Popoln vladni kaos pri določanju cen goriva

Datum:

Najprej so objavili eno uredbo, potem ta ni bila v redu, pa so objavili drugo. Ne le da pod aktualno oblastjo ne deluje nobeno področje zunaj nje, tudi med seboj so povsem neusklajeni. Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo je objavilo uredbo o določanju cen naftnih derivatov – sprva napačno, nova pa naj bi bila pravilna.

                   

Po zapletu s predlogom nove uredbe o oblikovanju cen naftnih derivatov so se le uspeli uskladiti – vlada po pozivu naftnih trgovcev ohranja marže na enaki ravni. Prav tako ostaja enak interval za določanje cen goriv.

Vlada je sprva objavila predlog nove uredbe o oblikovanju cen določenih naftnih derivatov, ki med drugim predvideva dva centa višje marže za liter bencina in dizelskega goriva ter hkrati opušča namero za podaljšanje intervala za določanje cen goriv s 14 na 28 dni. A na seji vlade je bilo sprejeto drugačno besedilo, saj so predlogu ministra Bojana Kumra drugi člane vlade nasprotovali, poroča slovenski Forbes.

Z novo uredbo najvišja dovoljena višina marže trgovcev ostaja takšna, kot je zdaj, in sicer za liter:

  • dizla: 0,0783 evra,
  • bencina: 0,0794 evra in
  • kurilnega olja: 0,08 evra – ta marža je ohranjena na zdajšnji ravni.

V uredbi, ki je bila objavljena po pomoti, sta bili marži za dizel in bencin višji za dva centa na liter.

Spreminja se tudi kotacija za biodizel. Obenem višina dodatka za biokomponento v ceni bencina, ki so jo sprva želeli dvigniti na deset odstotkov, ostaja na petih odstotkih. Prvič bodo cene po novi uredbi izračunane v ponedeljek, upoštevalo pa se bo obračunsko obdobje od 3. junija do 14. junija.

Uredba razburila trgovce
Prvotni predlog, ki je bil naknadno umaknjen, je razburil tako Trgovinsko zbornico Slovenije kot tudi Petrol. V Trgovinski zbornici Slovenije so opozorili, da uredba otežuje naložbe naftnih družb, kar zavira njihov razvoj in zeleni prehod. Dolgoročno bi to lahko privedlo do stečajev in težav pri oskrbi z energenti. Podjetja Petrol, MOL Slovenija in Shell Adria so izrazila podobne skrbi. Poudarila so, da trenutne marže niso zadostne za pokrivanje operativnih stroškov, ki se povečujejo zaradi inflacije in naraščajočih stroškov dela. Kritizirajo tudi postopek sprejemanja uredbe, ki po njihovem mnenju ni skladen s pravno državo, in je bil sprejet brez potrebnih analiz in strokovnih argumentov.

Foto: Bobo

“Vlada je v veliki večini prezrla vse naše argumente. V celoti je prezrla argumente za popolno deregulacijo cen naftnih derivatov po vzoru tako rekoč celotne EU in nam primerljivih držav. Prav tako je povsem prezrla naše pozive k zvišanju najvišjih dovoljenih marž. Opustila je zgolj svojo prvotno namero za podaljšanje intervala za določanje cen goriv s 14 na 28 dni,” so v odzivu za STA medtem zapisali v Shell Adria. Trgovci so razočarani, da vlada ni upoštevala njihovih pripomb in argumentov za popolno deregulacijo cen naftnih derivatov. Vlada je namreč vztrajala pri uredbi, ki po mnenju trgovcev ni sorazmerna in celotno breme regulacije prenaša na naftne družbe, medtem ko država pobira več davkov kot prej.

A. H.

Sorodno

Zadnji prispevki

Vročinski val je v Grčiji terjal smrtne žrtve, več pogrešanih

Vročinski val, ki je zajel Grčijo, je že terjal...

Golob si je obetal “selfie” z Dončičem, a ga je ta le bežno pozdravil

V javnosti še vedno odmeva počitnikovanja predsednika vlade Roberta...

Vrstijo se pozivi, naj šola izključi romskega nasilneža

Mineva teden dni od brutalnega napada romskega otroka na...

Razvoj ali stagnacija slovenskega gospodarstva?

Okoljska politika je postala središče za oblikovanje preostalih politik...