fbpx

Švedska in Danska sledita avstralskemu zgledu: Facebook bo moral plačati za objavo novičarskih vsebin!

Slika je simbolična (foto: EPA)

Nova zakonodaja, ki jo sprejemajo na Švedskem in Danskem, je namenjena okrepitvi pozicije založnikov napram tehnološkim gigantom, ki so doslej zastonj nudili prostor novičarskim vsebinam. Odslej naj bi bili za nudenje prostora zavezani k plačilu. Tovrstne vsebine naj bi predstavljale zgolj štiri odstotke vseh vsebin na Facebooku. 

Na Švedskem in Danskem sprejemajo zakona za zaščito avtorskih pravic, ki naj bi digitalne platforme prisilila, da bi plačevale spletnim medijem za možnost nudenja prostora novičarskim vsebinam. Predlog, katerega namen je založnikom in medijskim družbam zagotoviti pravico, da zahtevajo plačilo, kadar se njihovo novinarsko delo znajde na digitalnih platformah, je pozdravilo švedsko združenje medijskih založnikov, poroča Sputnik News

Od globalnih tehnoloških velikanov pričakujejo, da plačujejo za nudenje prostora za novinarske izdelke. Kot še pravijo, si želijo vzpostaviti bolj poštene in razumne konkurenčne pogoje. Ob tem so še navedli, da bo sprememba zakonodaje promovirana v skladu z direktivo o avtorskih pravicah, ki jo je EU sprejela aprila 2019. Cilj na novo nastajajoče zakonodaje je regulacija odnosov med medijskimi podjetji in IT giganti. Namen je okrepiti položaj spletnih založnikov, tako da bi se jim dalo izključne pravice do njihovih publikacij. 

Podobna zakonodaja je v pripravi tudi na Danskem. Tudi tam problematizirajo “demokratično mentaliteto” digitalnih podjetij, v skladu s katero se blokira medije, ki zahtevajo plačilo za skupno rabo svojih vsebin, tako kot je to nedavno storil Facebook v Avstraliji. Prav spletni velikani so namreč tisti, ki z nudenjem prostora, v ospredje postavljajo novinarsko intelektualno lastnino. Danski minister za kulturo želi iti celo tako daleč, da bi dal medijem možnost skupinskih pogajanj. Kot še navajajo, želijo iti dlje, kot to od njih to pričakuje EU, in sicer s tem, ko želijo dati danskim novičarskim podjetjem priložnost, da se skupno pogajajo s tehnološkimi giganti in se jim ni potrebno posamično zoperstavljati mogočnim nasprotnikom.

Domen Mezeg