Premišljeno na referendum: Preverite in primerjajte različne načrte gradnje projekta 2. tir ter se odločite, kako želite živeti!

Datum:

Včeraj je v prostorih Svetovnega slovenskega kongresa potekala tiskovna konferenca na temo kršitev človekovih in ustavnih pravic državljanom v času referendumske kampanje za zakon o 2. tiru, na katerem sta kot glavna sodelujoča o žgoči temi razpravljala Vili Kovačič in Blaž Babič. Nadaljujte z branjem in se seznanite z lažmi in nekorektnostjo vlade ter z njihovim nerazumnim vztrajanjem pri projektu, za katerega Cerarjeva vlada želi, da plačujete še naslednjih 15 let, ob tem pa noče povedati niti, koliko boste plačali. Če bi slednje razkrila, bi izvedeli vsaj, koliko davkoplačevalskega denarja si bo zatlačila v svoje globoke in obrabljene žepe. Preverite ponudbo izgradnje projekta dr. Jožeta Duhovnika in njegove strokovne skupine ter presodite, kako boste glasovali na bližajočem se referendumu.

Pa primerjajmo vladni projekt in projekt dr. Jožeta Duhovnika. Dr. Duhovnik je v zadnjem tednu delal na opustitvi dveh jeklenih vrvi za dodatno vleko in zaviranje. V primeru, ko se en dvotirni predor podaljša s 4,1 km na 6,3 km, odpade naprava na jekleno vrv, edini večji klanec pa bo mogoče uspešno premagovati s posebnimi lokomotivami. Obstoječi tir po vladnem zakonu ostaja v uporabi najmanj do leta 2034 ali pa kot rezerva še dlje. 27,1 kilometra dolg projekt vlade Mira Cerarja napoveduje, da bo po novi trasi prvi tir končan leta 2027, drugi tir pa domnevno do leta 2034.

Projekt strokovne skupine dr. Duhovnika želi nadgraditi 14 kilometrov dolgo progo med Divačo in Prešnico ter 12,3 kilometra med Loko in Koprom. 32,7 kilometra proge bi spremenili v atraktivno kolesarsko ali panoramsko progo, in sicer že leta 2022. Ta dvotirna proga bi v dolžino segala 30,2 kilometra. Zgradili bi popolnoma nov levi tir, del obstoječega desnega pa bi, kot že omenjeno, nadgradili od Divače do Prešnice, za tem pa zgradili 4,1 kilometra dolg predor. Nižje stroške bi omogočila tudi že obstoječa 5,8-kilometrska dvotirna proga na postajah.

Hitrost tovornega vlaka
Vožnja po obstoječem tiru Divača–Koper, ki bi po Cerarjevem mnenju v funkciji ostal do leta 2034, nam vzame kar 48,3 minute, vlak pa po njem lahko vozi s hitrostjo 73,3 kilometra na uro. Nova trasa drugega tira Koper–Divača bi omogočala potovanje tovornih vlakov s samo 57,1 kilometra na uro, za kar bi porabili 28,5 minute. Strokovna skupina dr. Duhovnika pa bi povišala hitrost vožnje tovornega vlaka in hkrati skrajšala čas vožnje. Že na prvi pogled se rešitev zdi idealna: vlaki bi vozili s kar 87 kilometri na uro in za potovanje po dvotirni progi Divača–Koper–Divača porabili natančno 20,9 minute.

Trajanje gradnje
Vlada si bo za gradnjo prvega tira vzela kar osem dolgih let. Ko bo začela gradnjo drugega, pa napoveduje, da bo ta trajala nekoliko manj, ampak še vedno dolgotrajnih šest let. In da poudarimo še enkrat: tir bi bil zgrajen komaj leta 2034. Skupno bi gradnja torej trajala 14 let (8 + 6). Potemtakem bi z gradnjo začeli šele leta 2020. Dr. Duhovnik bi situacijo rešil v pičlih štirih letih, projekt pa bi bil tako končan že leta 2022. To je dve leti po tem, ko bi naš Cerar svojo gradnjo komaj dobro začel. Če je bilo lakirnico na vodovarstvenem območju možno zgraditi v treh mesecih, Duhovnikova skupina zatrjuje, da bo le nekaj metrov širok koridor trase ob obstoječi trasi mogoče umestiti v pol leta.

