Oskarji uvajajo diskriminatorne standarde do moških, belcev, heteroseksualcev in ljudi brez vidnih kognitivnih in telesnih pomankljivosti

Oskarji (Foto: epa)

Včeraj so organizatorji Oskarjev sporočili, da odslej uvajajo pozitivno diskriminacijo, pod tančico megle znane kot diskriminatorno do belcev. Če filmi ne bodo izpolnjevali novih standardov glede zastopanosti določenih skupin med igralci, režiserji, maskerji, itn., se ne bodo več mogli potegovati za najprestižnejše filmske nagrade. Standardi so sicer takšni, da se z ozirom na doslejšnje trende zaposlovanja v filmski industriji ne bo spremenilo tako veliko kot se zdi na prvi pogled, toda še vedno gre za spremembe in za odločitev, ki je dvignila veliko prahu. Precej očitno je, da so se organizatorji Oskarjev želeli pokloniti ekstremno levičarskim idejam, predvsem LGBT agendi in “rasni kritični teoriji”.

Oskarji so zadnja desetletja dogodek, namenjen temu, da slavni igralci in režiserji vsem na svetu povedo, kako plemeniti so. To pa povedo tako, da rečejo kaj pozitivnega na temo takrat najbolj moderne ekstremno levičarske, revolucionarne ideje. Saj ne, da je organizatorski del Oskarjev doslej preveč zaostajal, toda vsaj se zdi, da so prvič šli čez nek rob, ki so se ga doslej držali – v svoji podpori nekim revolucionarnim idejam. Spremenili so standarde, določili so pravila o zaposlovanju, ki jih filmi morajo izpolnjevati, če se želijo potegovati za najvišje nagrade. Ta pravila so seveda diskriminatorna do igralcev evropskega porekla, če smemo, do belcev. Jahanje vala.

Organizatorji Oskarjev so se res potrudili s sestavo nove “notranje zakonodaje”, skoraj kot bi po naročilu pisali “javni razpis”. Odslej morajo filmi izpolnjevati šest novih standardov za “raznolikost in vključevanje”, A1, A2, A3, B1, B2, B3, C1, C2, D1.

A1: Vsaj en glavni igralec mora biti iz ene naštetih skupin, različnih od belcev.

A2: Vsaj 30 odstotkov stranskih vlog morajo zasesti igralci iz ene od naštetih skupin, različnih od belcev in heteroseksualcev, ljudje brez resnih kognitivnih in fizičnih pomanjkljivosti.

A3: Glavna zgodba se mora navezovati na eno od naštetih skupin, različnih od moških, belcev, heteroseksualcev, ljudje brez resnih kognitivnih in fizičnih pomanjkljivosti.

B1: Vsaj dva iz t.i. ustvarjalnega vodstva morata biti iz vrst naštetih skupin, različnih od moških, belcev, heteroseksualcev, ljudje brez resnih kognitivnih in fizičnih pomanjkljivosti . Vsaj en iz ustvarjalnega vodstva mora biti iz vrst ene od naštetih nebelskih skupin.

B2: Še šest nadaljnjih članov vodstva mora biti iz vrst ene od podreprezentiranih nebelskih skupin.

B3: Vsaj 30% ustvarjalnega vodstva mora biti iz vrst skupin, ki niso moški, belci, heteroseksualci, ljudje brez resnih kognitivnih in fizičnih pomanjkljivosti.

C1, C2 in D1 se tičejo podobnih skupin, a gre za njihove plače v funkcijah pomočnikov in praktikantov in zastopanost omenjenih skupin v marketingu.

LGBT Oskarji (Foto: epa)

Z ozirom na trende zaposlovanja v Hollywoodu v zadnjih desetletjih, še zlasti letih, je jasno, da do velikih sprememb ne bo prišlo in da bo večina filmov imela težave z izpolnjevanjem standardov A (omejen nabor igralcev) in C (denar), toda standardi bodo moške, belce in heteroseksualce še bolj potiskali iz Hollywooda. Hollywood je spregovoril in bil je v sozvočju z revolucijo dneva: “Moški, belci, heteroseksualci, niste dobrodošli!”

Aleš Ernecl