Javna agencija SPIRIT je izlet na tekmo v Dallas na državne stroške zapakirala v “poslovno konferenco”

Datum:

Javna agencija SPIRIT Slovenija skupaj s partnerji organizira gospodarsko delegacijo in poslovno investicijsko konferenco v Dallas, Združene države Amerike. Aprila se bodo člani delegacije lahko udeležili organiziranih dogodkov, kot je poslovno-investicijska konferenca, poslovni pogovori med slovenskimi in ameriškimi podjetji ter ogled NBA košarkarske tekme med Dallas Maverics in Chicago Bulls, v kateri se bosta  pomerila dva velikana slovenskega športnika – Luka Dončić in Goran Dragić. Z drugimi besedami: z davkoplačevalskim denarjem se gredo turizma, saj v Teksasu, še manj pa Dallasu, ni nobenih poslovnih priložnosti. 

Te dni je v Kranjski Gori potekalo srečanje poslovnih klubov, na katerem je v. d. direktorja Javne agencije Spirit Rok Capl dejal, je mreža slovenskih poslovnih klubov vse bolj razvejana. Klubi so navzoči že skorajda po celem svetu in tako pokrivajo tudi bolj oddaljena tržišča, kot sta Južna Amerika in Afrika. Na srečanju poslovnih klubov so se namreč predvsem pogovarjali o pomoči podjetjem pri internacionalizaciji, dvome pa so vzbudili z odhodom v Teksas, Dallas, pod pretvezo, da gredo na “edinstveno poslovno investicijsko konferenco”, v terminu, ko bo potekala NBA košarkarska tekma, kjer bosta nastopila tudi Luka Dončić in Goran Dragić.

“Vlada, ste normalni? A ni že to dovolj, da Urška Klakočar Zupančič leta na novoletni koncert?”, “Turizem za naš denar. Bolno. In pokvarjeno”, “Lekcija, kako ogled tekme Dončič/Dragič izpeljat na službene stroške. Iskat investicije v Teksasu je neumnost, v Dallasu pa neumnost na kvadrat”, so se zvrstile kritike.

Vrtoglavi prejemki davkoplačevalskega denarja
Na spletni aplikaciji Erar, ki prikazuje porabo javnega denarja, je razvidno, da je le v decembru 2022 Javna agencija Republike Slovenije Spirit od ministrstva za gospodarstvo prejela več kot 45 milijonov evrov, v februarju 2023, v času srečanja v Kranjski gori pa skoraj pol milijona za “spodbujanje internacionalizacije”. Proces internacionalizacije sicer razumemo kot spodbujanje zunanje trgovine, kar vključuje izvoz in uvoz, vključevanje podjetij v globalne verige vrednosti, privabljanje neposrednih tujih investicij.

Je Dallas res prava destinacija glede poslovnih priložnosti?
Čeprav je internacionalizacija vsekakor dobrodošla, pa je potrebno biti racionalen in izbirati države in podjetja, s katerimi je vredno sodelovati. Denis Oštir je pri tem izrazil skeptičnost in naštel, katera so največja podjetja v Dallasu. “Najprej je tu AT&T. Ta isti AT&T, ki je prevzel Alltel, ki je bil lastnik Wireless Wireless. Tistega (Vega), ki ga je država nategnila za greenfield investicijo in se je nato umaknil iz Slovenije”. Potem je tu Energy Transfer. Nafta, premog, plin, za katere ne verjame, da bodo v Slovenijo kaj investirali, pravi Oštir. “Tretji je CBRE, ena največjih nepremičninskih firm na svetu. Težko najdem sinergije s Slovenijo. Četrti je Southwest Airlines. Leti samo v ZDA.” Pri tem dodaja, je tu še AECOM, ki je podjetje za arhitekturo in inženiring in da je trenutno polno zasedeno z Bidenovim paketom, poleg tega brez izkušenj izven ZDA. “Potem pridemo do Texas Instruments, ki bi znal potencialno res biti zanimiv. Ampak se zadnje čase ukvarjajo s kar nekaj težavami s konkurenco, ki razvija lastne čipe. Ekspanzija v Evropo jim ni neka prioriteta. Sedma firma je Holly Frontier – rafinerija”.

Vse kaže na to, da so izlet na tekmo zapakirali v poslovno konferenco na račun davkoplačevalcev.

Sara Kovač

Sorodno

Zadnji prispevki

Odstopila vodja ameriške tajne službe

Vodja ameriške tajne službe Kimberly Cheatle je odstopila. Po...

Musk: “Moj sin je mrtev, ubil ga je virus prebujenstva”

Elon Musk je v nedavnem intervjuju delil osebno zgodbo...

Republikanski senator zahteva Bidnovo razrešitev

Republikanski senator Eric Schmitt je pozval vse člane Bidnovega...