Slovenske železnice, v primerjavi z nekaterimi tujimi, poslujejo uspešno

Datum:

Slovenske železnice se dobro soočajo z infrastrukturnimi izzivi in v primerjavi z avstrijskimi, nemškimi in švicarskimi železnicami poslujejo uspešno, čeprav je pred njimi še precej dela.

V Slovenske železnice je bila v pretekli finančni perspektivi vložena slaba milijarda evrov. To za železniško infrastrukturo sicer pomeni največ sredstev doslej, a so ta v primerjavi z drugimi evropskimi železnicami še vedno razmeroma majhna. Avstrijske železnice bodo v prihodnjih osmih letih v nove proge in modernizacijo obstoječih namenile denimo več kot 11 milijard evrov, nemške pa do 2020 kar 40 milijard evrov.

Toda primerjava z avstrijskimi, nemškimi in švicarskimi železnicami kaže, da SŽ kljub slabi infrastrukturi poslujejo dobro. Tako so v zadnjih štirih letih poslovne prihodke povečale za 24 odstotkov na 578 milijonov evrov. Tako avstrijske kot švicarske železnice pa so prihodke v tem obdobju povečale le za štiri odstotke (na 6,4 milijarde oz. 7,6 milijarde evrov), nemške železnice pa so celo zabeležile rahel padec (na 45,2 milijarde evrov).

Železniška postaja Ljubljana (foto: STA)
Železniška postaja Ljubljana (foto: STA)

SŽ so krepko povečale dobiček iz poslovanja
SŽ so v omenjenem obdobju krepko povečale tudi dobiček iz poslovanja (EBIT). Ta je konec leta 2015 znašal 37,8 milijona evrov, kar je 345 odstotkov več kot leta 2012, ko je znašal 8,5 milijona evrov. Hkrati so SŽ za 30 odstotkov izboljšale tudi poslovne prihodke na zaposlenega, v zadnjem štiriletnem obdobju pa se lahko pohvalijo tudi z rastjo količine prepeljanega tovora. S 16,6 milijona ton v letu 2012 je ta lani narasel na 18,3 milijona ton. Za primerjavo: Avstrijske železnice so količino prepeljanega tovora znižale s 113 milijonov na 112 milijonov ton, nemške pa s 399 milijonov na 329 milijonov ton. Poleg slovenskih je tudi švicarskim železnicam v štirih letih uspelo povečati količine prepeljanega tovora, in sicer s 64 milijonov ton na 77 milijonov ton.

Še vedno se premalo ljudi vozi z vlakom
Za razliko od preostalih treh železniških operaterjev pa so SŽ v zadnjih štirih letih zabeležile padec števila prepeljanih potnikov. S 15,5 milijona v 2012 se je število prepeljanih potnikov lani znižalo na 14,2 milijona. Kljub izboljšanju poslovanja je pred SŽ še precej izzivov: izboljšati storitve, posodobiti dotrajan in zastarel vozni park ter prodreti na tuje trge.

V.V., STA

Sorodno

Zadnji prispevki

Se je v Ilirski Bistrici Nsi postavila na levo?

Tako kot na državni, tudi ponekod na lokalni ravni,...

Elektrotrgovci “kasirajo” – cena elektrike na borzah pada, na položnicah ostaja visoka

"Nižjo ceno, kot bi nam jo zaračunali elektrotrgovci, plačujemo...

[Javnomnenjska anketa] SDS se obeta visoka zmaga na evropskih volitvah

Podpora vladi Roberta Goloba še naprej pada. Po zadnji...

Mestni svetnik Primc: Dogajajo se veliki premiki okoli C0, a ni še konec

"Stroka že od istega začetka opozarja na to; in...