[ŠOKANTNO] Pod škofjeloškim gradom še vedno ležijo ostanki žrtev komunističnega nasilja iz časa tik po 2. svetovni vojni – trupel naj bi bilo več tisoč, a je večini, tudi turistom, to zamolčano!

Škofja Loka (Foto: Zaveza)

Eno najbolj razvpitih komunističnih taborišč po koncu 2. svetovne vojne na Slovenskem je bilo zagotovo tisto na škofjeloškem gradu, ki pa kljub številnim tamkajšnjim žrtvam do danes še ni bilo dovolj raziskano. Po pričevanju pričevalca (njegovo ime in priimek hranimo v uredništvu, op.a.) naj bi bili tako v grajski kleti še vedno zakopani posmrtni ostanki več tisočih žrtev komunističnega nasilja, ki pa jih naša država, kot kaže, ne namerava izkopati.

Po koncu 2. svetovne vojne so komunisti na območju Slovenije ustanovili različna taborišča. Ene najbolj znanih komunističnih mučilnic so bile na škofjeloškem gradu, kjer so bili med majem in julijem 1945 zaprti predvsem domobranci, ki so ostali v domovini in se javili novim komunističnim oblastem, pa tudi z avstrijske Koroške vrnjeni slovenski domobranci in civilisti ter Hrvati. Vsi omenjeni ljudje so na škofjeloškem gradu doživeli hudo mučenje in množični pokol, ki je imel za posledico številna množična prikrita grobišča, ki se nahajajo v Škofji Loki z okolico. Po pričevanju pričevalca, katerega ime in priimek hranimo v uredništvu, naj bi bili v grajski kleti še vedno zakopani posmrtni ostanki več tisočih žrtev komunističnega nasilja, večina, vključno s turisti, ki obiskujejo Škofjo Loko, pa tega sploh ne ve.

V kleti so zakopane žrtve, ki so bile izkopane iz primarnih grobišč ali morišč. Seveda gre tudi za vse tiste, ki so ob tem, ko so izvajali izkope, umrli ali pa so jih pobili,” o žrtvah, katerih posmrtni ostanki še dandanes zasuti ležijo v kleti škofjeloškega gradu, pravi pričevalec. Omenjeno tezo potrjuje z naslednjimi besedami: “Zanesljiva pričevanja različnih mojstrov, ki so bili zaposleni pri Tehniku v Škofji Loki, povedo, da so, ko so na škofjeloškem gradu posegali v klet, vedno prihajali do posmrtnih ostankov.”

Vloga zajetih nemških ujetnikov pri prekopih
Po poročanju pričevalca so posmrtni ostanki žrtev zakopani v kleti vzhodnega trakta stavbe, ki je še do leta 1940 imela funkcijo skladišča za uršulinke, po 2. svetovni vojni pa so so jo zasuli. V zasuti kleti naj bi bili zakopani posmrtni ostanki oseb, ki so bile zaprte na škofjeloškem gradu in pobite v povojnih pobojih, ter nemških vojakov, ki so sodelovali pri prekopavanju žrtev. Šlo je za približno 2 tisoč nemških ujetnikov, ki so jih na škofjeloški grad privedli septembra 1945, tam pa so ostali do leta 1948. Njihova glavna naloga je bilo praznjenje številnih morišč v Škofji Loki in okolici, v katerih so ležali posmrtni ostanki oseb, ki so bile pred tem zaprte v škofjeloškem gradu. Nemci so med drugim iskali tudi primerna mesta za prekop domobrancev in Hrvatov z grajskega vrta, ki je bil poln grobov. V zvezi s tem pričevalec poroča: “Grajski vrt je večinoma prekopan. Na marsikaterem delu grajskega vrta je zemlja zamenjana. To smo preverili, ko smo na njem opravljali sondaže. Izven grajskega vrta je tudi po večini vse prekopano oziroma izkopano. Prekopi so se po vsej verjetnosti začeli v novembru 1945 in trajali še v letu 1946. Nemški vojaki so jih izvajali na različnih grobiščih, ne le na grajskem vrtu.”

Obzidje škofjeloškega gradu (Foto: Twitter)

V kleti najverjetneje pokopanih tudi približno 2 tisoč nemških ujetnikov
Nemški ujetniki, ki so bili zadolženi za prekope, so množično zbolevali za tifusom. “Delo so namreč opravljali goloroki, brez kakršnekoli zaščite. Množično so umirali. Postavlja pa se vprašanje, kje je pokopanih teh okrog 2 tisoč nemških vojakov. Leta 1948 je bila namreč izpuščena le še peščica, okrog 50. Vsi preostali so po večini še vedno neznano kje pokopani, najverjetneje prav v kleti škofjeloškega gradu,” dodaja anonimni pričevalec.