Predori, portali in viadukti
Medtem ko bi dr. Duhovnik zgradil le en predor, dolg 4,1 kilometra, bi jih Cerar skupno kar 24 (od teh bi bili trije ubežni, pet pa bi jih namenil za drugi tir drugega tira). V dolžino bi na prvem tiru merili 20,5 kilometra, temu pa bi dodal še 16,5 kilometra ubežnih predorov in 4 kilometre predorov za drugi tir drugega tira. Strokovna skupina Duhovnika bi izkopala 615.000 kubičnih metrov za predor brez izkopov za portale. Prodor bi seveda bil dvotirni s svetlim presekom 120 kvadratnih metrov. Cerar bi za svoje predore brez izkopov za portale, izkopal kar 3.237.500 kubičnih metrov za enajst enotirnih predorov s svetlim presekom 70 kvadratnih metrov, nato pa še 350.000 kubičnih metrov za preostalih pet predorov drugega tira na drugem tiru. Medtem ko prvi viaduktov ne bi gradil in bi zgradili dva portala, bi Cerar imel kar štiri viadukte, portalov pa na prvem tiru 16 in nato še 6, na drugem pa 10, skupno torej 32.

Pri tem moramo vedeti, da je portal po metru gradnje dražji od metra predora. Zamislite si, kaj bi to pomenilo za vaše finance in koliko denarja bi namenili potratnemu in zavajajočemu projektu, ob katerem bi nekaj denarja, ki bi mu ga namenili, pobrala vlada.

Poraba energije za transport
V Sloveniji se uporablja zastarel sistem, ki vključuje enosmerno napajanje, rekuperacije pa ne omogoča. Zato bi vladni projekt za transport porabil kar 100 % energije, prav zaradi pomanjkanja rekuperacije in vračanja energije v omrežje. Z izvedbo načrtovanega projekta dr. Duhovnika pa bi se porabilo samo 64 % energije. Tako bi kar 36 % električne energije prihranili, ker se ta proizvaja pri spuščanju vlakov.

Kaj pa najpomembnejše – cena?
Za začetek naj povemo, da je 57-kilometrski predor St. Gotthard v Švici stal 12.200.000.000 evrov, drugi tir pa predstavlja 35 % njegove dolžine. Študija Arsa razkriva, da drugi tir poteka po enem od najbolj ranljivih območij vodonosnikov v Sloveniji in ima neposredne čezmejne vire. Strokovna skupina dr. Duhovnika za gradnjo napoveduje točno ceno 800.000.000 evrov. Vlada pa za svoj projekt pravo ceno skriva. Vsak pove drugačen znesek in med pristojnimi ni nobene doslednosti. V 45 letih bi zakon zbral 1.862.000.000 evrov, končna cena vladnega projekta pa bi presegala kar 3.300.000.000 evrov!

Foto: PrintScreen

Poglejte vse štiri različne načrte izvedbe projekta in glede na prebrano do referenduma presodite sami:

Vladni projekt 2TDK, Drugi tir, prof. Bogdan Zgonc
Zgradili bi drugi tir z ubežnimi predori.
Dolžina trase: 27,1 km, naklon proge 17 %
Število predorov: 8, dolžina: 20,5 km, podzemno izogibališče v naklon: 17 %
Število ubežnih predorov: 3, skupaj: 16,5 km, ubežni prehodi na 500 m
Število viaduktov: 2, skupna dolžin: 1.099 m, število mostov: 2
Za tovorni promet v smeri Divača–Koper ostaja obstoječa proga dolžine 48 km, naklon: do 27 %
Pomanjkljivo rešen problem požarov v naravi, nevarnost požarne škode v predoru
Ocena investicije: 1,4 milijarde (brez sanacije obstoječega tira in brez 18 lokomotiv)
Čas gradnje: 7–8 let
Drugi in tretji tir, zgrajena skupaj
Dolžina trase: 27,1 km, naklon proge: 17 %, podzemno izogibališče v naklonu: 17 %
Število predorov: 16, dolžina: 40,8 km, ubežni prehodi na 500 m, nevarnost požarne škode v predoru
Število ubežnih predorov: 0, število viaduktov: 4, skupaj: 2.198 m, število mostov: 4
Ocena investicije: 2,5–4,5 milijard (brez 18 lokomotiv)
Ocena časa gradnje: 10–14 let

