spomnimo. Župan Janković kljub večkratnim pozivom občanov in mestnih svetnikov, da bi morala z ljubljanskega gradu viseti slovenska zastava, le-to vztrajno zavrača, četudi je tako po vseh drugih svetovnih prestolnicah. Všeč pa mu je grad, odet v mavrične barve.
Županu Jankoviću smo poslali naslednja vprašanja:
1. Kje ima župan/občina podlago za to, da razobeša simbole nekega zasebnega združenja ob uradnih simbolih mesta, države in EU? In zakaj se je sploh odločil, da bo začel izobešati zastavo nekega društva?
2. Ali to pomeni, da bo v bodoče mogoče obešati zastave tudi drugih zasebnih društev, ustanov ali zavodov, ki bi se tudi na tak način želeli promovirati s pročelja mestne hiše?3. Ali lahko katero koli društvo na mestni hiši po novem izobesi svojo zastavo?4. Ali lahko na mestni hiši izobesi svojo zastavo tudi Koalicija “Za otroke gre!”?5. Kdaj načrtuje ljubljanski grad odeti v barve Koalicije “Za otroke gre!”?6. Kje ima župan/občina podlago za to, da ljubljanski grad osvetljuje v mavrične LGBT-barve, kako dolgo in kdaj je bil/bo grad osvetljen. Kakšen je bil strošek te mavrične osvetlitve?