Srečanje slovenskega predsednika vlade Janeza Janše z avstrijskim kolegom Sebastianom Kurzem je dodobra završalo v slovenski in mednarodni javnosti, dogodek, še zlasti njuno kasnejše druženje v slovenskih gorah pa je bilo s strani mnogih proglašeno za primer diplomatskega in marketinškega mojstrstva. Za vas smo v iskanju odzivov na srečanje omenjenih voditeljev prečesali družbena omrežja, zlasti Facebook in Twitter.
Odkar je predsednik slovenske vlade Janez Janša se zdi, da je Slovenija prenehala biti diplomatsko obskurno prizorišče in se je prebila iz večletne diplomatske marginalnosti. Spoštovanje do naše države in do predsednika vlade namreč eden za drugim s svojimi obiski izkazujejo voditelji pomembnih gospodarskih in političnih partnerskih držav in obisk avstrijskega kanclerja Sebastiana Kurza ni bil izjema. Evropska politična velikana sta si na vsakem koraku izkazovala medsebojno naklonjenost in pripravljenost za sodelovanje med državama.
Zabavnejši del njunega srečanja je sledil, ko sta se-kar je mnogim predstavljalo izjemno diplomatsko in marketinško odmevno potezo-skupaj povzpela na najvišji slovenski vrh, Triglav. Predsednik vlade je ob tem na svojem Facebook profilu objavil zapis in priložil kopico fotografij:
https://www.facebook.com/janezjansaSDS/posts/10160106323333572
Tudi avstrijski kancler, s katerim si naš predsednik vlade deli veselje do plezanja v gore, je na Twitterju izrazil svoje navdušenje nad časom, preživetim v Sloveniji:
Es hat mich sehr gefreut, heute mit @JJansaSDS als erfahrenem Bergsteiger eine Bergtour bei beeindruckender Kulisse im schönen #Triglav Nationalpark machen zu können!
Foto: BKA/ Dragan Tatic pic.twitter.com/HmjuEXpEkT
— Sebastian Kurz (@sebastiankurz) September 8, 2020
Tudi preostala tvitosfera ni skoparila z odzivnostjo na ta za Slovenijo zelo pomemben dogodek, še zlasti je bil iskreno navdušen slovenski zgodovinar in kolumnist, Tino Mamić:
Lahko kdo reče, da sem navijaški, a me ne moti. Da imamo premierja, ki gre v severno 3glavsko steno z avstrijskim kolegom- na to smo pa res lahko ponosni. Klobuk dol. Patfon, čelado :-) https://t.co/Fdg6PKtV8M
— Tino Mamić (@TinoMamic) September 8, 2020
Slovenian Prime Minister @JJansaSDS and Austrian Chancellor @sebastiankurz: two leaders and two patriots together in the Alps. (Janša and Kurz in parallel with politics striked out to the mountains: https://t.co/T7pgLlYaNy) PHOTO: Twitter) pic.twitter.com/bMZqQeLC6w
— Joze Biscak (@JozeBiscak) September 8, 2020
Tudi avstrijska ambasadorka v Sloveniji, Elisabeth Ellison, je v tvitu izrazila navdušenje nad srečanjem in celotnim dogodkom:
#Slovenia 🇸🇮 #Austria 🇦🇹 Excellent exchange during working visit of chancellor Kurz with prime minister Janša today based on good bilateral relations and EU-cooperation. Followed by curtesy meeting with president Pahor today in Ljubljana. pic.twitter.com/f3xfJ9NjEE
— Elisabeth Ellison (@elisellison) September 8, 2020
Vsi pa nad dogodkom niso bili navdušeni. Samozvani osrednji slovenski časnik, Delo, je o skupnem plezanju v gore pristavil cinično karikaturo, s katero je najbrž napeljeval, da naj bi se naš predsednik vlade svojemu kolegu prilizoval. Težko je komentirati kaj pametnega, ko domnevno osrednji slovenski časnik do diplomatskih zmag slovenske vlade zavzema takšno cinično držo:
Dvojezično prijateljstvo. #karikatura @MKarikatura pic.twitter.com/OaQhf2JOJV
— Delo (@Delo) September 9, 2020
Cinizma se je ob objavi novice, četudi sramežljivi, vzdržalo celo tradicionalno in najbolj “trdolinijsko antijanšistično glasilo”, Mladina:
Janša in Kurz bosta danes plezala v severni steni Triglava.
Srečanje slovenskega predsednika vlade in avstrijskega kanclerja.https://t.co/HJdgbJRSSN
— Mladina (@SpletnaMladina) September 8, 2020
Molk Mladine in kljub vsemu sramežljivi poskus diskreditacije pomembnosti dogodka s strani Dela sta indica, da je šlo za močno diplomatsko zmago in potrditev mednarodnega ugleda predsednika slovenske vlade, ker se iz česa takšnega pač preprosto ni smiselno norčevati. Ne trdimo, da cinizma na družbenih omrežjih, še zlasti s strani anonimnih levičarjev ni bilo, toda glede na odzive z družbenih omrežjih je, z vidika diplomatsko – marketinškega izkupička Slovenije, šlo za velik uspeh.
Aleš Ernecl