Angleži prepovedali oglas, kjer se Toyote vozijo po slovenski naravi

Datum:

Britanski inšpektor oglaševanja je prepovedal dva Toyotina oglasa, saj sta prikazovala vožnjo, ki ne upošteva njenega vpliva na okolje, pri čemer je inšpektorat v odločbi zapisal, da so bili oglasi za SUV ustvarjeni brez “občutka odgovornosti do družbe”. Zanimivo, pa da so Toyote v oglasu “uničevale” slovensko okolje – šlo naj bi za področje Triglavskega narodnega parka. 

To je prvič, da je Advertising Standards Authority (ASA) blokiral oglas za vozilo SUV na podlagi kršitve družbene odgovornosti v okolju, poroča The Guardian.

Regulator je namreč prepovedal dva oglasa, ki sta bila prvič objavljena v kampanji leta 2020: plakat in videoposnetek, prikazan na družbenih omrežjih, kjer na desetine avtomobilov Toyota Hilux vozi po brezpotju vključno z reko, medtem ko glasovni prizor opisuje kot “enega od pravih spektaklov narave”. Vozila se nato priključijo na cesto in peljejo skozi urbano območje, preden na dovoz zapelje osamljen avto, glas pa se nadaljuje: “Toyota Hilux. Rojena za pohajkovanje.” Plakat prikazuje dva terenca v ospredju, ki jima sledi roj drugih, ki prečkajo skalnat teren nad oblakom prahu.

Pritožbo je vložila nevladna organizacija Adfree Cities, mreža skupin, ki poskušajo umakniti oglaševanje iz javnih prostorov. V sodelovanju z britansko kampanjsko skupino Badvertising so trdili, da oglasi opravičujejo okolju škodljivo vedenje in pozivajo h koncu oglaševanja izdelkov in storitev z visoko vsebnostjo ogljika.

ASA je odločila, da so oglasi “dopuščali uporabo vozil na način, ki ni upošteval njihovega vpliva na naravo in okolje … niso bili pripravljeni z občutkom odgovornosti do družbe”.

Aktivisti zahtevajo, da se prepove vsako “visokoogljično” oglaševanje

Veronica Wignall, pomočnica direktorica pri Adfree Cities, je dejala: “Ti oglasi poosebljajo Toyotino popolno neupoštevanje narave in podnebja, saj prikazujejo ogromna, zelo onesnažujoča vozila, ki se s hitrostjo vozijo po rekah in divjih travnikih.”

Wignallova je dejala, da obstaja razlika med načinom oglaševanja SUV-jev – s kampanjami, ki jih pogosto prikazujejo v neravnih okoljih – in realnostjo, kje se večinoma vozijo. Raziskave so pokazale, da je tri četrtine novih športnih terencev v Veliki Britaniji registriranih za ljudi v mestnih območjih. “Gre za cinično uporabo narave za promocijo nečesa, kar naravi neverjetno škoduje.”

“Ta razsodba je dober trenutek za razmislek o omejitvah tega, kar lahko naredi regulator,” in pripomnila, da se je organ zanašal na civilno družbo, da je spremljal oglase za morebitno škodo. “ASA lahko ukrepa samo v zvezi z oglasi, ki so okolju škodljivi s kršitvami oglaševalskih kodeksov … Toda škoda, ki jo povzroči visokoogljično oglaševanje, je veliko globlja od tega. Oglaševanje SUV-jev povečuje povpraševanje po avtomobilih, ki močno požrejo plin in zelo onesnažujejo okolje v urbanih okoljih ravno takrat, ko želimo ulice, ki so varnejše in čistejše, ter [dostopen] nizkoogljični transportni sistem,” je dejala Wignall in dodala, da je situacija podobna za polete, meso in mlečne izdelke.

Foto: Toyota

Pozvala je vlado, naj “ustavi visokoogljično oglaševanje pri viru”, podobno kot so prepovedali oglaševanje tobaka. “Podobno podnebne spremembe vedno bolj škodujejo zdravju v Združenem kraljestvu pa tudi po vsem svetu, kjer se vplivi čutijo resneje.”

