Znanje je moč: Obračun – Quo vadis, šola slovenska?

Najbolj pridni so se  ob zgodnji zori že napotili v hribe, mi zamudniki, zalivamo vrtove po  prvem nedeljskem zvonjenju. Rahel vetrič prinese upanje, da bo moč preživeti še en, peklensko vroč dan. Maturanti so zaključili maturo, študenti opravili izpite in si vzeli čas za počitek pred jesenskim rokom.

Nič novega  v deželi tej,  aktualna oblast ponuja izobraževalne rešitve nekdanje vlade, ki jo je vrgla slovenska ekstremistična levica, iz vrst, podobnih onim, ki rušijo danes Hamburg. Drugi obvezni tuji jezik v osnovni šoli, vrtci pri podjetjih, vse to so privzeli kot dobro in prepisujejo rešitve. No, vsaj na glas  se ne hvalijo, da so zrasle na njihovem zelniku, kar je drugi plus. Bilo bi pa lepo,če bi povedali, da so ideje prepisali od vlade, ki jo je vodila SDS.

Ukrepi, ki bodo zmanjšali kakovost izobraževanja
Ocenjevanje rezultatov Nacionalnega preverjanja  znanja (NPZ) v osnovni šoli, tokrat originalni izum te oblasti, izsiljeno od ravnateljev, ki ne znajo učnega in vzgojnega procesa izpeljati tako, da motivirajo učence, starše in učitelje, da bi bili odgovorni, ne bo povečalo kakovosti izobraževanja. Nasprotno, zmanjšalo jo bo. Toda, saj jih je za razumeti. Ker ni inštrumenta zunanje evalvacije, ki bi vključevala predvsem, koliko in kako se učitelji ukvarjajo z učenci, temveč je ta hip edini zunanji pokazatelj zgolj povprečna ocena šole na NPZ ali maturi, starši in javnost ocenjuje šolo zgolj po teh rezultatih.

Torej, prisilimo učence, da se bodo pripravili na NPZ in izkazali boljše ocene, ki bodo na voljo javnosti, in ugled šole bo rešen! Ravnatelji in kolektivi pa se bodo še naprej igrali samoevalvacijo (zagotavljam vam, da  se kljub frazam o kakovosti slovenske osnovne šole razlikujejo med sabo kot noč in dan) in  govorili, da imajo vsi po vrsti najboljše šole ter šli na zasluženi dopust. Slovenski učenci pa bodo še naprej  zavzemali prva mesta v  raziskavah PISA kot tisti, ki med ostalimi evropskimi in drugimi učenci najbolj sovražijo šolo. Namesto, da bi  bilo izobraževanje in poučevanje predano strokovno delo, ki  temelji na  individualnem pristopu k  učencu, ki vsak nosi svoj nahrbtnik genetske, socialne in čustvene dediščine, je z vsakim takim korakom bolj podobno mešanju betona v hruški. Vsi enaki, vsi isti, vsi nesrečni, vsi neumni, vsi vodljivi.

Društvo staršev, ustanovljeno v intelektualni pomladi pred leti, ki je verjelo, da je učenje prvobitna radostna lastnost človeka, pa že zdavnaj ukročeno in ponižno sledi velikemu stricu in prizna, da pouk ni nič drugega kot prisila. Dobro, nekateri ravnatelji, učitelji, starši, ki znajo in razumejo namen izobraževanja in znanja,  se bodo temu uprli in dobili gnev neuke množice. V resnici bi bilo prisiljevanje popolnoma nepotrebno, če bi šole ne imele vzgojnega načrta v predalih, temveč bi ga izvajale. To bi bilo lažje za njih, ko bi se projekt pred leti na izvedbeni ravni  uspešnega uvajanja in podpore šolam  Zavoda za šolstvo z nastopom slovenske izrojene levice ne ustavil. Tako pa se nebogljeni ravnatelji pred odvetniki branijo tako, da napravijo šolo še bolj priskutno učencem.

