fbpx

Strahotna pro-palestinska propaganda na RTV: Tako je urednica Manica Janežič Ambrožič cenzurirala izraelskega veleposlanika!

Urednica informativnega programa na RTV Manica Janežič Ambrožič (Foto: posnetek zaslona)

Vse večje so napetosti na Bližnjem vzhodu, vse večja postaja tudi delitev medijev po svetu in v Sloveniji. V zadnjih dneh je tako moč opaziti, da nekatere medijske enostavno sploh ne želijo izraziti mnenja o dogajanju v Izraelu. Podobna zgodba velja tudi za našo javno televizijo, ki bi morala biti v prvi vrsti objektivna, a kot kaže ne želi vključiti prispevke, ki so neposredno povezani z Izraelom. Kot izhaja iz objavljenega pisma novinarja Nejca Krevsa, sicer dolgoletnega poznavalca Bližnjega vzhoda je odgovorna urednica Manica Janežič Ambrožič osebno preprečila, da bi na Odmevih predvajali sicer uredniško naročeni intervju z izraelskim veleposlanikom v Ljubljani Eyalom Selo, s pojasnilom, da bi morali slišati obe strani.

Požareport v novem prispevku opozarja na odkrito simpatiziranje javne RTV Slovenija s Palestino. “Že takoj ob izbruhu najnovejšega krvavega konflikta med Izraelom in palestinskim Hamasom se vrstijo kritike, zlasti na družabnih omrežjih, da javna RTV Slovenija med poročanjem o teh spopadih “odkrito simpatizira” s Hamasom,” je pojasnil raziskovalni novinar Bojan Požar.

V nadaljevanju je objavil dokument, ki razkriva tako imenovano “propalestinsko” aktivno cenzuro odgovorne urednice informativnega programa Manice Janežič Ambrožič. Kot izhaja iz objavljenega pisma novinarja Nejca Krevsa, sicer dolgoletnega poznavalca Bližnjega vzhoda, ki mu je urednica osebno preprečila, da bi na Odmevih predvajali sicer uredniško naročeni intervju z izraelskim veleposlanikom v Ljubljani Eyalom Selo.

Krevs meni, da se je znašel pod pritiski, saj je bil dogovorjen z urednikom oddaje Odmevi Valentinom Arehom, da pripravi prispevek v katerega bo ključil veleposlanika države Izrael za Slovenijo, njegovo ekscelenco Eyala Selo, ki je govoril o aktualnem pritisku, ki je govoril o aktualnem konfliktu med Izraelci in Palestinci, o notranje političnih razdorih v Izraelu, odnosih med Slovenijo in Izraelom in podpori slovenske države, da ima judovska skupnost pravico braniti svojo suverenost.

Urednica je menila, da je objava prispevka nedopustna, a sama govori o pomanjkanju “medijske svobode”
“Po nekaj urah, ko sem že pripravil vsebino prispevka, me je urednik oddaje Odmevi dr. Valentin Areh obvestil, da prispevka ne more objaviti, ker je tako zahtevala odgovorna urednica informativnega programa,” je pojasnil v nadaljevanju. Urednica mu je nato odvrnila, da je objava prispevka nedopustna, saj naj bi bila predstavljena le ena plat zgodbe. “Spomnil sem jo, da imamo v isti oddaji pred mojim prispevkom tudi prispevek kolegice Karmen W. Švegl, kjer so izražena mnenja obeh strani,” je dejal. Krevs je prepričan, da bi izjava veleposlanika v njegovem prispevku dodana vrednost v oddaji in bi tako gledalcem omogočila širšo sliko situacije, ki nikakor ni enoznačna. Po informacijah naj bi o tem, vsaj predvidoma, razpravljal tudi programski svet RTV, in to že na današnji seji.

Vir: Požareport

Zaposleni naj bi bili razočarani nad novim direktorjem
Nov generalni direktor RTV Andrej Grah Whatmough je nastopil pred tremi tedni. Novi direktor naj bi tako ves čas preživel v pisarni, iz katere pa sploh ne gre. “Ob svojem prihodu zaposlenim na RTV ni naklonil niti krajšega predstavitvenega elektronskega pisma, češ, tukaj sem, poprimimo za delo,” je pojasnil Požar. Poudarja, da novi direktor velja za introventirano osebo, naokrog pa gre le v spremstvu pomočnika generalnega direktorja Marka Filija, a Grah Whatmough večino časa le molči.

Nov generalni direktor RTV Andrej Grah Whatmough. (Foto: Posnetek zaslona- RTV Slovenija)

Viri opozarjajo ter ocenjujejo, da je direktor Grah Whatmough že skoraj povsem zamudil oziroma zapravil priložnost, da si znotraj RTV vzpostavi direktorsko avtoriteto, če pa bo kasneje morda res hotel ali želel nekaj storiti, spremeniti, kadrovati, pa je samo vprašanje kaj se bo zgodilo. To se predvsem izpostavlja na primeru novinarja Borisa Vaseva iz MMC RTV in Bojana Krajnca iz razvedrilnega programa TVS, ki bi morala po mnenju Požarja biti deležna sankcij, ker na družabnih omrežjih evidentno kršita etična pravila javnih uslužbencev RTV. “Sledila bodo histerična pisma (tudi vsem mogočim evropskim) novinarskim inštitucijam, se vrstile prijave za mobing ter napovedi novinarskih in drugih stavk, seveda tudi izredna seja parlamentarnega odbora za kulturo pod vodstvom Violete Tomić (Levica), in potem bo zanj že usodno prepozno,” je prepričan Požar.

Sara Rančigaj