Znanje je moč: Drugi tir ali druga kultura (represija) pod krinko etike in morale?

Mojca Škrinjar (foto: STA).

Drugi tir je postal simbol za vse prikrite represije v Sloveniji, pod krinko etike in morale nam ukazujejo, kaj smemo poslušati in gledati, surovo, brez argumentov in protizakonito jemljejo osirotele otroke starim staršem in jih dajejo v rejništvo tujcem, brez predmeta obtožbe ali brez pravih dokazov zapirajo nedolžne ljudi, na vodilnih mestih dopuščajo ali tja postavljajo nesposobne ljudi, ki upravljajo z velikimi denarji, nagrajujejo izdajo, pritlehnost in zlobo, za migrante namenijo še enkrat več sredstev kot za upokojence po štiridesetih letih trdega dela, delavcem namenijo ušive plače, tajkunizirajo medije in odpuščajo novinarje, brez vprašanj nas zadolžijo, takole čez palec, za štiri milijarde evrov.

V vročini petkovega popoldneva zasopiha klima v mojem avtu, v daljavi zaslišim razposajene žvižge maturantov in se zaskrbljeno ozrem v vzvratno ogledalo, iščoč tisti »baba trapasta« pogled nestrpnega voznika za mano. Nič, pogled v avtu za mano mirno opazuje dogajanje. Kako naj zdaj z »navadne« ulice zavijem na desno, na cesto, kjer je na mestu, kamor bi se morala uvrstiti, rumeni pas za avtobuse, pa hkrati nobene puščice, ki bi mi dovoljevala vsaj nekaj metrov voziti po rumenem pasu in nato zaviti na navadni pas. Moj avto ni žaba, ki bi skočila čez, torej označitve pomenijo, da moram po križišču v notranjost in nato naravnost na navadni pas, ne da bi se dotaknila rumenega. Toda ne gre! Ker tam že stoji avto, ki je pripeljal z nasprotne smeri in želi po naravni poti s svojega levega pasu zaviti na svoj levi pas. Kdo ima zdaj prav, on ali jaz?

V Ljubljani je vsak takšen prehod unikaten in priložnost za nesporazume. Z nasprotnim voznikom se srečava s pogledi in izbereva pot sporazuma. Jaz mu nakažem, da ga bom počakala, on zavije, nato jaz za njim. Opazujem promet za seboj in opazim, da so najini nasledniki izbrali sistem zadrge. Vse je v redu, promet teče v zadovoljstvo dveh kolon, čeprav nimamo ali ne poznamo pravil ob teh unikatnih primerkih, zmagala sta razum in kultura odnosov. Stvari smo vzeli v svoje roke.

Drugi tir je postal simbol vse prikrite represije
Drugi tir buri duhove. Po vladnem predlogu bo stal najmanj 30 milijonov evrov po kilometru, kar je še enkrat več kot v razvitem svetu znašajo strokovno opredeljeni povprečni stroški najzahtevnejše gradnje proge s predori in mostovi. V fraze in relativizacijo zavite bravure »vodilnih« slovenskih medijev nas prepričujejo v samoumevnost visoke vsote, predsednik vlade rohni in udriha čez vse, ki si upajo pisniti zoper njegovo zgodbo, češ da se bo Slovenija ob zavrnitvi vsote tega projekta pogreznila v srednjeveško temo. Drugi tir je postal tako rekoč nova slovenska ustava, z enim stavkom: Mi smo drugi tir; kdor tega ne posvoji, ni naš, je protidržavni element, lahko ga zbrišemo z obličja zemlje, kot smo zbrisali Thompsona; lahko ostane brez službe ali pristane v zaporu; mi lahko vse!

Foto: Arhiv Nova24TV. Slika je simbolična.