Ustavna odločba bo uveljavljena, a ne zadostno
Ustavna odločba o zagotovljenem  stoodstotnem financiranju programa osnovne šole, bo, kot kaže, uveljavljena, toda nezadostno. V zasebni šoli bodo starši, kot kaže, morali plačati podaljšano bivanje otrok, dopolnilni in dodatni pouk, interesne dejavnosti, po novem, neobvezne izbirne predmete (še en intelektualni biser uničevanja kakovosti šole). Vsi ti našteti stroški  skupaj, za  te od države preklete otroke, ki so zagrešili ta zločin, da hodijo v zasebno šolo, ne znašajo več kot 100.000 evrov letno, kar je mačji kašelj v primerjavi z ogromnim nepotrebnim ovinkom vladnega drugega tira, za katerega nihče ne zna razložiti, čemu bi služil.

Zakon o  poklicnem izobraževanju je ponudil rahitične in neučinkovite rešitve. Vajenci bodo še vedno dijaki z malenkost več prakse, to ne bo niti od daleč primerljiv sistem z  izjemno uspešnim gospodarsko izobraževalnim nemškim sistemom.

Veseliti se ne morejo niti zasebne fakultete, postale so grdi rački s prezrtimi  študenti, ki jim država v nasprotju z javnimi fakultetami ne sofinancira doktorskega študija. Za znanost je kljub  malenkostnemu  izboljšanju  namenjeno mnogo premalo sredstev, da bi lahko Slovenija dosegala mednarodne preboje,  uspešni znanstveniki in uspešni diplomanti odhajajo v tujino. Preganja se  nekdanjega ministra, ki je pripravil razpis za izvajanje programov zasebnih fakultet in se  mu poskuša obesiti kazensko odgovornost, druge njegove nekdanje sodelavce se šikanira in se jim krati človekove pravice.

Ne zapuščajo nas le mladi
Ne zapuščajo pa nas le vrhunski mladi,  za bagatelo se prodajajo nekoč uspešna podjetja, ki so jih vodilni zavozili,  sposobne in predane vodilne se odstranjuje s položajev, da bi jih zasedli gnili in nesposobni  produkti stricev, ki jih ne zanima prav nič razen lastnega bednega egoizma in brezobzirnega pohlepa pod krinko milega videza oziroma, trenutno aktualne humanitarnosti. Direktorica TV Slovenija bo razrešena zgolj zato, ker ni izvajala  totalitaristične uredniške politike, kar pa je  zgolj eden od razlogov, da bomo jeseni odpovedali program javne TV in prenehali plačevati slabo storitev. V tej luči  lahko parafraziramo stavek Nič ne bo več tako , kot je bilo, v stavek – Vse je tako, kot je bilo in še huje je.

Na okensko polico prileti mladi kos, ki ga je mama prvič napodila iz gnezda v opuščenem žlebu. Radovedno zre v prostor.  Vročino nedeljskega dopoldneva lajša  majhen vetrič upanja, rahlo valovi slovensko zastavo pred mojim oknom. Ta kar visi, iz dneva v dan, vse leto in opozarja, da imamo izjemno vrednoto, svojo državo, kjer se govori in piše slovenski jezik. Letos je bilo po mestu  ob največjem državnem prazniku več zastav. Letos se  je v  Sloveniji  zbudilo več kritičnih mladih. To pa je pravo upanje.

Lepe počitnice  želim vsem učencem, dijakom, študentom, učiteljem in vsem, ki  s pametjo in občutkom  skrbijo za  mladi rod!

Mojca Škrinjar

  • PG

    Šolski inšpektorji so že davno izgubili svoj pomen. Noben inšpektor ne zaide na šolo, da bi preveril, kako učijo učitelji, temveč vsi le zato, da pogledajo ali imajo šole urejeno birokracijo. Včas je bil inšpektor strah in trepet učiteljev, da so bili res pripravljeni na vsako šolsko uro. Danes se priprave prepisujejo, iz leta v leto so enake, učitelji pa so na poučevanje iz uro v uro manj pripravljeni. Mislijo, bo že kako, saj me nihče ne nadzira in imam vso avtonomnost, ki si jo lahko zamislim. In tudi zato so učenci iz leta v leto bolj nedisciplinirani in manj znajo. Taka šola dela otrokom več škode kot koristi. Veliko bolje je, da se otrok šola na domu.

