Vedno pogosteje poslušamo opozorila okrog wokeisma, ki mašira skozi naše institucije in centre moči, skozi našo kulturo in družbo ter kaže znamenja najhujšega, najbolj totalitarnega režima v zgodovini. Ta ameriška religija, ki si je zadala za cilj, da ljudi nauči, da ne razmišljajo s svojo glavo, vedno bolj pronica tudi v druge dele sveta. Vse pogosteje se ta širi v samem oglaševanju najrazličnejših izdelkov, ko torej biološki moški oglašujejo izdelke za ženske. Omenjeni ideologiji je kot kaže sedaj podlegel tudi nemški izdelovalec športnih oblačil in opreme Adidas.
Če si ogledamo kolekcijo Adidasovih kopalk, lahko vidimo, da so se pri podjetju odločili, da bo njihove ženske enodelne kopalke oglaševal kar moški model. Gre za kopalke, ki so narejene iz mešanice recikliranih in obnovljivih materialov. “Vsi smo edinstveni, vendar nas vse povezuje ljubezen. To je sporočilo teh Adidasovih kopalk, oblikovanih v sodelovanju z Richom Mnisijem. Razkošen potisk v vaš dan na plaži vnese veselo energijo,” trdijo pri podjetju.
Prebujenstvo kot slaba naložba
Kolekcija Adidas x Rich Mnisi Pride po navedbah Adidasa predstavlja del njihovih prizadevanj za počastitev skupnosti LGBTQIA+, skupaj z njihovim partnerjem Global Purpose. Kot kaže pa kupci nad Adidasovim pristopom niso niti malo navdušeni, saj so se pod oglaševanim primerkom ženskih pisanih kopalk pojavili komentarji v smislu: “Vaš wokeism je absurden. Adidas, pravkar ste izgubili stranko”; “Nimam pojma, kako bi to izgledalo na mojem telesu, saj sem ženska”; “Upam, da boste končali kot Bud Light. Za to propagando morate plačati ceno”; “Zakaj moški so promovira ženske kopalke? Ženske imajo prsi in boke. Ženske spodaj potrebujejo dodatnega prostora za prekritje spolnega organa”; “To je nagnusno, moški niso ženske.”
Adidas think this man is the best candidate to model a women’s swimsuit… pic.twitter.com/oOxDQMiJRJ
— Jayda Fransen (@JaydaBF) May 17, 2023
Čeprav je jasno, da gre v omenjenem primeru očitno za ženske kopalke, pa podjetje ni eksplicitno napisalo, da gre za ženske kopalke. Navkljub temu je strankam jasno, koliko je ura, saj takšen model kopalk nosijo ženske. Je pa nedvomno zanimivo na tem mestu omeniti, da ko promovirajo isti model kopalk v večjih velikostih, za promoviranje kopalk niso izbrali moškega, ampak žensko. Gre pač v resnici za ženski model kopalk.
Daleč od tega, da je Adidas edini proizvajalec športnih oblačil in ostalih športnih izdelkov, ki je podlegel wokeismu. Ne dolgo nazaj so se namreč pri ameriškem podjetju Nike odločili, da za promocijo ženskih oblačil izberejo kar transaktivista Dylana Mulvaneya. “To je brca v rit ženskam,” je bilo mogoče tedaj slišati v znak kritike.
Istega transaktivista kot Nike so pri promoviranju svojega piva uporabili tudi pri promociji piva Bud Light, ki ga proizvaja Anheuser-Busch. Ker je stranke podoba moškega na pločevinkah piva, ki naj bi slavil njegovo ženskost, razburila, se je to odrazilo v sunkovitem padcu prodaje piva Bud Light. V enem izmed eksperimentov je bilo ugotovljeno, da ljudje ne želijo omenjenega piva piti na prireditvi, čeprav jim je to ponujeno brezplačno.
Kot kaže pa se iz lekcije Bud Lighta pri podjetju Adidas niso naučili prav nič. V zvezi s tem so se pojavili komentarji, da se zdi, da sta podjetji Nike in Adidas pričeli tekmovati v tem, katero bo bolj “woke”. Na družabnem omrežju se je tako pojavil celo poziv, da naj ljudje odločijo, katero se jim zdi, da v tej bitki zmaguje. Pojavili pa so se tudi razočarani komentarji potrošnikov, še posebej žensk, v smislu: “Kot ženska sem užaljena.”, “Verjamem, da podobe telesa, ki jih promovirajo, niso zdrave za prave ženske. Ženske imajo obline in boke. Transspolni moški nimajo bokov.”, “To so moški, ki ženskam govorijo, kako naj se oblečejo in kaj naj oblečejo! Biološki moški! Ne ženske! Kako moški ve, kaj biološka ženska potrebuje, hoče, želi, čuti itd.?”.
Čeprav nam na eni strani pravijo, da bi se morale dobro počutiti v svojem telesu in da se ne bi smele obremenjevati z dodatnimi kilogrami, nam na drugi strani kažejo ravno nasprotno, suhljatega moškega brez oblin, ki promovira ženske enodelne kopalke. Kako si naj torej ženska, še posebej mlada v času odraščanja razlaga oglase, kot je ta? Da torej ni zaželeno, da izgleda kot ženska, da ima obline, kaj šele celulit? Takšne kampanje so nedvomno zelo žaljive do žensk, zato je zanimivo, kako se v zvezi s tem kritično ne oglašajo feministke.
Sara Kovač