fbpx

Necenzurirani stopili še na eno mino

Mag. Ivan Simič (Foto: STA)

“V tem predvolilnem času bomo očitno doživeli še veliko napadov in prebrali veliko neresnic, toda nekateri so za takšno početje očitno dobro plačani, pa četudi menda prek obvodov,” je v svojem blogu zapisal generalni direktor Fursa Ivan Simič, ki je bil ponovno deležen napada s strani portala Necenzurirano – Simiča ima Odlazkov medij tudi sicer precej pogosto na svojem sporedu. Omenjeni portal namreč piše o vračilu več deset milijonov evrov že plačanega davka na nenapovedane prihodke s strani Fursa – kar naj bi se po njihovih trditvah počelo na podlagi navodila, ki je bilo v nasprotju s sodbo vrhovnega sodišča. Simič je v odgovor med drugim objavil odločbo Ustavnega sodišča Republike Slovenije, ki je odločilo, da je Furs več let postopal nezakonito in neustavno, saj je davčnim zavezancem odmerjal davek tudi za obdobja, za katera ni imel zakonske podlage in po previsoki davčni stopnji.

Požareport je pred dnevi razkril, da Robert Golob, njegov krog in nekateri drugi nakazujejo denar točno določeni novinarki, in sicer Vesni Vuković s portala Odlazkovega Necenzurirano oziroma njenemu podjetju. Po Požarjevih besedah naj bi šlo za nakazila prek fiktivnih svetovalnih pogodb na TRR zasebnega podjetja, ki ni izdajatelj niti lastnik medija niti marketinška agencija, ampak podjetje za poslovno svetovanje. “Pri čemer je ‘novinarsko poročanje’ dotične novinarke in medija, za katerega dela, izrazito naklonjeno konkretnim plačnikom ali pa izrazito napadalno proti tako imenovanim nasprotnikom plačnikov teh domnevnih poslovnih svetovanj”, je med drugim pojasnil Požar.

Pri portalu Necenzurirano so se odzvali z grožnjami in sporočili, da so pooblastili njihovo odvetniško pisarno za sprožitev kazenskih in odškodninskih postopkov proti Bojanu Požarju – ker verjamejo v pravno državo, bo imel Požar na sodišču priložnost dokazati vse laži in konstrukte o financiranju našega medija, so še zapisali. Ob tem so sporočili tudi, da so kazenske postopke sprožili proti Urošu Urbaniji in Luki Peršu ter da bodo enako naredili tudi proti drugim propagandnim portalom in posameznikom, ki bodo “razširjali neresnične informacije in žaljive obdolžitve o njihovih novinarjih”. Danes pa so nato na portalu objavili članek z naslovom: “40-milijonsko darilo Fursa za izbrance. Koliko je Simičevih strank?” Spomnimo, generalni direktor Fursa Ivan Simič je že pred leti opozoril na davčne mahinacije novinarske trojice spletnega medija Necenzurirano, ki naj bi v obdobju dveh let slovenske davčne organe izigrala za 448.669,99 evrov – tudi iz tega razloga je Simič priljubljena tema Odlazkovih medijev.

Portal Necenzurirano v svojem članku trdi, da je Simič delovanje ene najpomembnejših državnih institucij podredil željam lastnega podjetja. “Furs je namreč v času, ko je Simič že bil direktor, posameznikom vrnil več deset milijonov evrov že plačanega davka na nenapovedane prihodke. To je Furs počel na podlagi navodila, ki je bilo v nasprotju s sodbo vrhovnega sodišča. Še več: vodstvo Fursa je to sodbo kar šest mesecev namerno ignoriralo, s čimer je šlo na roko posameznim davčnim zavezancem,” so zapisali ter dodali, da se je Furs  pri tej problematiki ves čas odločal po Simičevih željah in interesih. “To nam je v zadnjih mesecih potrdilo tudi več virov blizu Fursa. Po naših informacijah naj bi skupni znesek neupravičenih vračil skupaj z obrestmi dosegal do 40 milijonov evrov,” so zatrdili.

Članek vsebuje številne prirejene podatke oziroma neresnice
Generalni direktor Fursa Ivan Simič se je odzval na svojem blogu in za začetek poudaril, da članek na portalu Necenzurirano vsebuje številne prirejene podatke oziroma neresnice in je spisan za potrebe teh novinarjev, ki imajo občutek, da za vsemi napadi nanje stoji prav Simič, čeprav so si v vseh teh letih ustvarili množico sovražnikov in to predvsem s pisanjem neresnic o izbranih posameznikih. V nadaljevanju je objavil odločbo Ustavnega sodišča Republike Slovenije, ki je odločilo, da je Furs več let postopal nezakonito in neustavno, saj je davčnim zavezancem odmerjal davek tudi za obdobja, za katera ni imel zakonske podlage in po previsoki davčni stopnji (70 odstotkov). Na portalu Necenzurirano so namreč pisali tudi o boju proti neprijavljenemu premoženju in sivi ekonomiji – decembra leta 2013 je v državnem zboru koalicija Alenke Bratušek sprejela 70-odstotno obdavčitev nenapovedanih dohodkov.

