Po skoraj letu dni, odkar so Slovenijo prizadele katastrofalne poplave, kljub Golobovim senzacionalnim obljubam nekateri še vedno nimajo strehe nad glavo. Vladi je zmanjkalo izgovorov za neuspelo sanacijo, zato bi zdaj s promocijskim videoposnetkom za 40.000 evrov sanirala svojo lastno nesposobnost, kot poroča Delo.
Vladni urad za komuniciranje je najel agencijo Futura, ki bo za 40 tisočakov izdelala promocijski videoposnetek po poplavah. Gre za komunikacijsko strategijo “12 mesecev po poplavah”, s katero bi UKOM rad pridobil “čim bolj celovite in transparentne podatke ter informacije v zvezi s popoplavno obnovo”, ki je – ironično – sploh ni bilo oziroma je še vedno ni.
“Ljubi bog, kje smo mi zdaj? /…/ Najprej so obljubljali, vmes tolažili, da so ljudje nekaj dni v hotelu, potem postavijo človeka, ki ni uredil zadeve, ko po letu naredijo zelo malo, pa plačajo agencijo njim po volji, da sanira to nesposobnost,” je zadevo v Državnem zboru RS komentirala poslanka SDS Alenka Helbl. Včeraj je namreč potekala razprava o spremembah zakona, ki ureja področje interventnih ukrepov za odpravo posledic poplav in zemeljskih plazov po lanskih poplavah, ob tem pa se razpravi o načrtih UKOM-a niso mogli izogniti.
Po tem, ko je premier Robert Golob obljubil, da bo obnova trajala par mesecev in da naj bi bili ponudniki zmožni postavitve 100 montažnih hiš na mesec, se marsikdo, ki se je primoran preseliti iz uničenih domovanj, sprašuje, kdaj, kje in s koliko razpoložljivimi sredstvi bo lahko zaživel na novo. Vlada je namreč ljudi pustila na cedilu. Marsikoga padec podpore vladi ni presenetil, vendar je ta za preverjanje očitnih vzrokov najela Ninamedio, ki je potrdila, da je vzrok “veliko idej, napovedi in obljub, a malo teh uresničenih”.

Zdaj, po enem letu, ko je vladi za neuspehe zmanjkalo izgovorov, se je sodeč po pisanju Dela odločila za novo strategijo saniranja lastnih neuspehov. Urad vlade za komuniciranje (UKOM) je poleg pogodbe za izvedbo javnomnenjskih anket s podjetjem Ninamedia sklenil tudi pogodbo za pripravo posebne komunikacijske strategije “12 mesecev po poplavah”. S tem naj bi pridobili celovite in transparentne informacije, a se to sliši bolj kot pretveza za prikrivanje vladnih neuspehov.
Razpisa ni bilo, povabili le določene družbe
Postopek preverjanja trga za pripravo komunikacijske strategije, kreativnih rešitev in produkcije se je začel 27. junija, kot poroča Delo. Storitve vključujejo pripravo strategije, scenarija, snemanje in produkcijo sedmih videospotov ter dodatnega videoposnetka, interaktivni grafični prikaz okoli 400 najbolj poškodovanih objektov in vzpostavitev ter tehnično vzdrževanje namenskega spletnega mesta za obdobje 24-ih mesecev.
UKOM ni izvedel javnega razpisa, temveč je k izdelavi ponudb sam povabil določene družbe, ki veljajo za najboljše v tem poslu. To so: Dobre zgodbe, Futura, NC3, Pristop in Luna TBWA, ki se na poziv ni odzvala. Med vsemi je bila najugodnejša ponudba agencije Futura, s katero so prejšnji teden podpisali pogodbo v vrednosti 38.796 evrov bruto. Direktor Future je Marko Vičič, glavni direktor za preoblikovanje pa je Gregor Firbas, ki je tudi ustanovitelj, kot so navedli na svoji spletni strani.
To sicer ni edini posel Future za vlado, na kar kaže spletno orodje protikorupcijske komisije Erar. Na začetku meseca je ta agencija od kmetijskega ministrstva prejela tudi plačilo v vrednosti 318.017 evrov za izdelavo “kreativne strategije za novo komunikacijsko platformo Naša super hrana”, sicer pa so največ denarja dobili od Javne agencije RS za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije, kmetijsko-gozdarskega ministrstva in javnoupravnega ministrstva.

UKOM je pred lansko sklenitvijo pogodbe z javnomnenjsko agencijo Ninamedia, ki izvaja različne ankete, napovedal, da vrednost pogodbe ne bo presegla 40.000 evrov, pri čemer naj bi za posamezno raziskavo javnega mnenja plačali 3782 evrov bruto.
Med odmevnejšimi pogodbami je bila tudi sklenitev pogodbe z agencijo Propiar, ki jo je vlada najela za boj proti zdravnikom, o tem si več lahko preberete tukaj. Po oceni zdravstvenega ministrstva je ministrica Valentina Prevolnik Rupel potrebovala zunanjega izvajalca za pripravo sporočil za javnost in pomoč ministrici za zdravje pri medijskih nastopih – poleg že zaposlenih v službi za stike z javnostjo.

Številni ob tem menijo, da bi se ministrica sama znašla povsem dobro, če bi se dejansko večkrat usedla z zdravniki, tako pa se je med stavko enostavno odpravila na dopust, o čemer smo prav tako poročali. Pogodbo s podjetjem Propiar so sklenili za obdobje od 4. januarja do 26. decembra 2024. Cena za uro znaša 111 evrov brez davka oziroma več kot 135 evrov z davkom, in sicer skupno do višine 48.751 evrov z davkom. Iz Golobovega kroga so takrat sporočili, da ni več tako strog v zvezi z omejitvami sodelovanja z agencijami.
Po prevzemu oblasti so iz Gibanja Svoboda prihajale informacije, da je Robert Golob prepovedal stike z agencijami, ki se ukvarjajo z lobiranjem ali prodajo informacij, in sicer predvsem z agencijo Pristop. Razlog naj bi bil predhodno sodelovanje z nekdanjim ministrom za gospodarstvo Zdravkom Počivalškom, a je po poročanju Dela med plačniki storitev Pristopa v mandatu sedanje vlade mogoče najti tudi državni GEN-I in kmetijsko ministrstvo.
A. H.