Drugi tir je postal simbol vse prikrite represije v Sloveniji, pod krinko etike in morale nam ukazujejo, kaj smemo poslušati in gledati, surovo, brez argumentov in protizakonito jemljejo osirotele otroke starim staršem in jih dajejo v rejništvo tujcem, brez predmeta obtožbe ali brez pravih dokazov zapirajo nedolžne ljudi, na vodilnih mestih dopuščajo ali tja postavljajo nesposobne ljudi, ki upravljajo z velikimi denarji, nagrajujejo izdajo, pritlehnost in zlobo, za migrante namenijo še enkrat več sredstev kot za upokojence po štiridesetih letih trdega dela, delavcem namenijo ušive plače, tajkunizirajo medije in odpuščajo novinarje, brez vprašanj nas zadolžijo takole čez palec, za štiri milijarde evrov – za kaj že? -, o tem se jim ne zdi vredno niti jasno obvestiti javnosti. Kaj pa ve povprečen človek, kaj so to štiri milijarde, in kaj ve o skoraj milijardo evrov preplačani progi drugega tira?

Kaj vse bi lahko naredili s tem denarjem?
Prosim vas, dragi sodržavljani, vzemite papir in svinčnik ali pa računalo in izračunajte, koliko stanovanj po 100 tisoč evrov bi lahko kupili za eno milijardo! Preverite, če imam prav – deset tisoč stanovanj je to! Kaj, če bi takšen denar dali v sklad za pomoč pri nakupu stanovanj za mlade družine z več otroki? Kaj, če bi takšen denar namenili kot pomoč pri udejanjanju inovativnih idej in odpiranju novih podjetij? Namesto tega bomo dobili preplačano progo, s preplačilom pa omogočili razkošje, ki si ga niti ne znamo predstavljati, izbrani eliti, ki bo živela po ustavi drugega tira. Državljan K., ki se vsak dan sprašuje o smislu slovenske stvarnosti, je z iniciativo za referendum o drugem tiru zakopal prvo lopato v grob samopašnosti drugotirne elite, aroganci, popolni odtujitvi in neobčutljivosti za sodržavljane, elite, ki si na krvavih rokah svojih dedov gradi zlate stolpe.

Mi, devetindevetdeset odstotkov državljanov Slovenije, ki ne sodimo v takšne elite, pa lahko, namesto da izgubljamo energijo in se jezimo eden na drugega, medtem ko čakamo v kolonah, običajno ob petkih, ko že petič, brez potrebe, menjajo ograjo ob cesti, desetič prekopavajo cesto za deseti kanal, ko se znajdemo na križiščih z nejasnimi pravili, ko nam trapajo glave z reklamo o falconu, ki je bojda edino, čeprav neznansko drago sredstvo za prevoz organov, namenjenih presaditvi in v letu naredi celo 26 takšnih prevozov, mi, pa lahko uberemo drugo pot. Vzemimo stvari v svoje roke, sporazumimo se, kakor vozniki na cesti, ki se, ne zaradi predpisov, temveč zgolj zaradi svoje kulture, ker ne mislijo zgolj nase, temveč tudi na druge, samoorganizirajo v tekoči promet in si olajšajo življenje.

Dragi sodržavljani! Več kot devetindevetdeset odstotkov (99 %) nas je navadnih državljanov, brez posebnih privilegijev, ki si želimo samo normalnega življenja. Zbudimo se, vsako jutro se poleg nase ozrimo še na druge ter vzemimo svinčnik in papir v roke in s krepkimi številkami izračunajmo, kaj je nam, običajnim državljanom, namenila oblast. Pravico imamo do resnice in pravice, do blaginje in dobrih odnosov. Ne bo šlo brez tega, da vzamemo stvari v svoje roke in si končno ustvarimo svobodno, pravično družbo blagostanja, kjer nam bo mar za drugega toliko kot zase. Zagotavljam vam, za vse bo dovolj vseh dobrin, pa tudi miru. Le v sodelovanju je moč, zato podprimo državljana K. in v ponedeljek pojdimo na upravne enote in podpišimo, da si želimo drugačen drugi tir in drugačno družbo! Čas je za drugačen drugi tir, sodelovanje in drugo kulturo!

