Zakaj so ženske naglavne rute v islamu simbol zatiranja in ne verske svobode

Datum:

Slovensko javnost je razburkal incident, ko je učitelj med poukom v eni od ljubljanskih srednjih šol dijakinji, ki je prišla v šolo s hidžabom, dejal, da “nošenje naglavne rute v razredu ni po bontonu”. Od nje naj bi zahteval, da si ruto sname, saj je sicer ne bo poučeval. Ravnateljica in ministrstvo za šolstvo sta se postavila na stran represivnega vahabitskega islama, ministrstvo pa je sporočilu za javnost dejalo, da morajo učitelji upoštevati versko svobodo in nedotakljivost vsakega posameznika ter preprečevati diskriminacijo posameznikov na podlagi veroizpovedi.

Mnenje Direktorata za srednje in višje šole, Ministrstva za vzgojo in izobraževanje, je, “da je nošenje naglavne rute v šoli dovoljeno.” Pri tem uradniki na ministrstvu “kreativno” uporabljajo 14. in 41. člen Ustave RS, ki pravi: V Sloveniji so vsakomur zagotovljene enake človekove pravice in temeljne svoboščine, ne glede na narodnost, raso, spol, jezik, vero, politično ali drugo prepričanje, gmotno stanje, rojstvo, izobrazbo, družbeni položaj, invalidnost ali katero koli drugo osebno okoliščino. Vsi so pred zakonom enaki.

41. člen Ustave RS pa pravi: Izpovedovanje vere in drugih opredelitev v zasebnem in javnem življenju je svobodno. Nihče se ni dolžan opredeliti glede svojega verskega ali drugega prepričanja. Starši imajo pravico, da v skladu s svojim prepričanjem zagotavljajo svojim otrokom versko in moralno vzgojo. Usmerjanje otrok glede verske in moralne vzgoje mora biti v skladu z otrokovo starostjo in zrelostjo ter z njegovo svobodo vesti, verske in druge opredelitve ali prepričanja.

Luka Mesec je mnenja, da naglavne rute ne spadajo v javne urade – zakaj jih podpira v šolah? (Foto: STA)

Seveda je res, da ima vsak pravico do opredelitve vere v javnem in zasebnem življenju – tako doma kot na ulicah – kar pa javnim institucijam ne preprečuje, da v okviru svojih internih pravil ne prepovedo verskih simbolov ali drugih simbolov – konec koncev je bil ravno minister Luka Mesec, katerega stranka trenutno iz incidenta dela politično zgodbo – kot opozicijski poslanec mnenja, da naglavne rute ne spadajo v javne urade (upravne enote, občine itd). Tudi šola je uradna institucija, ki je zavezana k enakopravnosti učencev in učenk. Kako lahko šola trdi, da je zavezana enakopravnosti, če hkrati dovoljuje simbolično podjarmljanje žensk?

Naglavna ženska oblačila v muslimanski kulturi
Hidžab (ruta, ki žensko delno zakrije) in nikab (pokrivalo, ki jo povsem zakrije z izjemo oči) je tudi v muslimanskem svetu kontroverzna tema, saj ga nekateri muslimani vidijo kot tujek, ki ga je v islam vstavila kultura, ki nima prav nič z islamskimi nauki. Ne enega ne drugega namreč v običajnem islamu ne nosi nihče – tudi bosanski in albanski muslimani v SFRJ takšnih represivnih metod niso uporabljali. Nikab je simbol skrajnega vahabitsko-salafitskega islama, hidžab pa so po svetu razširili skrajneži muslimanske bratovščine (skrajno konservativna sekta sunitskega islama, katerega veje so nekoč vladale tudi v Egiptu).

Fotografija je simbolična (Foto: iStock)

Razlog, da se je po EU razpaslo nošenje naglavnih oblačil za ženske, je namreč naftno-omogočena finančna moč Katarja in Savdske Arabije, dveh centrov ekstremnega vahabitskega islama, ki ženske vidi kot zasebno lastnino, ki pripada moškemu, drugi moški pa je sploh ne smejo videti, saj je že misel poželenja kršenje Alahove volje.

V vahabitskem islamu je nikab simbol ženske podrejenosti moškemu – njena simbolna gesta, da njeno telo pripada samo moškemu, ona pa svoje osebne svobodne volje nima (kot pravi Koran: “Nebesa ženske so pod nogami njenega moža.”). Podobne vzgibe za nošnjo hidžaba vidijo tudi člani Muslimanske bratovščine – zakrita ženska bi pri moških sprožila manj poželenja, pri moškemu pa ugodje, da mu povsem pripada tako kot osebna lastnina. Iz vidika liberalnega zahoda gre torej za podobno gesto, kot da bi moški žensko nosil na pasji verigi – če bi oče učenko v razred pripeljal tako, bi bilo ogorčenje vsesplošno. A hidžab je le oblika brezžične verige.

Mnogo držav EU naglavne rute že prepoveduje
Prva, ki je prepovedala muslimanske naglavne rute, je bila Francija, sledile so še Avstrija, Belgija, Bolgarija, Danska, Italija, Nizozemska in Španija. Še več držav jih prepoveduje v šolah in na javnih mestih. Skrajna levica v svojem alternativnem doživljanju resničnosti takšne ukrepe vidi kot islamofobijo. Povsem na stran postavijo dejstvo, da hidžab ni le verski simbol, kot so npr. rožni venec, hanuka, verižica s podobo mučenika Jezusa Kristusa, ampak simbol represije. Ženske v Savdski Arabiji in Iranu tvegajo desetletja zapora in mučenja le zato, da si snamejo hidžab ali burko, zavedajoč se, da je ravno naglavno oblačilo glavni simbol represije žensk v sodobnem muslimanskem svetu. Na zahodu je skrajna levica podala roko skrajnemu vahabitskemu islamu in takšnim ženskam, ki tiho trpijo pod ogrinjalom, skupaj zabila žebelj v krsto njihove represije. Slovenija je pod levo vlado očitno ena tistih, ki ne želi ženske emancipacije.

Andrej Žitnik

Sorodno

Zadnji prispevki

[Video] Pred DZ klečala in molila na varovanem območju, policija se ni odzvala

Nenavaden posnetek prihaja iz slovenskega hrama demokracije. Tam sta...

Začetek olimpijskega nogometa je zaznamovalo nasilje maroških navijačev

Tik pred prekinitvijo prvega kroga olimpijskega nogometnega turnirja med...

Revoz: Kaj pomeni včeraj podpisani neobvezujoči dokument?

Predstavniki francoskega proizvajalca vozil Renault, v okviru tega tudi...

“Vrhunski menedžer” bo škodo zavarovalnicam poplačal iz proračunske rezerve

Od "zamrznitve" cene dodatnega zdravstvenega zavarovanja do fantomske "ukinitve"...