Državno podjetje Eles je 8. marca samostojnemu podjetniku Mateju Špeharju izplačalo 8.540 evrov za nakup njegovega Facebook profila Slovenija, moja dežela, ki je imel več kot 70.000 tako imenovanih všečkov. Špehar je glavni medijski in komunikacijski strateg Marjana Šarca. Obstaja sum, da je šlo za posredno (so)financiranje predvolilne kampanje kamniškega župana. Sumljivo je tudi, da vse od 3. maja, ko je lastnik profila postal Eles, na njem ni objavi ničesar, včeraj dopoldne pa je stran izginila s Facebooka.
Z Elesa so sporočili, da so Facebook stran Slovenija, moja dežela kupili od Mateja Špeharja, ki je mimogrede tudi kandidat za poslanca Šarčeve stranke, v marcu 2018, pri čemer pa jim je po poročanju Portalplusa “šele po prejemu fakture postalo jasno, kdo je njen ‘lastnik’. Očitno jih je to spoznanje po približno treh mesecih pripeljalo do odločitve, da si premislijo”. Tako so Špeharja obvestili, da strani ne bodo prevzeli v upravljanje, nazaj pa so zahtevali tudi “povrnjeno kupnino v celoti”.
Eles je po besedah vodje korporativnega komuniciranja na Elesu Katje Fašnik pisni postopek sprožil v ponedeljek, 28. maja. To bi pomenilo, da so se na Elesu umaknili iz posla le dan pred tem, ko je novinar Vala 202 Matej Praprotnik na spletni strani Medium.com prvi razkril omenjeno zgodbo.
V prispevku Kako in zakaj je Eles kupil Facebook stran je opisal celotno operacijo prodaje perspektivnega Facebook profila, vendar se ni lotil detajlov morebitnega ozadja. Ugotovil pa je, da je Matej Špehar, ki že od lanskega leta skrbi za spletno in siceršnje komuniciranje pri Marjanu Šarcu, 20. februarja letos javno objavil namero o prodaji svoje Facebook strani Slovenija, moja dežela, “pri čemer verjetno formalno ni kršil nobenih pravil Facebooka”.
“Da bi imeli čez noč 70.000 novih ‘oboževalcev!? … Ne vem, kakšen strateški razmislek ali odsotnost le-tega je družbo Eles pripeljalo do obupane odločitve, da kupijo Facebook stran. Če rešujejo odnose z javnostmi, imamo dokaz, da jim manipulacija ni povsem tuja,” je zapisal Praprotnik.
Vpogled v aplikacijo Erar je razkril, da je Eles za nakup plačal 8.540 evrov, to pa je tudi edini posel med elektroenergetskim podjetjem in Špeharjem. Do prenosa lastništva je najverjetneje prišlo 3. maja, ko je novi administrator stran površno preimenoval v Slovenija d o o. “Iz navedenih podatkov, ki so brez dvoma korektni in držijo, bi torej lahko prišli do sledečega in udarnega zaključka: Šarčev glavni medijski strateg Špehar je državnemu Elesu prodal svojo Facebook stran za neverjetnih 8.500 evrov, kar smrdi po prikriti donaciji za predvolilno kampanjo kamniškega župana, ki zaradi obstoječega zakona o financiranju političnih strank donacij ne more in ne sme prejemati od pravnih, pač pa le od fizičnih oseb.”
Na Elesu takšno razlago zavračajo, a je še posebej “pomenljivo, da na Elesu zdaj nenadoma zatrjujejo, da bodo od Špeharja zahtevali denar nazaj, češ da niso bili zadovoljni z nakupom. Morda res niso imeli namena ‘donirati’ 8.500 evrov glavnemu Šarčevemu medijskemu strategu. Morda je vse skupaj naključje”. Vseeno pa nam ta primer kaže, kako lahkomiselno državna podjetja razmetavajo davkoplačevalski denar.
I. Š.