Mojca Škrinjar

  • primsek

    Gospa pa ni najbolj pismena, že prvi stavek, v katerem govori hkrati o drugem tiru in koroških dečkih kaže njene ze,lo omejene miselne sposobnosti. Pač dokaz brihtnosti desnice, kjer lahko iznoriški šiptar na eni strani toži klošarja, ki ga žali po spletu iz knjižnice, po drugi strani pa mu je prepoved ustaških klavskih taborišč Jasenovac in Stara Gradiška dokaz za političnost policije. Vjajcehodna brezjajčna pojava na tabletah pač ne more misliti normalno, potem pa se njegove kuplerajske logike, po kateri pokajo čeljusti, navzamejo tudi tile gornjji kloni Makarovičke

    • Igor Furlan

      Totalno brihtni levičar. Dej gmah.

      • karlina

        PDPIS ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    • Anthon

      Človek ne more razumeti, kako omejeno dojemanje imate nekateri. A ti je vse domače naloge naredila mami, oče pa po partijski liniji pritiskal, da nisi zaostal?!

      Mladina (revija ministrstva resnice), kolikor ti jo pač uspe razumeti, ni namreč strokovna literatura.

    • janez zorman

      Gospa je za tebe res prava Gospa; izobražena, pametna, razgledana in inteligentna, z dolgo kilometrino v vzgojno izobraževalnemu sistemu. Vendar se ne podreja udbopartijskemu vsiljenemu šolstvu ampak razmišlja z svojo glavo – in po moje pravilno.

    • francelj3

      Bravo, tale gospod levuhar pa JE najbolj pismen. V prvem stavku ima čisto dovolj vejic, nobene preveč ali premalo, samo ena je sredi besede (ze,lo).

  • karpelec

    Na žalost nas v naši državi pod vlado dr. Mira Cerarja, čaka vsak dan novo presenečenje, ki ti zaustavi korak in pogled k Bogu z vprašanjem: kaj nam lahko prinese še hujšega jutrišnji dan.
    Neumnost na neumnost.

    • karlina

      TOČNOOOOO, Cmerko je vsak dan bolj ošaben in vzvišen, sarkastičen, ze zdavnaj je povedal, da ga mnenje majhnega človeka ne zanima in mu ne pomeni nič, točno tako pa se tudi obnaša, ampak -kdor visoko leta, nizko pade in tudi on bo končal tako, v to sem trdno prepričana.

  • radames

    Če hočemo, da promet teče tekoče , moramo nekaj metrov voziti po pasu za avtobuse, ne smemo pa ovirati avtobusa za sabo.
    Če hočemo, da ne bo prometne nesreče, ne smemo ob vključevanju na avtocesto zaviti s pospeševalnega pasu na vozni pas s 60km/h, marveč vozimo po pospeševalnem pasu (zato ima tako ime!!!) in krepko pospešujemo, da lahko vsaj s 100km/h zavijemo na vozni pas. Za zagotavljanje maksimalne varnosti pa lahko še nekaj metrov izkoristimo odstavni pas in zavijemo na vozni pas s 130km/h.
    Zarisanih črt na cestišču se moramo držati le na navadnih cestah, da v levih, nepreglednih ovinkih vozimo malo stran od črte (večina jih vozi po črti, eni pa celo preko črte), posebno na malo ožjih cestah, saj nismo jasnovidci, da vemo, da nam ne bo naproti pripeljal kamion ali celo avtobus, ki s prednjim delom na začetku desnega ovinka sega preko črte (“odpeljavanje” zaradi dolžine vozila).
    Opomba: še nikoli nisem vozil kamiona ali avtobusa, dobro pa se zavedam in vem koliko prostora (kdaj in kje) rabi tako veliko vozilo.

  • opazovalec

    gospa nekaj blebeta v smislu:

    @Kaj vse bi lahko naredili s tem denarjem?
    Prosim
    vas, dragi sodržavljani, vzemite papir in svinčnik ali pa računalo in
    izračunajte, koliko stanovanj po 100 tisoč evrov bi lahko kupili za eno
    milijardo! Preverite, če imam prav – deset tisoč stanovanj je to!