Dvotirna proga, dr. Jože Duhovnik s skupino
Dolžina trase: 30,4 km, naklon proge: 12 %, v predoru: 80 %
Sanacija obstoječega tira z gradnjo vzporednega tira takoj poveča pretočnost za 30 %
Predor: 1 dvotirni, dolžina: 4,1 km, s servisno cesto
Prihranek: 18 lokomotiv (zaradi vlečnega mehanizma z vagonom/lokomobilom), rekuperacija energije
Protipožaren in protihrupen suhi zid na odprti trasi, v predoru: avtomatski gasilni sistem in ventilacija 3K
Najdaljša ubežna pot: 50 m
Opuščena trasa se spremeni v kolesarsko stezo
Ocena investicije: 0,8 milijarde
Ocena časa gradnje: 3–4 leta

Skrajšana različica, Miha Jazbinšek
Dolžina dvotirne trase izključno za tovorni promet: 23,1 km, naklon proge: 20 %
Število predorov: 3 dvotirni, dolžina: 18,1 km, daljinsko vodenje vlaka brez vlakovodje
Število viaduktov: 2, skupaj: 400 m, število mostov: 0
Za potniški projekt ostaja obstoječa proga, dolžina: 48 km, naklon: do 27 %
Požarna varnost skladno s predpisi, nevarnost požarne škode v predoru
Primerjalna ocena investicije: največ 1,1 milijona evrov (brez sanacije obstoječega tira in 18 lokomotiv)
Ocena časa gradnje: 5–6 let

Pentlja, Rudi Varl, pentlja obide Črni Kal v predoru
Dolžina trase: 27 km, naklon proge: 17 %
Število predorov: 2 dvotirna, dolžina: 16,1 km, daljinsko vodenje vlaka brez vlakovodje
Število viaduktov: 0, število mostov: 2
Za potniški promet ostaja obstoječa proga, dolžina: 48 km, naklon: do 27 %
Požarna varnost skladno s predpisi, nevarnost požarne škode v predoru
Ocena investicije: 1,0 milijarde (brez 18 lokomotiv)
Ocena časa gradnje: 6 let

ZAKAJ moramo na referendumu glasovati PROTI?
Projekt je star 20 let, investicijski elaborat ni izdelan, proga pa bo zgrajena šele leta 2034. Zakon je napisan tako, da se zavestno razprodaja vsa lastnina, odkupljena za drugi tir. Posek gozda na Kraški planoti bo po Benečanih prvi uveljavil “cesar” Cerar, in čeprav projekt nima izdelanega investicijskega programa, bo od vlade dobil gradbeno dovoljenje. Stečaj podjetja 2TDK je vnaprej programiran tako, da bodo druge vlade imele težave z zakonom. S sprejetjem zakona bi lastnino Slovenije za 45 let predali v roke neimenovanim. Vlada Mira Cerarja trdi, da bo plačilo takse samo 15,83 milijona evrov, Luka pa v svojem letnem poročilu predstavlja drugačne podatke.

A. L.

Sorodno

Zadnji prispevki

[Javnomnenjska anketa] SDS se obeta visoka zmaga na evropskih volitvah

Podpora vladi Roberta Goloba še naprej pada. Po zadnji...

Nad nekdanjega ministra poslali policijo!

Danes zjutraj sta policistki obiskali nekdanjega ministra za kulturo...

27. april – dan, ko so komunisti paktirali z nacisti in razklali slovenski narod

27. aprila je državni praznik. Imenujejo ga dan boja...

Amerika šokirana: Razmere na kampusih ušle izpod nadzora

V zadnjih dneh vse bolj kaže, da so razmere...