fbpx

Monopolnim medijem se zdi pravičnejša porazdelitev sredstev in pluralizacija medijskega prostora problematična

Foto: Matic Štojs Lomovšek

Večinskim ali morda bolje rečeno režimskim medijem se očitno zdi pravičnejša razdelitev sredstev med medije, kar zagotavlja pluralnost, velik problem. Skupaj s svojimi političnimi zavezniki skušajo na vsak način prikazati, da so sredstva za sofinanciranje dobili izključno mediji, ki so tako ali drugače povezani s stranko SDS – kar pa je daleč od resnice in o tem se lahko prepriča vsak sam, če se seveda ne zanaša na poročanje medijev, ki so namenoma navedli le tiste iz “nasprotnega tabora”. Večer tako na primer v naslovu ni omenil sebe, pa čeprav je bil uspešen na razpisu. Omembe vredni so se jim zdeli le Nova24TV, založba Nova obzorja in zavod Iskreni.

Na Ministrstvu za kulturo se je zaključil letni javni projektni razpis za sofinanciranje programskih vsebin medijev za leto 2021. Strokovna komisija, sestavljali so jo sestavljali dr. Matej Makarovič, dr. Borut Rončević, dr. Tamara Besednjak Valič, dr. Jonatan Vinkler in dr. Suzana Žilič Fišer, je odločala o 143 prejetih vlogah. Večinski mediji so ogorčeno poročali, da so na Ministrstvu za kulturo zavrnili financiranje “celi vrsti” slovenskih medijev – le zato, ker letos sredstev niso dobili Delo, Dnevnik in Mladina, ki so bili prejšnja leta tega vajeni in so očitno vzeli že za samoumevno.

Sredstev za sofinanciranje projektov nista dobila niti Radio Študent in Koroški radio, kar je prav tako povzročilo ogorčenje. Večer je poročal, da je eden od razlogov za zavrnitev njihovo domnevno neuravnoteženo poročanje. Časnik Večer je danes tudi objavil članek z zavajajočim naslovom “Znani so rezultati razpisa za sofinanciranje medijskih vsebin, med prejemniki sredstev Nova24TV, založba Nova obzorja, zavod Iskreni…” – sebe seveda v naslovu niso omenili, pa čeprav so bili tudi sami uspešni na razpisu. Logično, poudariti je bilo treba nepravičnost, češ samo svojim so odobrili projekte. Kar pa nikakor ni res. A ne le Večer, tudi ostali mediji so skušali prikazati podobno sliko.

Do sedaj so ves denar pobrali privilegirani mediji – pluralizacija medijskega prostora je nujna za bolj demokratično in odprto družbo
Večinski mediji so torej danes v svojih člankih našteli medije, ki so bili na razpisu uspešni – zanimiv pa je bil njihov izbor, našteli so namreč zgolj tiste, ki jim gredo v nos: založba Nova obzorja za projekt 30. let samostojne Slovenije in aktualni izzivi, informativna televizija NovaTV24.si za projekt Pregled dneva, Planet TV za projekt Planet z vami, TSmedia, medijske vsebine in storitve, d. o. o za projekt Siol plus, Zavod Iskreni za projekt Dialog o vrednotah bližnje prihodnosti, Društvo katoliških pedagogov Slovenije za projekt Biti blizu človeku, zasebni zavod za spodbujanje družbenega dialoga Inštitut dr. Antona Korošca za projekt Od politike do sociale, PRO TV medijska produkcija za projekt Faktor in drugi so zapisali.

Foto: STA/Facebook

 

“In drugi”, ki so jih zamolčali so namreč Časnik Večer, časopisno založniško podjetje, d.o.o. za projekt Regionalne in lokalne vsebine v časniku Večer, Časnik spletni magazin d.o.o. za projekt Mnenja z mero, Beletrina, zavod za založniško dejavnost za projekt Konteksti na AirBeletrini, Alpe Adria “Zeleni val”, podjetje za radiodifuzijo in marketing d.o.o. za projekt Informativni program Radia Zeleni Val, Časoris, zavod za informiranje in izobraževanje za projekt Časoris, spletni časopis za otroke, Didakta d.o.o.za projekt Kulturna potepanja po slovenskih pokrajinah, Matador produkcija, video produkcija d.o.o.za projekt TV Ambienti, Primorske novice, Časopisno- založniška družba, d.o.o., Koper Azienda giornalistico – editoriale, s.r.l., Capodistria za projekt Meja?, Reporter Media, d. o. o. za projekt Reporter razkriva in analizira, Zveza Romov Slovenije za projekt Most sožitja in tako naprej. Na prvi pogled je torej jasno, da so bila sredstva razporejena resnično uravnoteženo in prav nič pristransko – kar pa za prejšnja leta verjetno ne moremo trditi.

Violeta Tomić meni, da so sredstva dobili le medjiji, ki so povezani s stranko SDS
Poslanka Levice Violeta Tomić je očitno prebrala samo omenjene sezname v večinskih medijih, ali pa se je preprosto zlagala. V izjavi za medije je namreč dejala, da  ob objavi rezultatov razpisa za sofinanciranje programskih vsebin medijev v letošnjem letu ugotavljajo, da so bile skrbi in strah opozicije upravičeni, “kajti danes smo videli, da so na medijskem razpisu sredstva za sofinanciranje dobili izključno mediji, ki so tako ali drugače povezani s stranko SDS“. Zaradi rezultatov medijskega razpisa je napovedala sklic seje odbora za kulturo. “In naj poudarim, ne gre za nobene leve ali desne medije, ne gre za nobeno uravnoteževanje informacij, ampak gre zgolj in izključno za propagiranje ene same stranke, ene same ideologije in enega samega vodje. To pa bi nas moralo še kako skrbeti,” je  teatralno navedla.

Image

Strokovna komisija je prepoznala medijske projekte z najboljšim potencialom in najprepričljivejšo predstavitvijo ter medijskemu razpisu povrnila izvirni namen nagrajevanja odličnosti. Projektni razpisi ne morejo biti socialni korektiv za zasebne medijske hiše, ampak morajo spodbujati tiste medijske projekte, ki sledijo namenu tovrstne državne pomoči, to je spodbujanju tistih medijskih vsebin, ki prispevajo h kakovostnemu informiranju državljank in državljanov na vseh ravneh,” je Ministrstvo za kulturo zapisalo v sporočilu za javnost.

Sara Bertoncelj