Noro in perfidno: Gonja proti Demokraciji in Nova24TV se nadaljuje in zaostruje – sedaj pritiske na oglaševalce izvaja še kučanistični inštitut “Danes je nov dan”, ki z davkoplačevalskim denarjem financira projekt “Botri sovraštva”

Datum:

Gonja proti medijem, ki ne tulijo v isti rog z režimskim mainstreamom, se očitno ne samo nadaljuje, ampak se celo stopnjuje. Spomnimo: najprej je s pritiskom na podjetja, ki oglašujejo v Demokraciji in na Nova24TV, začel Domen Savič in še nekaj posamičnih publicistov (denimo Marko Crnkovič), nato je ta stališča začel širiti premier Marjan Šarec, ki ga je podprlo več društev, poleg borčevske zveze tudi Društvo slovenskih pisateljev, Slovenski center PEN in Društvo novinarjev Slovenije. Sedaj pa se je v dogajanje vključil še inštitut s pomenljivim imenom “Danes je nov dan”.

Vas to ime na kaj spominja? Imate prav – gre za najbolj znan stavek iz Kučanovega govora ob razglasitvi samostojne Slovenije, s katerim je Kučan postavil piko na i. “Nocoj so dovoljene sanje, jutri je nov dan,” se v celoti glasi programska rdeča nit Kučanovega govora. Mnogi so v tem govoru prepoznali prikrito grožnjo, češ naj se ne slepimo, da bo prišlo do velikih sprememb. Danes lahko z zgodovinske distance ocenimo, da so tisti, ki so opozarjali na pošastno sporočilo med vrsticami, imeli prav. In ker je osamosvojitveni “včeraj” že mimo, je ime, skombinirano iz obeh stavkov, povsem logično – “Danes je nov dan”.

Aktivisti s Parmove, med njimi je tudi znameniti “Muki”
In kdo sploh sestavlja inštitut “Danes je nov dan”? Na spletni strani lahko najdemo nekaj imen, večinoma gre za mlade ljudi, po vsej verjetnosti gre za simpatizerje Levice in SD. Med njimi je tudi razvpiti Filip Muki Dobranić, ki je pred volitvami v državni zbor skliceval nekakšne shode proti sovraštvu. Večinoma pa gre za neznana imena, kljub temu pa vmes najdemo tudi nekatere kadre s FDV (denimo Karmen Šterk in Mirt Komel). Sedež ima na Parmovi 20 v Ljubljani, projekti pa so povsem levičarsko orientirani, kar pomeni, da se pridružuje seriji podobnih ustanov, ki večinoma prebivajo na Metelkovi ulici v Ljubljani.

Verjetno o omenjenem inštitutu sploh ne bi pisali, če ne bi v teh dneh po nekaterih medijih zaokrožilo elektronsko sporočilo, pod katerega se je podpisal uslužbenec omenjenega inštituta Tadej Štrok, ki je predstavil projekt “Botri sovraštva” (najdete ga TUKAJ). Na tej strani je tako zapisano, da “ne zgolj politika, tudi neodgovorna podjetja so kriva za zaskrbljujoče stanje v naši državi”. In nadaljujejo: “Tukaj je seznam nekaterih, ki z oglaševalskim denarjem posredno podpirajo očitno širjenje strahu, sovraštva, ksenofobije, rasizma, šovinizma in homofobije. Normalizacija sovražnega diskurza je družbeni problem, na katerega moramo dosledno in glasno opozarjati. Kljub priporočilom Sveta Evrope v Sloveniji primanjkuje moralnih zgledov političnih funkcionarjev in ustreznih mehanizmov v pravosodju. Zato je odgovornost civilne družbe, da se postavi po robu razraščanju nevarne in toksične sovražnosti. Namesto da se čudimo ustanavljanju paravojaških milic po gozdovih, se vprašajmo, kje je izvor problema in kaj mu botruje. Zahtevajmo umik oglaševanja podjetij v medijih, ki razpihujejo sovraštvo!” Mail z zelo podobno vsebino je Štrok naslovil tudi na medije.

Grozijo podjetjem, pa ne samo državnim!
In katera so sporna podjetja, ki ne bi smela oglaševati? Telekom Slovenije, T2, Mercator, Petrol, Zavarovalnica Triglav in celo Radio 1, čeprav ni znano, da bi bil slednji v državni lasti. To pomeni, da se bodo samooklicani borci proti sovraštvu spravili tudi na zasebna podjetja, ki oglašujejo. Na spletni strani je mogoče najti tudi nekakšno lepenko sporne vsebine. Gre sicer za že staro vsebino, ki pa so jo začeli bolj agresivno širiti med ljudi. “S kampanjo želimo opozoriti, da številna večja slovenska podjetja posredno financirajo sovražno politiko, ki jo načrtno in sistematično izvajata časnik Demokracija in medijska hiša Nova24TV. Oba medija objavljata odkrito rasistične, ksenofobne in homofobne vsebine, in sicer z namenom vzbujanja strahu, histerije in sovraštva, s katerimi bi lažje manipulirali javnost v smeri političnih ciljev njihovih lastnikov. Njihove objave normalizirajo sovražni diskurz in širijo nestrpnost v družbi,” je zapisal Štrok, ki dodaja, da se kot del aktivne civilne družbe “čutimo dolžni na problematiko glasno opozarjati, zato bomo javni pritisk stopnjevali v drugi fazi kampanje, ki bo vključevala tudi ne-spletne (offline) aktivnosti.

Enemu od oglaševalcev pa je sugeriral takole: “Če svoje blagovne znamke ne želite več povezovati s sovražno politiko, vas prosimo, da nam do konca tedna pošljete kratek dopis z zavezo o prekinitvi oglaševanja. Dopis bomo objavili in vas odstranili s seznama Botrov sovraštva.” Korenček in palica? Znano je, da so lani in predlani levičarski aktivisti na podobne spletne strani “limali” tudi lastnike profilov na Twitterju in Facebooku in jih na ta način izsiljevali.

Šest tisoč evrov od občine Idrija
Ob tem naj opozorimo, da se omenjeni inštitut, ki na takšen način pritiska na oglaševalce, večinoma financira iz davkoplačevalskih sredstev. Letos je iz proračuna občine Idrija prejel okoli šest tisoč evrov. Ob tem naj spomnimo, da je dosedanji župan Idrije Bojan Sever kader SD. Po kakšni liniji je občina Idrija nakazovala občinski denar, še raziskujemo.

Demokracija

Sorodno

Zadnji prispevki

Mestni svetnik Primc: Dogajajo se veliki premiki okoli C0, a ni še konec

"Stroka že od istega začetka opozarja na to; in...

[Javnomnenjska anketa] SDS se obeta visoka zmaga na evropskih volitvah

Podpora vladi Roberta Goloba še naprej pada. Po zadnji...

Nad nekdanjega ministra poslali policijo!

Danes zjutraj sta policistki obiskali nekdanjega ministra za kulturo...

Branko Grims bo danes predstavil “Zmago dobrega” v Rovtah

Poslanec SDS in kandidat za evropskega poslanca mag. Branko...