Toyota pravi, da je Hilux zasnovan za najtežja okolja

Toyota je zagovarjala kampanjo Hilux z argumentom, da je bilo vozilo zasnovano za najtežja okolja, pri čemer imajo tisti, ki delajo v panogah, vključno s kmetijstvom in gozdarstvom, resnično potrebo po terenskih vozilih. V reklami ni upodabljal nobenega takega delavca, vendar je pisalo, da to niti ni bilo potrebno.

Leta 2021 je regulator objavil  načrte za vrsto preiskav trditev in praks okoljskega oglaševanja. V predložitvi višjemu domu tistega leta je ASA opozorila, da je prejela malo pritožb v zvezi z družbeno odgovornostjo in jo opisala kot “področje, za katerega verjamemo, da bo v prihodnosti zahtevalo večji regulativni nadzor”.

ASA je pred tem izdala osnutek odločbe o prepovedi oglasov za terensko vozilo Land Rover Defender leta 2021 na podlagi družbene odgovornosti, preden jo je razveljavila.

Tiskovni predstavnik Toyote je dejal: “Toyota ne opravičuje vedenja, ki je škodljivo za okolje. Pravzaprav Toyota v zadnjih treh desetletjih ni bila le ena izmed vodilnih na avtomobilskem področju v smislu zmanjšanja emisij ogljika v svoji ponudbi vozil, ampak je tudi izdala na stotine brezplačnih tehnoloških licenc, s čimer je drugim omogočila uporabo njene tehnologije elektrifikacije.”

“Kot del svoje široke palete globalne ponudbe vozil Toyota skrbi za stranke, ki potrebujejo možnost mobilnosti za zanesljivo uporabo na najtežjih terenih – tiste ljudi, ki delajo na brezpotjih in oddaljenih okoljih.”

Tiskovni predstavnik je dejal, da so bili posnetki v oglasu posneti na zasebnem zemljišču v tujini na lokaciji zunaj Združenega kraljestva z dovoljenjem in “v okolju, ki ni ekološko občutljivo”, dodal pa je, da so bili na plakatu uporabljeni računalniško ustvarjeni posnetki in zato “brez vplivov na okolje”. Zasebno zemljišč,  o katerem govori, pa naj bi bil Triglavski narodni park v Sloveniji. Postavlja se vprašanje, kdo je Toyoti oz. oglaševalcu dal dovoljenje, da se snema prav na tisti lokaciji.

SUV-i onesnažujejo bolj kot običajna vozila

Čeprav se definicija SUV-ja razlikuje, so vozila v zadnjih letih v Združenem kraljestvu postala priljubljena in predstavljajo skoraj tretjino prodanih vozil. V Evropi je delež SUV-jev v registracijah novih avtomobilov letos dosegel rekordnih 51 %.

Učinek naraščajoče prodaje SUV-jev in dejstva, da so ponavadi težji od tradicionalnih modelov, pomeni, da ima povprečen avtomobil s konvencionalnim motorjem, kupljen leta 2023, višje emisije ogljika kot njegov ekvivalent iz leta 2013.

Pri tem pa je treba povedati, da regulator očitno ne razume, da Hillux ni SUV, ampak delovni poltovornjak, katerega naravno okolje je ravno takšna divjina, kot je prikazana na oglasu. Nihče ne kupi delovnega poltovornjaka, da se bo vozil po avtocesti, kot trdijo.

I. K.

Sorodno

Zadnji prispevki

Ukradeni otroci v SFRJ in mame, ki iščejo resnico

Komisija DZ RS za peticije je po slabem letu...

Večina Slovencev odločno proti migrantskim centrom

V zadnji javnomnenjski raziskavi agencije Parsifal so anketirance vprašali,...

Največ denarja iz medijskega sklada za Odlazkove medije

Ministrstvo za kulturo je pod vodstvom Aste Vrečko iz...

Američani delajo več kot “neambiciozni” Evropejci

Evropejci so manj ambiciozni in ne delajo tako trdo...