Ključna vloga politike pri raziskovanju komunističnih zločinov
Po mnenju anonimnega pričevalca bo morala v prihodnje, če bomo želeli dodatno raziskati vso tragiko komunističnega taborišča na škofjeloškem gradu, svoje opraviti predvsem politika. “Brez politike ne gre. Morala bi se poenotiti, predvsem vključiti v raziskave zainteresirano javnost, med drugim svojce, ki so še vedno prestrašeni in ne upajo vprašati za posmrtne ostanke svojih stricev in dedov. Vključiti bi morali tudi društva, ki bi nadzirala izkope, ter medije in strokovno javnost, zlasti antropologe, sociologe, forenzike in tako dalje.” Ob tem zaključuje z ugotovitvijo: “Dandanes so pri izkopih in sondažah lahko zraven le posvečeni, kar je narobe.”

Rajko Golob

  • montyamp

    Ravnovesje med dobrim in zlim je bilo tako porušeno , seveda v korist zla .
    Kako bi drugače lahko imeli tako gnilo oblast ???
    Toliko norcev lahko spraviš na kup samo tam kjer jih je absolutno preveč in to so seveda mladiči klavcev , zločincev kakršne so Nemci po WW2 povesili , v Sloveniji pa so se z morijo zavihteli nad normalne .
    Kri ni voda .

    • Janko Gedlicka

      In mali veliki mož je v svojih govorih že napovedoval ponovitve. Vstopnic ne bo potrebno kupovati.

      • Silos

        Vstopnice samo enosmerne

  • montyamp

    GORJE NARODU , KO PRIDEJO VAJENCI IN MARIONETE STARIH NKVD HLAPCEV NA OBLAST

  • SEJALEC

    Žalostno.
    Slovenske izseljence so vabili da plešejo nad kostmi svojih bratov in sester v času SFRJ!
    Kar naj plešejo nad kostmi svojih, (pomirjenih sobratov).
    Tako nekako so rekli.
    Ko so po dolgih letih le izvedeli, v kakšno skrunjenje so jih socialistične slovenske oblasti zvlekle, so se srečanja slovenskih izseljencev na Škofjeloškega gradu končala.

    • marker

      Na enem od zadnjih izseljeniških piknikov v Škofji Loki, se je ob grajskem obzidju zgodil brutalni umor mlade Škofjeločanke. Ker naj bi bili udeleženci otroci mestnih veljakov je zadeva kmalu poniknila zaradi varovanja zasebnih podatkov mladoletnih oseb. To naj bi bil tudi eden od vzrokov za konec srečanj slovenskih izseljencev na škofjeloškem grajskem vrtu.

  • Antonius

    Škoda! Vsaj Barbarin rov bi lahko vključili v turistično ponudbo, če se že Škofjeločani ne morejo zmeniti.
    Odlični vodiči bi bili lahko kar v partizane našemljeni in pristno oboroženi člani ZZB.

    • SIMON ROZIC

      …s tem bi zezebe saj delno povrnil 70 letno finančno škodo, ki jo
      je povzročil s svojo “privatno” vojsko norcev !

    • Vesna Skukan

      In teh je v zasavju vrh glave… ;)

    • Marko Snoj

      Krivica,Hitlerjevi nemčurski nacional socialistični domobranski auschwitz revolucionarji bi morali dobiti nagrado za pomoč okupatorju in 4 letno klanje Slovencev.

      • pajot

        Prvi domobranci so bili ustanovljeni leta 1942. Torej ni šlo za štiriletno klanje,jeli budala,Marko Gnoj? A propos: tvoji morilci so klali dlje časa. In ne samo idejnih nasprotnikov. Tudi nedolžne ljudi. da o dojenčkih sploh ne govorim. Poberi se mrhovinar s tega portala in se raje posveti svoji družini. Posebej ženi. ve se,zakaj.

      • Antonius

        Domobrastvo je zraslo iz vaških straž, vaške straže so bile pa odziv na gošarski terorizem, ki so ga v varstvu noči izvajali po nič hudega slutečih slovenskih vaseh.
        Dom braniti pred revolucionarnimi morilci pa res ni zločin.
        Verjamem vam. Vi bi si zaslužili nagrado, če bi vas v primernem času takrat, usoda postavila v naš slovenski svet. Ampak, je, kot je. V povojnem času ste zrasli na partizanskih dodatkih in revolucionarnih privilegijih, kot še precejšnja množica drugih, ki nas danes gnavijo s krvavo zvezdo, zzb, partizanskim laganjem, očitki domobrancem in življenjem na tuj račun iz državnih jasli in njenega korita.
        Marko Snoj, vi niste Snoj, niti noj, ampak en čisto navaden pritlehni gNOJ.

        • Marko Snoj

          Hitlerjevi revolucionarji ste skupaj z vašim šefom končali v ruševinah ameriško ruskih bomb.Drugače pa vi s cerkvenim krvavim križem živite na tuj račun že 2000 let,ne plačujete davkov in še naj vam financiramo verske totalitarne šole za pranje možganov.Prostaštvo,žaljenje je pa odsev vaše ne inteligence.Zato vas nihče ne mara in zgubljate vse volitve.

          • Schemva Miro

            Ura dela tika taka,Marko gnoj,čas se vam izteka.

          • Marko Snoj

            Vam se je že,vaš tisočletni arijski rajh se je končal po štirih letih.Danes se pa tam rodi največ dojenčkov z imenom Mohamed.Jude ste hoteli iztrebiti sedaj pa vas jeb..direkt v glavo.Tako je prav.

