Simbolika objema Stojana Petriča in Alenke Bratušek

Datum:

Alenka Bratušek je za slovenske gradbene barone že leta kot politična gos, ki leže zlata jajca – najprej kot premierka, zdaj pa že drugič kot ministrica za infrastrukturo. Nobeno naključje ni, da jo je vzporedni mehanizem postavil na čelo resorja, ki je tako kritično pomemben za črpanje javnega denarja v zasebne žepe bivših predstavnikov Kučanovega Foruma 21. Njen zadnji simbolni objem z gradbenim baronom Stojanom Petričem je zato zelo pomenljiv.

Spomnimo, ko je bila premierka, je bil drugi tir je bil ena od prioritet njene vlade – takrat in kasneje se je borila za to, da iz potencialnih investitorjev izločijo tuje investitorje, čeprav so praktično vsi ekonomisti (razen “hišnih” levih tipa Kovač, Mencinger) trdili, da bo projekt brez tujih investitorjev za vse večne čase predstavljal luknjo v proračun.

Mednarodni transportni forum (ITF) pri OECD je že leta 2015 objavil zelo temeljito analizo, ki je jasno pokazala, da gradnja drugega tira ekonomsko ni upravičena, učinki na Luko Koper gradnje ne upravičujejo, če bi dvignili še železniške pristojbine, ki bi pomagale financirati gradnjo (kar so predlagale leve koalicije), pa bi promet šel drugam.

Kraljica aneksov

Kaj se dogaja 8 let kasneje? Alenka Bratušek je ministrica za infrastrukturo. Drugi tir se gradi s polno paro, ne glede na to, da se po hitrem postopku spreminja v novi TEŠ6. V primerjavi z zadnjo oceno se je projekt podražil za 9,3 odstotka na vrtoglavih 1.027.000.000,oo evrov, zaključek gradbenih del pa je predviden sredi leta 2026 in ne konec leta 2025, kot so načrtovali. Nadaljnjih zapletov in zamikov časovnice niso izključili.

Foto: STA

Ocena izhaja iz druge novelacije investicijskega programa, ki jo je pripravila vlada. Spremenjena časovnica odraža tudi odločitev vlade, da bodo drugi tir gradili brez sodelovanja zaledne države. “Aktualna vlada ocenjuje, da je železnica eden od najpomembnejših infrastrukturnih sistemov, ki ne sme končati v tujih rokah,” so novembra poudarili na ministrstvu za infrastrukturo.

Na podlagi takšne iracionalne našistične politike letijo novi aneksi. Bratuškova in Petrič se veselo objemata. Za skoraj 10 odstotkov ga boste po novem preplačali.

Za Bratuškovo vrnitev v dobre stare čase

Spomnimo, da tokrat Bratuškova ni ministrica za infrastrukturo prvič. Tudi v propadli Šarčevi vladi je opravljala isto nalogo. Takrat je bila ena njenih zadnjih potez – ko je opravljala le še tekoče posle – da je pred koncem svojega mandata (26. 2. 2020) podarila novih 551 tisoč evrov družbi Kolektor z novim aneksom za obvozno pot. Čeprav se je na začetku mandata, pa še prej kot predsednica vlade, javno zaobljubila, da ne bo sklenila nobenih aneksov v izgradnji drugega tira med Divačo in Koprom, rekoč “da je aneks dala z mize.”

Kljub aneksom gradnje stagnirajo

Pri tem pa je najbolj v nebo vpijoče dejstvo, da same gradnje na terenu stagnirajo. Kot rečeno se kljub aneksom zamika izgradnja drugega tira. O gradnji tretjega pasu avtoceste do ljubljanske vpadnice se sploh več ne govori niti kot o potencialni viziji, saj gradnji nasprotuje stranka Levica

Zamika se izgradnja tretje razvojne osi – potem ko je Janševa vlada po desetletjih stagnacije končno zagnala projekt avtocestne povezave do Koroške, se je projekt pod trenutno vlado zopet ustavil. Kot je sporočila Bratuškova po srečanju, se gradnja zamika, natančna časovnica pa bo predvidoma znana komaj aprila.

Foto: zajem zaslona Youtube

Govori se celo o zamiku dokončanja gradenj v naslednje desetletje (izvirna časovnica je predvidela dokončanje gradenj do 2027). Gradbinec bo spet nihče drug kot “hišni” izvajalec Kolektor CPG Stojana Petriča. Do zapletov je prišlo torej že pred samo gradnjo projektov. Petrič in Bratuškova bosta imela še veliko razlogov za objemanje, očitno.

Andrej Žitnik

Sorodno

Zadnji prispevki

Čigave ideje dejansko promovira Nika Kovač?

Protiživljenjska kampanja Inštituta 8.marec v času pred evropskimi volitvami...

“Depolitizacija” se nikoli ne konča

Z "depolitizacijo" po meri Gibanja Svoboda je podobno, kot...

Čeferin odloča kar o dveh zadevah, kjer bi moral biti izločen

"Z začudenjem smo ugotovili, da je Ustavno sodišče RS...