Ustvarjalci portala jedrska.si so zaskrbljeni nad izobraževanjem otrok in mladostnikov o jedrski energiji, saj so glede na zbrane informacije prepričani, da do konca srednje šole slovenski šolski sistem ne zagotovi niti osnovnih informacij o jedrski energiji.
“Gre namreč za dolgotrajno indoktrinacijo, zaradi katere velik del populacije nikoli ne pride v stik z resnico,” so zapisali podporniki jedrske energije na družbenem profilu X. Njihovo poslanstvo je pojasnjevanje jedrske energije in s tem preseganje strahu, zakoreninjenega v družbi, zato jih zbrane informacije o izobraževanju v osnovnih in srednjih šolah zelo skrbijo.
V objavi na družbenem profilu X so zbrali nekaj informacij, ki nakazujejo na šibkost izobraževalnega sistema na področju poučevanja o jedrski energiji, in sicer, kot so poudarili, ne glede na to, katera vlada je na oblasti. “Protijedrska propaganda je vgrajena v naš šolski sistem,” menijo.
Kot prvi primer so izpostavili letak, ki ga je leta 2022 za učence izdelalo Ministrstvo za okolje in prostor. “Na sivem delu slike, kjer ima Zemlja “vročino”, je najti tudi jedrsko elektrarno,” so zapisali.

Pri nalogi učenca iz 6. razreda osnovne šole so ugotovili, da je bil kaznovan z izgubo točke, čeprav je pravilno pobarval ekološko najbolj čisto elektrarno. “Kot pravilen odgovor je bila verjetno mišljena sončna in/ali vetrna elektrarna, saj šolski sistem spodbuja ta dva vira energije,” so pojasnili.

Pri nadaljnjem zbiranju informacij so ugotovili, da je glavnina predstavitve jedrske energije učbenika Geografija 1 za SŠ osredotočena na “strašenje in na največji jedrski nesreči. Noben drug vir energije ni predstavljen skozi nesreče. Za primerjavo dodajamo še predstavitev premoga. Omemb nesreč in žrtev pri tem viru ni,” ugotavljajo.

Tudi nov energetski zakon ni obetaven
Poglobili so se tudi v 18 let testov in našli serijo spornih vprašanj in odgovorov glede jedrske energije. Izpostavili so dva primera, ki kažeta, da se vedno pojavi vprašanje ekološke sprejemljivosti. Podporniki jedrske energije so prepričani, da “do konca srednje šole slovenski šolski sistem ne zagotovi niti osnovnih informacij o jedrski energiji. Ponudi pa strašenja in dezinformacije. Tudi nov Energetski zakon (EZ-2) ne obeta bolj objektivnega izobraževanja o jedrski energiji”. Menijo, da bo šolski sistem spodbujal le OVE.
Dezinformacije je treba ustaviti že v OŠ
Kot pravijo, so upanje zaznali le v Resoluciji o dolgoročni miroljubni rabi jedrske energije v Sloveniji, ki v splošnih smernicah daje navodilo za implementacijo programov izobraževanj, a opozarjajo, da se je potrebno zavedati, da je težava že z izobraževanjem v osnovnih šolah. “Naša družba potrebuje več znanja o najbolj učinkovitem in čistem viru energije. Kam vodijo strašenja, se kaže v aktivnostih Greenpeaca in podobnih organizacij. Kot družba imamo dolžnost, da ustavimo širjenje dezinformacij. Začne naj se že v šolah,” so zaključili.
T. B.