    Točno, to bi bilo 10.000 stanovanj, v AC program smo zmetali še 50.000 stanovanj, če se odpovemo3. osi še 30.000 stanovanj. V Patrie smo nameravali vložiti denar za 2.780 stanovanj, pa živ bog ne ve čemu bi naj služile, za AC, 3 os in 2 TDK se vsaj ve čemu služita, oziroma bi naj služil. Pa če ne bi subvencionirali kmetijstva bi lahko zgradili ne vem kolko stanovanj….. Pa če bi zaprli šole, bolnišnice spet toliko in v skrajni fazi, če ne bi denar porabljali za zdravljenje upokojencev še nekaj 10.000 stanovanj. Samo brez infrastrukture nekako gospodarstvo ne dela, kakor bi kmalu ugasnilo brez šolanih kadrov. No brez upokojencev bi še nekako šlo, prav tako kot brez kmetov. Upokojenci so itak smo strošek, jim je treba plačevat penzije, hrano se pa da kupit. le bojim se, da ne bi imeli kaj dosti penezov v takšni državi……

    • alojz

      Vsa sreča, da nam je Avstroogrska železnice naredila drugače bi še jahali po sloveniji.

      • opazovalec

        In alojz, zakaj ne bi še sami v Sloveniji kaj storili. Stalno slišimo, kakšne železnice imajov sosednji zahodni tujini, sami bi se jim pa kar odpovedali…… Res sreča da je bil FJ I. moder vladar, kakršnrga Slovenija ni, in kakor je slutiti še dolgo ne bo imela.

    • matjazr7

      Da, na žalost je to edini način, da začnejo ljudje razmišljati, kaj se da alternativno zgraditi za tak denar. Malo preveč poslušamo po TV milijarda sem, milijarda tja, pa ljudje nimajo več občutka za kakšne denarje gre. In če sedaj njene izračune še malo posplošimo in rečemo, da v stanovanju za 100.000 evrov udobno živijo trije ljudje, pridemo do matematike, da bi se lahko npr. vsi prebivalci Titovega Velenja preselili v nova stanovanja, za TEŠ smo pa dali toliko, da bi lahko še vse Celjane preselili v nova stanovanja. Tako pa imamo samo dva evra več na položnicah za elektriko, kam bodo pa vtaknili prispevke za kredite za drugi tir bomo pa še videli …

      • karlina

        TOČNO, pri nas trošijo milijardo sem , milijardo tja, kot, da je to drobiz. Če bi delali z NAŠIM DENARJEM premišljeno in preudarno, se sigurno ne bi bilo potrebno toliko zadolzevati, ampak kaj, ko imamo na vladi takšne ljudi, ki so nesposobni in ne poslušajo niti slučajno pametnih in izobrazenih intelektualcev.

    • tarantela

      Ja, že že, kar se upokojencev tiče. Samo pozabljaš, da so vplačevali 40 let za svojo pokojnino, poleg tega pa plačevali še davke , prispevke in samoprispevke za vse, kar nam je ta svetli kapitalizem pobral. Vključno z delovnimi mesti, tako, da penzionisti zdaj vzdržujejo brezposelne otroke in vnuke. Ja lepo smo prišli naprej, Karitas in rdeči križ in še nekaj deset takih organizacij in prireditev. Če je to kaj boljše od prejšnjega sistema, me naj kar hudič vzame!

      • opazovalec

        tarantela. od vseh desnih ekonomistov dnevno poslušam, da so upokojenci strošek in grob slovenske države. Sicer pa se potrudi razumeti tudi malo sarkazma.

        • tohuvabohu

          Bravo, sarkastični levi ekonomist. Razloži ji, da so upokojenci gonilo našega gospodarstva, saj trošijo in plačujejo DDV. Brez njih bi že davno vse propadlo.
          Zanima me pa, kateri desni ekonomisti so rekli, da so upokojenci grob države, in kje so to rekli? JPD? Mrkaič? Nakladaš kot hudir.

