Slovenske železnice (SŽ) zaradi zastojev v tovornem prometu v zadnjih dneh niso prejele nobenih odpovedi poslov, ravno obratno. Generalni direktor Dušan Mes pravi, da so v teh dneh s kar nekaj strankami podpisali nove pogodbe za večje količine tovora.
Mes ob tem poudarja, da SŽ niso krive za izpad posla Luke Koper s prevozi Daimlerjevih vozil, saj v tem poslu niso sodelovale. Nemški Daimler je Luko Koper obvestil, da so bili na Slovenskih železnicah zaradi zastojev prisiljeni preusmeriti štiri vlake s 738 Mercedesovimi avtomobili iz madžarske tovarne Kecskemet v nemški Bremerhaven, poroča Delo. V primeru, da bi se zastoji nadaljevali, bi lahko Luka Koper izgubila zelo pomemben posel, na katerega so vezana še druga sodelovanja.
Slovenske železnice v poslih z Daimlerjem niso sodelovale
Slovenske železnice v poslu Luke Koper z Daimlerjem niso sodelovale, je danes v izjavi za medije povedal Mes. Posel je sicer dobilo podjetje Rail Cargo Carrier. Iz SŽ so zagotovili, da so se zaostanki že bistveno zmanjšali, kot upravljavec javne železniške infrastrukture pa vsem prevoznikom, ki opravljajo prevoze tovora v Sloveniji, omogočajo enake pogoje, poroča STA.
Zapore že v decembru, ponovno zaprtje na veliko noč
Na enotirni progi med Divačo in Koprom so decembra in januarja potekale tri dvodnevne zapore zaradi nujnih vzdrževalnih del – tir se je namreč na dveh kilometrih posedel in odločili so se za zamenjavo. Ker dela še niso končana, bodo progo za dva dni zaprli – še za velikonočno nedeljo in ponedeljek, čeprav je bila zapora sprva načrtovana za 7. in 8. februar. Ker pa si želijo najprej sanirati zaostanke, so jo zamaknili.
Pri žledu so bile težave še večje, a je bila komunikacija s kupci dobra
“Jamčimo pa lahko, da je proga do Luke Koper cenejša in konkurenčnejša, kot če bi tovor šel do Trsta ali Reke, in da se letne količine povečujejo,” je dejal generalni direktor SŽ, pri tem pa še poudaril, da pri sklenitvi posla nihče ne more jamčiti, da v primeru nepričakovanih dogodkov ne bo prišlo tudi do zapletov na tirih. “Neodgovorno je kazati prst v SŽ, to ni rešitev. Pri žledu so bile denimo težave še večje, a je bila komunikacija dobra, za kupce sprejemljiva, tovor pa smo uspeli še povečati,” je še dejal Mes.
Mes priznava, da je slovenska železniška infrastruktura sicer v nezavidljivem stanju. Meni tudi, da je v zadnjem času vidno izboljšanje, saj je država vanjo vložila milijardo evrov v obdobju petih let. “V času gradenj smo priča tudi zaporam; Slovenija je namreč majhna in nima obvoznih tirov, zato tovor takrat išče obvoze in tudi obide Slovenijo,” še dodaja generalni direktor SŽ.
A. D., STA