Jasen dokaz, da zapisom na portalu Necenzurirano ni verjeti
“Veliko davčnih zavezancev je zaradi tega propadlo in mnogi niso mogli plačati davka. Vseh davčnih postopkov iz naslova nenapovedanih dohodkov je bilo od leta 2008 do danes cca 500 in v teh postopkih je bilo odmerjenega cca 124 milijonov davka. Plačanega je bilo zelo malo. Nikoli ne bomo izvedeli, koliko od tega je bilo nezakonitega, prav gotovo pa velika večina. Ponovnih postopkov je bilo 125. V teh postopkih je bilo v prvotnih davčnih pregledih odmerjenih cca 89 milijonov evrov davkov in od tega je bilo plačanih le cca 16 milijonov evrov, saj davčni zavezanci enostavno niso imeli od kod plačati izmišljenih zneskov. Do sedaj je bilo v ponovnih davčnih postopkih vrnjenih cca 13 milijonov in to skupaj z zamudnimi obrestmi, kar pa je daleč od zneska 40 milijonov, katerega so objavili na spletni strani www.necenzurirano.si. To je še en dokaz, da njihovim zapisom ni verjeti. Če že pri tako osnovnem podatku zapišejo takšno neresnico, kaj je šele z ostalim delom njihovega zapisa, da ne omenjam vseh ostalih zapisov, ko izbirajo točno določene tarče. Na te njihove napade sem pripravljen in jih sprejemam, saj me ti trije novinarji napadajo in maltretirajo že od leta 2007, to je polnih petnajst let,” je pojasnil Simič.

Celotna odločitev US je na voljo na tej povezavi

V nadaljevanju je Simič še zapisal, da je bilo o nezakonitem in neustavnem postopanju Fursa napisanih veliko člankov raznih odvetnikov in davčnih svetovalcev ter celo bivših ustavnih sodnikov. Veliko odvetnikov in davčnih svetovalcev je imelo veliko strank, katere so zastopali v teh davčnih postopkih, novinarji portala Necenzurirano pa so izbrali samo njega. Zakaj le? “Preberite si samo, kaj vse je doživljal lastnik Ilirike Igor Štemberger, ki so mu nezakonito odmerili in pobrali več milijonov davka, sedaj pa so mu morali vrniti,” je pozval in dodal, da je tudi sam o tem veliko pisal, leta 2014 pa Furs celo opozarjal na nezakonito postopanje, kar je opisano v reviji Denar. Vse je transparentno in ne gre za nobene skrivnosti. Simič je izpostavil, da je kot davčni svetovalec skrbel za interese svojih strank in se vsa leta boril proti nezakonitim odločitvam davčnih inšpektorjev. Po njegovih besedah novinarji portala Necenzurirano o tem niso nikoli pisali, saj tega očitno niso razumeli.

Tako kot sedaj Necenzurirano ne piše o množici ponovnih davčnih postopkov zaradi nezakonitih odločb Fursa pri inšpiciranju prodaj lastnih poslovnih deležev (sodba Vrhovnega sodišča Republike Slovenije, številka: X Ips 61/2021 z dne 15.12.2021), ko bo Furs moral vrniti milijone evrov nezakonito odmerjenega davka. Davčni svetovalci in odvetniki pač niso krivi, če je Furs v preteklosti odločal nezakonito in sedaj oni zaradi teh nezakonitosti dobro zaslužijo. “Zato jim priporočam, da že enkrat začnejo pisati resnico,” je svetoval Simič in pristavil še eno informacijo: “Ali veste, zakaj je Martin Odlazek te tri novinarje zaposlil menda v svojem invalidskem podjetju, katerega skoraj polovični lastnik je tudi država? Govori se, da menda zato, da ne bodo pisali o njem. Zato sedaj pišejo o drugih in ni rečeno, da ne bodo pisali tudi o njem.”

Požar: Gre za eno od najhujših novinarskih afer zadnjega desetletja, če ne kar cele slovenske tranzicije
Medtem pa Požareport razkriva nova dejstva: portal Necenzurirano oziroma družba Providentia naj bi v tem trenutku Fursu in davkoplačevalcem dolgoval že 290.493,00 evrov – posledično ima že dlje časa blokirane vse transakcijske račune v državi, Furs pa naj bi izdal tudi že sklep o blokadi vsega premičnega premoženja te družbe. Zato po navedbah Požarjevih virov visi v zraku tudi nedavni prenos oz. prodaja portala Necenzurirano na družbo Media partner, ki je – prek družbe Svet24 – v lasti nekdanje Odlazkove žene Alene Nardini, saj bi se lahko Furs z blokado “usedel” tudi na spletno domeno Necenzurirano.si. Na portalu Siol so včeraj objavili tudi znesek, ki ga je Providentia v letih 2016 do 2019 prejela od TSmedie, hčerinske družbe Telekoma Slovenije za objave tekstov novinarjev sedanjega portala Necenzurirano – gre za 531 tisoč evrov. Siol danes v povezavi z Necenzuriranim nadaljuje zgodbo glede Vukovićeve, Gorenje je namreč priznalo, da je bila novinarka na njihovi plačilni listi. Gorenje je do sedaj edino podjetje, ki je sodelovanje potrdilo, Gen-i, Brio in Adventure Investments še vedno molčijo.

Sara Bertoncelj