      • karlina

        No, to, da so vplačevali 40 let za svojo pokojnino, verjetno misliš tiste, ki so ze dolgo v penziji, to ni res, kajti upokojevali so se pri 50. letih starosti in največ 30 let delovne dobe. Novodobni upokojenci pa so res plačevali in delali 40 let, upokojitev pa je pri starosti najmanj 60 let, oz. 65 let. Mi, ki smo še zaposleni, ze dolgoooo časa ne plačujemo prispevkov zase, pač pa za tiste, ki so-ste upokojenci. Sicer pa-ta teden se je drzava ZE zadolzila za pokojnine, se pravi, nihče več ne ve, če bo sploh čez nekaj let dobil izplačilo pokojnine , pri vseh teh kreditih drzave. Tako se je začelo v Grčiji in vidimo, kaj se je z njimi zgodilo in kam jih je pripeljalo zadolzevanje.

  • alojz

    Ste pozabili zgodbo o rušenju cestninske postaje? 800 000€ je bila cena. Pa novi minister to uredi za 150 000 ali več kot 6x manj. Takoj so deževale obtožbe in celo ovadba. Seveda so levi ostali brez denarja v žepu. To pa ne gre.

    • radames

      Kakšno rušenje? Naredili niso nič, koštalo naj bi pa 800.000. Tudi tistih 150.000 je stran vržen denar!!!! Čelne cestninske postaje še vedno stojio, predstavljajo HUDO OVIRO (ker ne služijo ničemer) hitrost je pa omejena na 60km/h.
      Temu se reče slovenski CESTARSKI BUTLI.

      • alojz

        KAKO niso naredili nič. Tiste cestninske ni več. Odstranjena za 150.000 namesto za 800.00. Kaj ti tukaj ne štima. Si bolj slab v matematiki?????

        • radames

          Katere cestninske postaje? Katere “tiste”? Na celotnem AC križu je nekaj ČELNIH cestninskih postaj, ki ničemur ne služijo, hitrost pa je omejena na 60km/h. Te postaje so RESNIČNA OVIRA in zavirajo pretočnost prometa. Te postaje je treba podreti. Ne vem katero ti misliš. Do sedaj niso naredili NIČ!!! Popolnoma NIČ!!!
          V dveh postih nisi sposoben povedati, katero postajo. In ti mene z matematiko!!! Niti toliko nisi sposoben, da bi konkretno napisal, katere. Na vseh krakih AC v Sloveniji pa so še vedno OVIRE(!!!) v obliki čelnih cestninskih postaj.

  • Olga

    Problem desne strani je, da še vedno premalokrat pokažemo levičarjem to, kar jim gre! Jasno, glasno in brez zadržkov! Naj nas ne ovirajo njihovi napadi z domobranci! To je le taktika, da prikrijejo svoje zločine in zločince! Vidim pa, da se učimo! Med sabo imamo sposobne ljudi! Bravo Vili Kovačič!

    • karlina

      TOČNOOOOO !!!!!!

  • Nata

    + + + + + + + + + +

  • karlina

    Drugi tir je postal simbol za vse prikrite represije v Sloveniji, pod krinko etike in morale nam ukazujejo, kaj smemo poslušati in gledati, surovo, brez argumentov in protizakonito jemljejo osirotele otroke starim staršem in jih dajejo v rejništvo tujcem, brez predmeta obtožbe ali brez pravih dokazov zapirajo nedolžne ljudi, na vodilnih mestih dopuščajo ali tja postavljajo nesposobne ljudi, ki upravljajo z velikimi denarji, nagrajujejo izdajo, pritlehnost in zlobo, za migrante namenijo še enkrat več sredstev kot za upokojence po štiridesetih letih trdega dela, delavcem namenijo ušive plače, tajkunizirajo medije in odpuščajo novinarje, brez vprašanj nas zadolžijo, takole čez palec, za štiri milijarde evrov. Druga S.Koreja, samo vprašam.

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!