Zadnji čuvaji pitonovega duha – nadljudje iz plemena Abessesi

slikovni vir: http://www.istockphoto.com/photo/close-up-python-bivittatus-or-burmese-python-snake-gm686594008-126143813

Na otoku Viktoria ob Ugandskem jezeru so še vedno prisotni emandwaji – t. i. čuvaji, ki naj bi na glavi nosili duha pitona. Legenda pravi, da naj bi otoke pred nekaj tisočletji naseljevali Abassesi, pleme super ljudi.

Abassesi niso bili znani le po svoji velikosti in moči, imeli naj bi tudi posebne sposobnosti, ki so jim omogočale komunikacijo in povezavo z nadnaravnim. Omenjeno pleme je verjelo v duha Mbirimuja, ta pa je bil pravi mojster metamorfoz, saj se je lahko pojavil v obliki človeka ali živali. Legenda celo pravi, da je nekega dne prevzel telo ženske in tako rodil človeka in pitona.

Folklora se nadaljuje …
Pitonov brat se je kmalu po rojstvu odpravil živet na bližnji otok Bugala, bratu Luwali pa je zgradil svetišče na otoku. Piton je zaradi svojih nasvetov in reševanja problemov kmalu postal znan daleč naokoli, njegov brat pa je postal posrednik med njim in svetom – tako velja za prvega med tradicionalnimi častilci in zdravitelji, ki živijo in delujejo še danes.

Tradicionalni zdravilci
Emandwa v dobesednem prevodu pomeni nekoga, ki mu duh pitona ‘sedi’ na glavi. Gre za zdravilca, ki se edini lahko pogovarja z Luwalo, poleg tega pa lahko na otoku obstaja samo en emandwa – tega določita skupnost in pitonov duh.

Potovanje na otok
Morda se zdi preprosto, a je vse prej kot to. Najti otok je enostavno, medtem ko je iskanje zdravilca skorajda nemogoče, saj skrivnostni izbranci načeloma nimajo stika s turisti. Lokacija, kjer se zdravilci skrivajo, je znana le domačinom, ki pa skrivnosti ne izdajo zlahka.

Zdravilec je, čeprav tega morda ne bi pričakovali, povsem preprost človek, oblečen kot vsi ostali. Lubala Simon, trenutni Luwalow izbranec, je za BBC povedal: “Ko se je to [prvo snidenje z duhom] zgodilo, sem se posvetoval s starši in drugimi člani skupnosti … Vsi so se strinjali, da postanem emandwa. Z duhom tako komuniciram preko svojega telesa – ko se duh z menoj želi pogovarjati, sede na mojo glavo.”

Koliko ljudi še veruje v pitonov duh?
Natančnih podatkov seveda ni, saj tudi zdravilska praksa ni nekaj, o čemer bi se v skupnosti odprto pogovarjali. Kljub vsemu pa med tamkajšnjimi prebivalci še vedno kraljuje mnenje, da bodo duha ohranili pri življenju – ne glede na vse.

S. E.