    • Slovenec 33

      Lepo si opisal potek usmejrenenga izobraževanja, kjer ni važna kvaliteta ampak zamegljevanje. Kaj je domoljubje ne vedo ne učitelji in zato tudi učenci ne.
      Rezultat tega usmerjenega izobraževanja so topoumni produkti, ki jih vodi fdvizem, ki ne znajo samostojno razmišljati in so zato lahek plen LGBTQ izrodkov.
      Veliko otrok se ne pusti zavajati in ti si poiščejo prostor pod soncem v svetu.
      Škoda jih je, izgubljeni so za slovenske dežele, ker jih v tujih šolah ne učijo domoljubja in zato se redki želijo vrniti.

      • karlina

        TOČNO, sicer pa- pred dnevi sem videla na murgelj tv, čisto slučajno, ker je ne gledam, ampak sem iskala program in kazalo je, kako sedaj med počitnicami, DPM, ki je mimogrede, financirano s strani SOROSA-učijo otroke iger, plesa, jezika, v vseh jezikih bivše juge, celo v arabskem, samo SLOVENŠČINE NE IN SLOVENSKIH OBIČAJEV, kar je grozljivo in še enkrat grozljivo, ter SRAMOTNO. Sicer pa-na nobenem levem mediju ze leta ne vrtijo nobene slovenske nadaljevanke in filmov, na KINO pa ze ves mesec vrtijo partizanske filme-KATASTROFA. Nekje sem prebrala, da se na levih medijih ne sme govoriti o DOMOLJUBJU IN SLOVENSTVU-draga ljuba naša dezelica Slovenija, kako smo si mi, pravi SLOVENCI dovolili in dopustili, da so te prav počasi kradli in dokončno ukradli levičarji, predvsem pa juznjaki, v večini Srbi, ki zelijo iz naše čudovite dezelice napraviti novo , še hujšo jugoslavijo, moram reči, da jim to res lepo uspeva, kdaj bomo SLOVENCI KONČNO naredili temu KONEC, res KDAJ, to se vprašajmo

        • Nata

          + + + + + + + + + +

  • samotoje

    Slovenske šole so bile v glavnem dobre. Učitelji so bili “stare šole”, torej zavezani svojemu delu, disciplini, redu, odgovornosti. In so imeli avtoriteto, ker jim je sistem to omogočal. Potem so se zamenjale generacije, prišli so “neki novi klinci”, šola je postajala permisivna, vse je bil hec, učitelje se je ocenjevalo po tem, kdo je večja faca, ravnatelji so se klanjali oblastem, da se ne bi komu zamerili… Nadaljevanje poznamo. Starši so postali alfa in omega, posebno tisti psihopatsko zaščitniški in ambiciozni, odvetniki služijo na ta račun, učitelji pa so cunje, s katerimi se pometa. Če bi se kakšen nor pisun na ministrstvu domislil, da naj učitelji hodijo v šolo v pižamah, bi večina kar ubogala. Moj poklon vsem pokončnim, inteligentnim dušam, ki se ne dajo. Pod mojim mentorstvom se je tega velikega poklica učilo neko bitjece, ki je komaj kaj videlo izpod barvil, na veliko prežvekovalo in hodilo okrog okrašeno kot božična smrekica. In nič ni vprašalo, vse je vedelo. Potem sva imela srečanje bližnje vrste.Baje je moje vpitje slišala celo tajnica, ki sicer nikoli ni nič slišala. Bitjece je izginilo in si verjetno poiskalo bolj čutečega mentorja. Morda kar inšpektorja, ker baje zdaj na veliko svetujejo. Vloga Zavoda za šolstvo mi pa nikoli ni bila čisto jasna. Zakaj je tu?

