V zadnjem obdobju smo priča zaskrbljujočemu porastu skorajšnjih letalskih nesreč v ZDA, kar odpira resna vprašanja o prednostnih nalogah Ministrstva za promet pod vodstvom Peta Buttigiega.
Kljub očitnim varnostnim težavam, ki jih zaznavajo tako piloti kot zvezne agencije, pa se zdi, da se je Pete Buttigieg osredotočil predvsem na “pravičnost” — koncept, ki je daleč od ključne naloge zagotavljanja varnosti v prometu, poroča Daily Wire.
Medtem ko so 4. februarja 2023 v Austinu le za las preprečili katastrofo, ko sta se na vzletno-pristajalni stezi skoraj zaletela tovorno letalo FedEx in potniško letalo Southwest Airlines, je Buttigieg istega dne objavljal videoposnetke v čast “Dan tranzitne enakosti” in poudarjal, da tranzit ni le prevoz od točke A do točke B, ampak sredstvo za doseganje “delovnih mest, izobraževanja in zdravstvene oskrbe.” S svojim poudarkom na “pravičnosti” je Buttigieg očitno spregledal ključno nalogo svojega ministrstva — varnost potnikov.

Tudi njegova sodelavka, tedanja skrbnica zvezne uprave za tranzit Nuria Fernandez, je v promocijskem videu ob njem poudarila, da so prednostne naloge ministrstva “pravičnost, dostopnost in boj proti podnebnim spremembam”.
Vse lepo in prav — kaj pa varnost?
Dejstva govorijo sama zase. V prvih dveh mesecih leta 2023 je FAA zabeležila kar šest skorajšnjih trčenj, kar je bistveno več kot v katerem koli podobnem obdobju zadnjih pet let. Primer iz Austina razkriva zaskrbljujoče pomanjkljivosti — kontrolor zračnega prometa je napačno predvideval, da bo letalo Southwest vzletelo hitreje, kar je skoraj povzročilo tragičen dogodek.
Buttigieg se je sicer odzval in priznal porast “alarmnih klicev”, a njegov odziv je bil mlačen. Šele marca 2023 je bila sklicana varnostna konferenca, kjer ga je predsednica NTSB Jennifer Homendy ostro grajala, ker ministrstvo ni upoštevalo varnostnih priporočil. “V bistvu smo vam dali načrt, kako izboljšati varnost,” je dejala Homendy in dodala, da vlada in industrija pogosto ukrepata šele po tragedijah.
Nedavni dogodki, vključno s smrtonosno nesrečo vojaškega helikopterja Black Hawk in letala American Airlines januarja letos, kažejo, da se je varnostna kriza v letalstvu le še poglobila. Ob tem je Buttigiegova zaverovanost v “pravičnost” še toliko bolj vprašljiva. Ali ni njegova prioriteta zaščititi življenja, ne pa promovirati ideoloških agend?
Za razliko od Buttigiega je trenutni minister za promet Sean Duffy že napovedal konkretne ukrepe — od posodobitve zastarele tehnologije do prepovedi nevarnih helikopterskih poti. Duffy je jasno poudaril, da je ključno izboljšati varnost na vzletno-pristajalnih stezah, z novimi radarji pa bo kontrolorjem omogočeno natančnejše spremljanje letalskega prometa.

Vse to odpira vprašanje, ali so pod Buttigiegovim vodstvom kompetence in usposobljenost zaposlenih v prometnem sektorju potisnjene v ozadje, ker ministrstvo daje prednost “pravičnosti”. Če je cilj socialna pravičnost, ali to pomeni, da so strokovnost in znanje manj pomembni?
Očitno je, da je bila Buttigiegova politika osredotočanja na “tranzitno pravičnost” napačno postavljena pred ključne naloge, kar je lahko botrovalo naraščanju števila skorajšnjih nesreč. Letalstvo ne potrebuje političnih fraz, temveč kompetentne ljudi in jasne varnostne ukrepe — vse drugo ogroža življenja.
A. H.