Bogatim bomo še izdatneje financirali električna vozila

Datum:

Čeprav je znano, da so električna vozila za okolje celo bolj obremenjujoča, če pri tem upoštevamo celotni življenjski cikel, je Eko sklad odprl nova javna poziva k dodeljevanju spodbud za nakup električnih vozil za občane in pravne osebe v skupni vrednosti 8,5 milijona evrov. Daleč od tega, da bo šlo za namene mimostrela le toliko finančnih sredstev, saj je v začetku tega leta zaokrožil podatek, da smo davkoplačevalci kupcem električnih vozil od leta 2017 podarili že kar 47 milijonov evrov. 

Da je bilo toliko davkoplačevalskih sredstev namenjenih za nakup električnih avtomobilov, se lahko zahvalimo vladi Mira Cerarja. Spomnimo, da je ta leta 2017 sprejela strategijo za prepoved prodaje dizelskih in bencinskih vozil po letu 2030. Predvidevalo se je, da bo do leta 2030 na slovenskih cestah že kar 200 tisoč vozil na alternativni pogon, torej petina vseh. Da gre za povsem nerealno zastavljeno strategijo, verjetno ni potrebno posebej poudarjati.

12,7 milijona evrov smo za namene spodbujanja električne mobilnosti namenili v letu 2019, v letu 2020 je šlo 14,9 milijona evrov, v letu 2021 pa 19,1 milijona evrov. Nekdanji premier Cerar si je zastavil, da bi bila leta 2030 prepovedana registracija novih bencinskih in dizelskih vozil. Visoke cene predstavljajo ključni razlog za slabo prodajo električnih vozil. Marsikdo pa vzame tudi v obzir moralno sporno pridobivanje kobalta, ki je ključen pri proizvodnji avtomobilskih baterij. Čeprav gre za strupeno substanco, ga Afričani pridobivajo v naravnost suženjskih razmerah. A na to se ekoludisti seveda požvižgajo, čeprav se imajo za tako velike pravičnike. Kakorkoli, navkljub nasprotovanju stroke, je šel Evropski parlament v prepoved prodaje avtomobilov na notranje izgorevanje od 2035. Da je vse skupaj zamišljeno zgrešeno, je sicer nedavno opozorilo Evropsko računsko sodišče, ki je v luči tega izpostavilo nekonkurenčnost evropske industrije baterij v primerjavi s svetovno konkurenco, še posebej Kitajsko. Več o tem tukaj.

Največja finančna spodbuda bo znašala 6500 evrov
V Uradnem listu RS je bil v petek s strani Eko sklada objavljen nov poziv za dodeljevanje spodbud za nakup električnih vozil za občane in pravne osebe. Nepovratna finančna spodbuda v znesku do 6500 evrov je ponujena v primeru nakupa novega ali rabljenega električnega avtomobila brez izpustov ogljikovega dioksida. “Predmet javnega poziva za občane so nepovratne finančne spodbude za nakup okolju prijaznejših novih ali rabljenih vozil na električni pogon, ki jih bo prejemnik spodbude obdržal v lastništvu najmanj dve leti,” je mogoče prebrati, za ta namen pa je po podatkih STA skupno namenjenih največ sredstev, in sicer kar šest milijonov evrov.

Za nakup novega električnega vozila za prevoz potnikov z največ osmimi sedeži poleg sedeža voznika oziroma vozila za prevoz blaga z največjo maso do vključno 3,5 tone in skupno vrednostjo do 35 tisoč evrov je mogoče dobiti največji znesek spodbude, ki znaša 6500 evrov. V primeru, da vrednost novega kupljenega avtomobila presega znesek 35 tisoč evrov in znaša do 65 tisoč evrov, spodbuda znaša 4500 evrov.

Foto: Freepik

Spodbude tudi za nakup trikolesnega, štirikolesnega in dvokolesnega vozila na električni pogon
V primeru nakupa rabljenega vozila brez izpustov ogljikovega dioksida za prevoz potnikov, ki ima največ osem sedežev poleg sedeža voznika oziroma vozila za prevoz blaga z največjo maso do vključno 3,5 tone je predvidena spodbuda v znesku 3 tisoč evrov, če seveda vrednost vozila znaša do 30 tisoč evrov, 2 tisoč evrov pa priteče v primeru, ko vrednost rabljenega avta znaša nad 30 tisoč evrov. Do spodbude v višini od 300 do 1500 evrov se je mogoče dokopati tudi v primeru nakupa novega trikolesnega, štirikolesnega in dvokolesnega vozila na električni pogon.

Za vozilo je nujno, da je kupljeno po letošnjem prvem maju, vse potrebne obrazce za pridobitev finančne spodbude pa je mogoče dobiti na spletnih straneh Eko sklada. Hkrati je bil sicer zaprt razpis iz leta 2020, kjer so bile občanom za nakup električnih vozil namenjene nepovratne finančne spodbude. Prav tako je bil zaprt tudi lanskoletni razpis, s katerim so bile za nakup električnih vozil pravnim osebam ponujene nepovratne finančne spodbude. Na voljo so bila sredstva v znesku 1,5 milijona evrov. Na tokratnem razpisu je pravnim osebam namenjenih 2,5 milijona evrov, pogoji pa so podobni tistim, ki so namenjeni za občane. Nujno je tako, da je vozilo kupljeno po letošnjem maju in da ga ima pravna oseba v lasti vsaj dve leti. Najvišja nepovratna finančna spodbuda znaša 6500 evrov.

Nemogoče je zanikati, da električni avtomobili neposredno onesnažujejo precej manj kot avtomobili z notranjim izgorevanjem, a vendarle je naravnost nemogoče spregledati, da so ti v resnici bolj obremenjujoči za okolje, če vzamemo v obzir celoten življenjski cikel vozila. To se pri propagiranju vozil električnih vozil rado zamolči, saj je očitno v ospredju sledenje cilju globalistov, ki so očitno s pomočjo nevladnikov dosegli, da je šel Evropski parlament v sprejem zakonodaje, ki je pravzaprav v škodo EU. Globalistom seveda ni mar za to, da drvimo v propad, saj je znano, da imajo v načrtu “veliki reset”, ki bo preoblikoval Evropo in svet, pri tem pa bodo seveda izbranci profitirali. Spodbujanje števila električnih vozil bo namreč drago, še posebej, če imamo v mislih prenovo energetskih distribucijskih omrežij. Tukaj se namreč omenjajo milijarde evrov.

Ana Horvat

Sorodno

Zadnji prispevki

Zver: Gasilstvo je nacionalno bogastvo

"Danes sem se v cerkvi Sv. Urbana v Destrniku...

Pod Golobom je vse slabše

Fiskalni svet, neodvisni in samostojni državni organ, ki nadzira...

Andrej Lokar: Levica je družbeni inženiring iz politike prenesla v kulturo in izobraževanje

"Svetovna levica je v nekakšni predslutnji (v resnici: zaradi...

Afera na Švedskem: Policistke spale s pripadniki migrantskih tolp in izdajale podatke

"Zelo resno je," je dejal premier Ulf Kristensen, potem...