    • karlina

      PODPIS, celo šolstvo so po moje uničili ti novodobni bogati levičarski starši, ki svojim scrkljančkom in delomrznezom nudijo vse, absolutno vse, edino ljubezni ne in le ti starši prihajajo v šole, grozijo učiteljem, celo z najboljšimi odvetniki in ni nič čudno, da si večina učiteljev ne upa, pardon , ne sme nič-zakon je na strani dijakov, takšnih in drugačnih. Se spomnim, ko sem hodila v sš pred dobrimi 30. leti, joj-samo grdo te je profesor pogledal, pa si se skoraj v hlače, kaj šele kaj drugega, da bi bil nedostojno oblečen, da bi se kadilo, pilo-pa smo vsi zadovoljno hodili v šole, se pridno učili, ubogali starše in učitelje-starši so nam vedno govorili-učitelja poslušati, on je tisti, ki ima prav. Se spomnim, ko sem imela pred 15. leti v Ljubljani v sš starejšega otroka in ze takrat sem se čudila ljubljanskim staršem, predvsem juznjakom, ki še slovenskega jezika niso znali, kako so si upali ugovarjati razredničarkam in zagovarjati svoje otroke, enostavno nisem mogla verjeti svojim ušesom. Vedno sem imela, kot starš dober odnos do učiteljev svojih otrok, sicer pa tudi ni bilo potrebno nobenih ukrepov in kazni, ker sta bila vzgojena, da hodita za sebe v šolo, ne za ocene, pač pa zaradi znanja in UČITELJI so bili ZAKON, vcepila sem jima, da ima učitelj vedno zadnjo besede in pika, brez pardona. V takšnem vzgajanju ni bilo nikoli graj, opominov, kaj šele popravcev, slišim pa sedaj mlade mamice, v parku, kako kritizirajo učitelje in zagovarjajo svoje otroke, ze v prvem razredu, takrat mi gredo lase pokonci in si mislim, Bog pomagaj, kaj bo, oz . ne bo nastalo iz teh otrok-en velik nič, absolutno nič, ne od vseh, da se razumemo, večine pa.

    • Nata

      + + + + + + hm ? Takole ti strašiš bitjeca ??
      Moji pobi so imeli eno tako za fiziko. Je želela, da jo kar tikajo. Na srečo so bile v tistem času na šoli še učiteljice – kot praviš – ” stare šole ” !

      • samotoje

        Ljudje smo takšni in drugačni. Biti učitelj pa ni samo poklic, to je zaveza mladim ljudem, ki so ti dani v uk in vzgojo. Če temu človek ni dorasel, v šoli nima kaj iskati.

        • Nata

          ++++++++++. Veliko takih učiteljev bi potrebovali !!

  • karlina

    Bravo, gospa Škrinjar, ni kaj dodati, kot moj VELIK PODPIS in strinjanje, da so v tej drzavi levaki, pardon potomci komunistov in še vedno stari komunisti, zavozili čisto vse, kar se je zavoziti dalo, sicer pa, to kar se dogaja je KRIMINAL : http://www.zurnal24.si/v-slovenijo-se-statisticno-vsak-dan-priseli-46-ljudi-clanek-293545

  • tarantela

    Quo vadis, prav res! Tudi gospa, ki je napisala tale spis zgoraj, je hodila v slovensko šolo in rezultat je na dlani!

  • Nata

    + + + + + + + + +

  • salma hayek

    Teta ki je podobna Makarovićki, je bila delećžna dobre vzgoje : najprej se je naučila uporabljati pesniški jezik, zato zamenjan vrstni red v zadnjih dveh besedah, prepričana, da je to stilsko učinkovito. Naučila se je tudi naslova Sinkiewiczevega romana Quo vadis? o zgodnjih kristjanih. Niso jo pa naučili manir in objektivnosti, torej bi bila verska šola, recimo Škofovi zavodi ali pa Zavod Levec zanjo res bolj primerni. za nas ostale pa ne, iz svoje pozicije nekoga, ki potrebuje pomožno šolo, pa se ta tretrerazredna lahko oglaša in zahteva pobebavljenje za vse

  • baubau

    Ne bo vam uspelo:stopili bomo skupaj in zasebne šole bodo polne,ker so boljše in uspešnejše od sprogramiranih”družbenih” in neo-socialističnih.

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!