Madžarski zunanji minister razkril, zakaj bodo 100 milijonov raje vložili v Trst in ne v Luko Koper

Datum:

Pogovori s Slovenijo so v preteklih letih prinašali obljubo o madžarski širitvi v Luko Koper, a smo se na koncu zaradi nasprotovanja koalicijskih strank manjšinske vlade Marjana Šarca raje odločili za Trst. V veliko pomoč pri tej odločitvi pa je bilo tudi nasprotovanje ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek in pa splošna slovenska nenaklonjenost tujim investicijam,” je madžarski zunanji minister Péter Szijjártó komentiral razloge za veliko madžarsko investicijo v tržaško pristanišče in ne Luko Koper.

Obisk madžarskih predstavnikov v Trstu in podpis pogodbe o sodelovanju med Madžarsko in tržaškim pristaniščem je v Sloveniji zasenčila Salvinijeva napoved o rezilni ograji na slovenski zahodni meji. Madžarski predstavniki pa so nedavno razkrili nekatere podrobnosti o samem dogovoru med Madžarsko in Trstom.

Madžarski zunanji minister Péter Szijjártó je dejal, da je madžarska ekonomija osnovana na izvozu izdelkov. Konkurenčnost madžarskih podjetij je tako odvisna od različnih faktorjev, eden izmed njih je tudi logistika izdelkov do končnih trgov. Do sedaj so bila madžarska podjetja v nezavidljivem položaju v primerjavi s tistimi državami, ki imajo lasten dostop do morja. Z zakupom prostora in kapacitet v tržaškem pristanišču so Madžarska in njena podjetja dobili odlično prednost pred konkurenco, ki je prej niso imeli.

Madžarski zunanji minister Péter Szijjártó (Vir: Twitter)

Tržaško pristanišče bo Madžarski omogočalo, da bo svoje izdelke spravila na trg v 24 urah. V preteklih letih je tržaško pristanišče vlagalo ogromna sredstva v logistično povezovanje z železnico, Trst tako preko Avstrije omogoča najhitrejši prevoz blaga od proizvodnje do trga.

Zakaj Trst in zakaj ne Koper
Pogovori s Slovenijo so v preteklih letih prinašali obljubo o madžarski širitvi v Luko Koper, a so se Madžari na koncu zaradi nasprotovanja koalicijskih strank manjšinske vlade Marjana Šarca raje odločili za Trst. V veliko pomoč pri tej odločitvi pa sta bila tudi nasprotovanje ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek in pa splošna slovenska nenaklonjenost tujim investicijam. Z ozemljem, ki so ga so pridobili v neposredni bližini pristanišča, in z načrtovano investicijo 100 milijonov evrov v samo pristanišče si Madžarska obeta hiter razvoj kapacitet.

Predsednik vlade Marjan Šarec in ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek (Foto: STA)

Zaradi hitro razvijajočega se okolja, ki ga nudi tržaško pristanišče, pa so k sodelovanju pri uporabi kapacitet povabili tudi preostale države skupine V4, katere del je tudi Madžarska. Z novo železniško povezavo v Avstriji, med Gradcem in Celovcem, pa se bodo logistične možnosti s hitrejšim prevozom potnikov in tovora od Budimpešte do Trsta še izboljšale.

Slovenija na stranskem tiru
Slovenija je tako zaradi ideološkega nasprotovanja socialistov vsemu, kar je tuje, izgubila veliko investicijo in spodbudo za svoj nadaljnji logistični razvoj. Okoliške države se povezujejo med seboj za bodoče sodelovanje, Slovenijo pa vse bolj ograjujejo iz bodočih povezav. Na drugi strani manjšinska koalicija Marjana Šarca v obupanem poskusu ohranitve oblasti namesto sodelovanja išče sovražnike za ideološka obračunavanja, z željo po zaslepitvi naroda pred realnimi problemi. S tem pa trenutna koalicija škoduje Sloveniji ne samo kratkoročno, pač pa tudi na dolgi rok.

Več si oglejte na portalu Primorska24

Sorodno

Zadnji prispevki

Ministrica za posebne interese skrbi za poslovni uspeh tranzicijskih botrov

Obnova železniške postaje Jesenice je bila zgolj najbolj javno...

Boštjančič si interpelacijo piše kar sam

Kreativna oblika opravičevanja vladnih neuspehov s tem, da se...

Vse to je uspelo argentinskemu predsedniku Mileiju doseči v enem letu

Ko je libertarni predsednik Javier Milei pred enim letom...