fbpx

Včerajšnja Tarča, ena najbolj sramotnih oddaj na javni RTV! Fajonova in Šarec nanizala vrsto laži

Foto: Printscreen RTV Slovenija

S koncem počitnic je napočil čas za oddajo Tarča na javni RTV Slovenija, kjer so se v glavnem v luči prihajajočih parlamentarnih volitev posvetili oglaševalskim praksam državnih podjetij in pa problematiziranju trenda cepljenja proti covidu v Sloveniji. Oglasi v točno določenih manjših medijih so predstavljali rdečo nit oddaje, s čimer so želeli prikazati, kako naj bi vlada Janeza Janše na veliko oglaševala izbrane medije. Ker pa je bilo vsakomur kaj kmalu jasno, da problematizirajo zneske, ki so daleč od visokih, so v studio povabili predsednico SD Tanjo Fajon in nekdanjega premierja Marjana Šarca, da bi s svojimi izjavami prilila dodaten ogenj. Vse to, kot da ne bi bila stranka SD tista, ki je največ kadrovala v državi in pa Šarec tisti, ki je kot premier javno pozval državna podjetja, da naj ne financirajo določenih medijev.

“Ena najbolj sramotnih oddaj na javni RTV. Poden od novinarstva,” je politolog dr. Miro Haček komentiral glede oddaje, kjer so se med drugim obregnili ob portal E-Maribor, Zavod Iskreni, Domovino, niso pa pozabili omeniti niti družbe Nova obzorja. Kot so denimo dejali glede portala E-Maribor naj bi po njihovo šlo za nekakšen marginalni lokalni portal, kjer med drugim oglašuje Pošta Slovenije. Resnica pa je, da portal mesečno doseže od 300 do 500 tisoč mesečnih edinstvenih ogledov. To je za lokalni portal seveda zavidljiva številka ogledov. Če bi v oddaji podali ta podatek, vse skupaj seveda ne bi sodilo v zamišljeni koncept oddaje.

Nova obzorja slabo leto dni pred volitvami niso od HSE dobila nič
Odgovorni urednik revije Demokracija in direktor družbe Nova obzorja Jože Biščak je v odzivu razkril, kako so si na RTV Slovenija privoščili zavajanje. Draga Tarča, bom govoril samo v imenu družbe Nova obzorja. Če ste z nami tako zmanipulirali, postavljam pod vprašaj ves prispevek novinarja Žana Dolajša. V napovedi in prispevku govorite o “živahnih tokovih denarja iz …..državnih podjetij” slabo leto pred volitvami. Slabo leto pred volitvami Nova obzorja niso od  HSE dobila prav ničesar, zato je informacija v prispevku laž (fakenews) To je jasno razvidno tudi iz mojega odgovora novinarju.” Če pa po besedah Biščaka že omenjajo daljše časovno obdobje, bi morali omeniti, da so sponzorska, donatorska ali oglaševalska sredstva HSE prejeli tudi Delo, Dnevnik, Večer, STA in drugi (omenili pa ste samo dva medija). 

RTV Slovenija je problematizirala tisoč evrov na leto za Domovina, čeprav ti prek oglaševanja ter nakupov stotine naročnin (npr Spletna Mladina) financirajo izbrane politične medije v zneskih, primerljivih celo s Telekom Slovenija. Urednik Domovine Rok Čakš je glede deleža oglaševanja Slovenske vojske zatrdil, da glede na celoten budget delež oglaševanja na Domovina znaša približno 1,5 promila. Ponavljam: 1,5 promila. Pa smo medij s sorodnimi vrednotami in z dosegom tudi preko 200k unikov/m. BTW kdo se ukvarja, v katere medije je šlo 99,85 odstotka budgeta?” 

Foto: Twitter

“Ne z letala, tudi iz space shuttla” se vidi, da gre za ciljano namenjanje denarja svojim,” je zatrdil nekdanji premier in predsednik stranke LMŠ Marjan Šarec in se v svojem znanem slogu obregnil ob Demokracijo, Domovino in Zavod Iskreni. Ker je dobro znano, da si je kot premier dovolil, da državne medije pozove, da naj ne oglašujejo tam, kjer se pojavlja sovražni govor, je na to z namenom, da bi sebe prikazal v boljši luči, pripomnil, da sam nikoli ni imensko imenoval medijev in da je zanimivo, kako so “njihovi kar sami skočili”. Seveda gre za čisto sprenevedanje, saj je bilo v času vlade Marjana Šarca povsem jasno, kateri mediji so zanje pomenili medije, ki naj bi širili sovražni govor. Šlo je namreč za medije, ki so poročali in razkrivali tisto, kar je večina spretno zamolčala. Ko je voditeljica Tarče Erika Žnidaršič Šarcu dejala, da so bile podobne oglaševalske pogodbe konstanta tudi v prejšnjih vladah, je na to odgovoril, da denar res nima politične barve, a da bi sebe prikazal v boljši luči, je dodal, kako naj bi se danes to dogajalo tako eklatantno, da ni primerjave s preteklostjo.

Fajonova ujeta na laži
Kljub temu, da je dobro znano in je bilo celo izpostavljeno v eni izmed preteklih Tarč, da je stranka SD tista, ki je največ politično kadrovala, je predsednica stranke SD izpostavila naslednje: “V vrhu državnih podjetij Zavarovalnica Triglav, Pošta, Telekom … sedijo člani vladajoče stranke” in da gre po njenih besedah za neke vrste pranje denarja, za financiranje političnih strank. Ekonomist Matej Lahovnik je na laži dobil Fajonovo. Zapisal je namreč: “Fajonova v Tarči mrtvo hladno ustreli, da je na STA ogroženih 300 novinarjev, poslovno poročilo STA za leto 2020 pa navaja 91 zaposlenih, torej več kot trikrat manj. Že prestavljam na fuzbal…”

Usul se je kup kritičnih komentarjev
Včerajšnja Tarča je odlična demonstracija razloga, zaradi katerega je dobila nagrado. Strici ji zaupajo…”; “Tanja Fajon in Marjan Šarec, kot eminentna gosta v Tarči, Tomaž Vesel in Domen Savić pa ugledna podajalca nepristranskih mnenj. pa sej se hecate”; Ne poznam stranke, ki bi se znala bolj sprenevedati kot stranka SD. Največji borci proti podnebnim spremembam, pred leti pa gonilna sila #TEŠ6 . Danes govorijo o političnem kadrovanju. Pa hudiča kdo je v tej državi več politično kadroval kot stranka SD…..Petrol #Triglav #HSE”; predstavljajo primer kritičnih komentarjev, ki so se usuli na družabnem omrežju Twitter. Več pa si jih lahko ogledate v nadaljevanju, saj so ti zgovorni sami po sebi. 

Podobno kot v tem tednu portal 24ur  se je predsednica stranke SD odločila, da se obregni ob Urad vlade za komuniciranje (Ukom) in Edvarda Kadiča. Pri tem pa je servirala še laž, je razkril direktor Ukoma Uroš Urbanija. “Tanja Fajon se v Tarči mirno zlaže, da je UKOM sklenil pogodbo z bivšim kolumnistom Nove24TV za 56 tisoč evrov za kampanjo o cepljenju. Upam, da se bo gospa takoj opravičila, ker niti ena stvar tukaj ne drži,” je zatrdil kritično.

Sara Kovač