Privrženec ISIS-a poskušal ustvariti džihadistično otroško vojsko sredi Londona – inšpekcija je obiskala šolo, a povsem spregledala, kaj se dogaja

Datum:

Nevaren ekstremist Umar Haque je priznal, da je poskušal radikalizirati otroke v mošeji na ulici Ripple v Londonu ter v londonski šoli in tako ustvariti vojsko otroških džihadistov. Obsojen je zaradi številnih terorističnih kaznivih dejanj.

25-letni Umar Haque je poučeval islamske študije, čeprav ni imel nobene ustrezne izobrazbe in kvalifikacij, zaposlen pa je bil kot administrator v londonski šoli Lantern of Knowledge Islamic school. Kljub temu mu je bilo dovoljeno, da je nadzoroval razrede otrok, starih od 11 do 14 let, ki jim je kazal videoposnetke obglavljanj. Haque je sicer znan prestopnik, med drugim je v preteklosti izvedel celo napad na policiste.

Policija se boji, da je Haque poskušal radikalizirati vsaj 110 otrok, medtem pa je bil tudi ves čas v stiku z mošejo na Ripple Road v vzhodnem Londonu.

Umar Haque. Foto: printscreen

Porota v sodni dvorani je tako slišala, kako je Haque poskušal radikalizirati otroke, kljub temu pa še naprej ostaja odprto vprašanje o terorističnem dokumentu, ki se je nanašal na njegov preživeti čas v šoli, piše The Guardian. Spoznan je bil za krivega številnih kaznivih dejanj, vključno z načrtovanjem terorističnih napadov. Priznal je tudi štiri obtožbe o zbiranju informacij, koristnih za teroriste, in o poskusu radikaliziranja otrok v šoli in mošeji.

Obsodili pa so še dva druga moška, 19-letnega ​​Abuthaherja Mamuna in 27-letnega Muhammada Abida, ki sta bila spoznana za kriva pomoči Haqueju.

Igrali so teroristične napade
S tem pa se “zgodba” ne konča, saj so omenjeno šolo, kjer je Haque poskušal radikalizirati otroke, pod drobnogled vzele pristojne inšpekcijske službe. “Njegov načrt je bil zgraditi vojsko otrok. Prikazoval jim je zelo nazorne teroristične videoposnetke, v katerih so džihadisti obglavljali talce, pa tudi posnetke resnih poškodb, ki so jih žrtve dobile v terorističnih napadih predvsem v tujini,” je za The Guardian povedal vodja boja proti terorizmu na Scotland Yardu Dean Haydon. Poleg tega je otrokom “naročil, naj o tem ničesar in nikomur ne govorijo, ter da tega njihovi učitelji in starši ne smejo izvedeti. Imeli so tudi t .i. steno tišine. Otroke je pripravljal na mučeništvo tako, da so v Londonu igrali teroristične napade. Del te ‘igre’ je bil tudi napad na policiste.” Dejal je še, da je bi Haque v omenjeni mošeji zaposlen eno leto, od septembra 2015 do septembra 2016 kot administrator, vendar pa je opravljal tudi naloge pomočnika v razredu. Domnevno je za prikazovanje slik strelnega in hladnega orožja, obglavljanj in drugih neprimernih zadev uporabljal svoj prenosni računalnik, ki ga je priklopil na projektor ter tako slike in videoposnetke prikazoval na tabli.

Slike, ki jih je prikazoval otrokom, so vključevale mnogo krvi, poškodb in tudi ljudi, ki so jih teroristi vrgli iz stavb. En posnetek je celo pokazal ekshumacijo ubitega dečka. Ob tem je otrokom v razredu povedal, da je dečkovo telo iznakaženo, saj so ga pretepli po smrti, ker ni znal odgovoriti na vprašanja, ki so mu jih postavili angeli. Otroke je med drugim “naučil” tega, kako človeku razbiti glavo. Mislil pa je tudi vnaprej, saj jim je obljubil, da jih bo naučil voziti avto, ko bodo starejši, da bodo lahko izvedli napade v Londonu. Ob tem jim je še “zaupal”, da je rekrutiral okrog 300 džihadistov.

Otroci so bili paralizirani od strahu
Od 110 otrok je stalno ustrahoval 35 otrok, ki so bili paralizirani od strahu, saj jim je grozil, da ne smejo izdati, kaj jih poučuje. Kljub temu je 6 otrok pričalo pred sodnikom in policisti. Na sojenju je bil tako prikazan video s policijskega razgovora z otrokom, ki je dejal: “On nas uči o terorizmu, kot je boj.”

Inšpekcija povsem zatajila
Kljub temu grozljivemu dogajanju v islamski šoli pa so inšpektorji povsem spregledali, kaj se dogaja. Šolo so namreč obiskali novembra 2015, dva meseca po tistem, ko se je tam zaposlil Haque, v svojem poročilu pa so zapisali: “Močne občutke skupnosti, harmonije in spoštovanja na šoli odražajo šolski etos in cilji vodij, da ustvarijo dobre državljane.” Poročilo se zaključuje s sklepom: “Duhovni, moralni, družbeni in kulturni razvoj učencev je izjemen. Imajo odlično razumevanje sveta okoli sebe in pozitivno prispevajo k njihovi skupnosti.” Pozneje je inšpekcija šolo obiskala še enkrat in takrat zaznala, da je treba nekatere stvari izboljšati. Šola se sicer sklicuje, da ima zvezane roke “zaradi omejitev naših moči”. Želijo predvsem večja pooblastila na tem področju, da bi lahko v prihodnosti zaščitili otroke pred zblojenimi teroristi.

M. S.

Sorodno

Zadnji prispevki

[Video] Je Čeferinova dolga roka zavrnila akreditacijo dolgoletnemu športnemu novinarju?

V torek smo bili priča težko pričakovani pripravljalni nogometni...

[V ŽIVO] Stojmenovo Duh danes čaka težka interpelacija

Državni zbor bo danes obravnaval interpelacijo ministrice za digitalno...

Je sploh mogoče zagovarjati nekaj tako nerazumnega?

Nakup 13 tisoč računalnikov, ki v skladiščih čakajo na...