Prebujenski oglas za Jaguar povzročil padec delnic te kultne znamke

Datum:

Britanskega proizvajalca avtomobilov Jaguar so posvarili pred “komercialnim samomorom”, potem ko so preoblikovali svoj logotip in izdali nov “prebujen” televizijski oglas. Skrb, da bo nova usmeritev vodila v propad Jaguarja, je povzročila padec cene delnic Tata Motors (NSE: TATAMOTORS) na 24-urnih lestvicah na indijski nacionalni borzi in BSE.

“Ali vi prodajate avtomobile?” se je na družbenem omrežju X odzval izvršni direktor Tesle Elon Musk, medtem ko je oglas kot “komercialni samomor” označil avtor avtomobilizma in soustanovitelj mednarodnega kluba XK Jaguar Philip Porter.

“Živi živahno”, “izbriši običajno” in “ne kopiraj ničesar”, so bili slogani, uporabljeni v oglasu za Jaguar, ki je bolj kot avtomobilski oglas deloval kot oglas za “prebujenost” in politično korektnost. Vsekakor pritegne pozornost skupina večrasnih manekenk, ki spreminjajo spol, izstopijo iz dvigala v najsodobnejših ličilih in svetlih barvnih oblačilih v tehno-industrijskem ritmu v strogo, prizmatično pokrajino. Toda novemu preimenovanju blagovne znamke znanega britanskega proizvajalca avtomobilov Jaguar manjka ena stvar: avtomobili.

Glavni kreativni direktor JLR Gerry McGovern je dejal, da so hoteli biti izvirni in da njihova filozofija temelji na trditvi, da “Jaguar ne more biti kopija ničesar”. “Naša današnja vizija Jaguarja temelji na tej filozofiji. Novi Jaguar je znamka, zgrajena okoli bujnega modernizma. Je domiseln, drzen in umetniški na vsaki točki dotika. Je edinstven in neustrašen,” je dejal.

“Prebujenost” povzročila padec delnic
Skrb, da bo nova usmeritev vodila v propad Jaguarja, kot kaže potrjuje dejstvo, da je matična družba proizvajalca avtomobilov Tata Motors (NSE: TATAMOTORS) doživela padec cene na 24-urnih lestvicah na indijski nacionalni borzi in BSE.

Padec delnic na dan 21. novembra (Foto: Google)

Dejansko je od avgusta delnica Tate padla za 30 odstotkov, kar je še zasenčilo 24-urni padec. Kljub dejstvu, da se delnice Tate že od avgusta soočajo z znatnim padcem prodaje, znižanjem napovedi UBS 11. septembra in opozorilom o še slabših prihodnjih rezultatih, zlasti za luksuzni oddelek, znan tudi kot Jaguar, je piko na i padcu povzročil oglas, ki je bil objavljen 19. novembra.

Kopija “prebujenstva”
A prej kot “kopija ničesar” deluje kot poosebljenje “prebujenstva” in pravil DEI (raznolikost, enakost, inkluzivnost), kar so opazili številni na spletu. Spot je sprožil nekaj odzivov na spletu, ki segajo od zmede do osuplosti, pri čemer je več komentatorjev primerjalo morebitne posledice s tem, da je Bud Light uporabil trans vplivneža, da bi se močno oddaljil od svoje osnovne demografske skupine. Eden od strokovnjakov za komunikacije na X je oglas označil za “katastrofalnega”, ker je bil preveč osredotočen na blagovno znamko in ne na sam izdelek. “Jaguar bi moral reči nekaj na temo ‘naši avtomobili so dovršeni in vozijo zelo, zelo hitro,'” je zapisal Lulu Cheng Meservey, soustanovitelj skupine Rostra PR. “Maturanti umetniške šole preprosto niso povezani z elitnimi inženirskimi sposobnostmi, žal mi je.”

Po oglasu je namreč nemogoče sklepati, da gre za avtomobilski oglas, saj nikjer ni niti namiga na to. Poleg tega, da se je o namenu oglasa spraševal Elon Musk, je bilo pod objavo zaslediti tudi komentarje ostalih profilov, ki so prav tako podvomili v to, da je bil oglas namenjen prodaji luksuzne avtomobilske znamke. “Umm, kje so avtomobili v tem oglasu?” je zapisal profil na X, medtem ko je drugi zapisal: “Mislil sem, da izdelujete avtomobile?”

Proizvajalec luksuznih vozil, ustanovljen leta 1922, je svoj ikonični logotip jaguarja zamenjal za ukrivljeno geometrijsko črko J, s čimer je odstranil kakršno koli upodobitev živali, na kateri je bila znamka sploh zasnovana.

Foto: EPA

To je “slaba šala”
Avtor avtomobilizma in soustanovitelj mednarodnega kluba XK Jaguar Philip Porter pa je dejal, da je preimenovanje videti kot “slaba šala”, podjetje pa je opozoril na “komercialni samomor”. Porter je za GB News povedal: “Mislim, da gre za komercialni samomor. To slaba šala, smešno je. Po mojem je to popolnoma noro. Vedno je obstajala strast do Jaguarja in ta logotip je preprosto smešen, kajne? Za izgradnjo blagovne znamke je potrebnega veliko časa, vendar jo lahko čez noč sesuješ.”

Volvo z “najlepšim oglasom”
Kot odgovor na Jaguarjev oglas je avtomobilski proizvajalec znamke Volvo posnel svoj oglas. Uporabnik profila X je ob objavi oglasa zapisal, da gre “za najlepši oglas, kar jih je videl”.

Jaguar je sicer lani po celem svetu prodal manj kot 67.000 avtomobilov, kar je približno polovica manj kot v poslovnem letu, ki vključuje začetek pandemije Covid-19. Po podatkih revije Car and Driver je danes v ZDA samo 122 prodajnih mest Jaguar, kar je manj od največjega števila okoli 200.

T. B.

Sorodno

Zadnji prispevki

Zakaj nesrečni Nataši Pirc Musar “odstrelijo” večino kandidatov?

Nataša Pirc Musar lahko na seznam kadrov, ki jih...

Škofjeločani lahko o občinskih projektih glasujejo

Na spletni strani predlagam.skofjaloka.si lahko Škofjeločani oddajo svoj glas...

Z avtom zbil divjega prašiča, a ga je nato nekdo ukradel

V Novem mestu je včeraj, malo pred 22. uro,...

Vlada in koalicija zlorabljata institut nujnega zakonodajnega postopka; v SDS napovedali obstrukcije

Poslanci Slovenske demokratske stranke bodo obstruirali današnjo sejo Odbora...