Med hrvaškimi hotelirji te dni potekajo hudi boji za vsakega gosta. Da bi pritegnili kar največje število obiskovalcev v času, ko je število turistov iz tujine rekordno nizko, so pripravljeni nižati cene, ponujati dodatne ugodnosti in podarjati brezplačne nočitve.
“V sredini junija ni hotela na Hrvaškem, ki ni pri svojih strankah oglaševal posebno ugodne cene v “last minute” prodaji, kar pomeni do 30-odstotno znižanje glede na prej oglaševano ponudbo,” so zapisali pri Slobodni Dalmaciji.
Čeprav naj bi bilo to za krpanje julijskih lukenj nekaj običajnega vsako leto, so letos hotelirji že začeli z znižanimi cenami. To je bil namreč edini način, kako goste sploh zainteresirati za prihod, a te dni niti prihod na že rezerviran termin ni garant, gosti pogosto zadnji hip odpovejo rezervacijo zaradi slabih novic v zvezi s koronavirusom.
Nihče ne ve, kaj bo
“Bilo je več kot jasno, da so gosti iz cele Evrope po pandemiji pričakovali nižje cene in boljše storitve, ker vedo, da je ponudba v turizmu vsepovsod večja od povpraševanja.” Do tega na Hrvaškem ni prišlo, vsaj ne praviloma. Cene so znižane toliko, kolikor bi bile v običajni turistični sezoni, nič več.
Svjetski turizam mogao bi izgubiti više od 1.200 milijardi $ ili 1,5 % globalnog BDP-a nakon gotovo 4 mjeseca prekida zbog koronavirusa, a među 15 zemalja svijeta čiji bi BDP mogao najviše trpjeti Hrvatska je treća, navodi UNCTAD, UN-ovo tijelo za trgovinu i razvoj. pic.twitter.com/r6XXRqjxfT
— HINA (@Agencija_HINA) July 2, 2020
Večji popusti in dodatne ugodnosti so na voljo tistim, ki komunicirajo s hoteli direktno, brez posrednikov. Tam so pripravljeni ponuditi še kako nočitev brezplačno. Eden od hotelirjev je povedal, da od treh hotelov, ki jih imajo na treh različnih lokacijah, niti eden nima več kot tretjino polne zasedenosti. V najboljših dnevih morda polovico. Kot je še povedal hotelir iz srednje Dalmacije, je s popusti in dodatnimi ugodnostmi moč prepričati zgolj že prepričane. To prispeva k boljšemu zadovoljstvu gostov, nikakor pa ne prepriča tistih, ki niso imeli namena priti.
“Ena slaba novica preko noči prepolovi rezervacije in tu ne pomaga nobeno znižanje ali akcija. Živimo in delamo dan za dnem, pa kar pride …” so povedali izkušeni hotelirji.
Ivan Šokić