          • DEATH TO COMMUNISM

            @markosnoj:disqus tebe je treba pa poiskat!

          • wert

            Ljubiš pa nove prišleke, ki spotoma koljejo, kradejo in uničujejo vse, kar je našega evropskega in nam hoćejo usilit svojo vero in navade. A to pa si želiš, to podpiraš ? Ej, pomisli malo, kaj pišeš in ohlafi si razgreto glavo !

          • DEATH TO COMMUNISM

            @markosnoj:disqus Prav inteligenten in razgledan pa ti nisi, kaj?!? Jah, saj če bi bil, ne bi bil komunajzarski simpatizer!

          • Marko Snoj

            Komunajzarje imaš v stranki.Moji Angleži Američani so vas zbombali in polovili ko ste bežali.Pusti kontakt da boš še ti bežal.

          • Slovenec

            Kaj je treba mešati vero s poboji in nasiljem komunistov?
            Najbolj so možgane prali komunistom v Moskvi na zloglasni akademiji Feliksa Dzerdžinskega. Tudi jugo
            komunisti so bili tam na
            šolanju.

          • Marko Snoj

            V imenu vere pobita cela S.Amerika,J.Amerika,Avstralija,pobijanje in pokristjanjevanje v Evropi,Afriki,Aziji…200 milijonov mrtvih zaradi križa.Feliksa več ni,samo še vam cerkvenim perejo možgane.V Jugi tudi vojna zaradi vere,muslimani,katoliki,pravoslavci.

      • DEATH TO COMMUNISM

        Komunajzarski debil si tako zabit in indoktriniran, da ne znaš niti poteka dogodkov (nastanka Domobranstva) spravit v pravilno časovno zaporedje. Gobec zapri, da ti ga kakšen zaveden Slovenec ne razbije!

      • Slovenec

        Zakaj pa so nastale vaške straže l.1942 in kasneje domobranske enote? Zaradi pobojev partizanov po vaseh. Partizani so pobijali popolnoma nedolžne Slovence, se posebej pa tiste, ki so razmišljali s svojo glavo, pa razne bogate kmete, podjetnike, graščake, tovarnarjev…

  • Valter BraniSlav

    ŠOKANTNO] na Manhattanu še vedno ležijo ostanki žrtev osvajanja Amerike. S trupli domorodcev je prezeto vse ozemlje ZDA.
    OD TEGA TRENOTKA NAPREJ GOSPOD ANTONIUS V ZNAK PROTESTA NE BO VEC UPORABLJAL IZUMA GENOCIDNIH ZDA INTERNETA.
    Svoje misli nam bo v znak solidarnosti do ameriskih domorodcev sporocal z dimnimi znaki.

    • SIMON ROZIC

      Amerikanci so svoje svinjarije priznali, o tem pišejo, o tem govori in
      uči zgodovina ! Pri nas? Pri nas je zgodovina ena velika laž in sprenevedanje!

      • Janko Gedlicka

        Žal, so genocid priznali šele po več pokolenjih storilcev. Do takratpa so bili narodni idoli.

      • Valter BraniSlav

        Saj jih bodo tudi pri nas cez cas…

      • Valter BraniSlav

        Ce bi bili Americani zares posteni genocida ne bi samo priznali in se opraviciti pac pa bi se iz ZDA izselili in ves kapital poklonili potomcem indijancev.

        • SIMON ROZIC

          Bluziš, Valtere !

    • Franci Steiner

      PAMET JE BOLJŠA KOT ŽAMET, CELO BOLJŠA KOT MARSIKATERI SORODNIK

    • Antonius

      Slovenci pustimo ameriške Indijance pri miru, ko se spominjajo svojih, od bele roke umorjenih, vi pa Slovence pustite pri miru, ko se spominjajo svojih, po vaši žlahti in vašem opevanem morilcu Titu umorjenih.
      Če bi zmogla vaša pamet vsaj zrno soli, bi molčala o vaših krvavih prednikih in dolarskih milijonih.
      A vaša pamet ne premore tistega zrna soli, zato v komentarjih in spotikih vsak dan ogromno o sebi pripoveduje.
      Valter BraniSlav, morda koga prepričate, ko preračunljivo kritizirate Šarca in šerijatarje, a dejstvo ostaja, da ves čas zagovarjate tisto, o čemer bi bilo pametno, da bi molčali.
      Stalin, s katerim nas v avatarju nagovarjate?! Putin se v Rusiji tudi zelo trudi, da ne bi javno oznanjali in preštevali Stalinovih umorjenih žrtev.
      Veliko imate skupnega s Putinom. Tudi on ne premore niti za ščepec empatije, spoštovanja in človekoljubja.

      • Valter BraniSlav

        Kdo ga pa ima?
        Mogoce Merklova? Kordis? Videmsek? Fajonka?
        Oblast skvari cloveka, absolutna oblast absolutno skvari cloveka.
        Ce bi bil Tito tak kot si ga vi, v fantaziji, zelite potem pac ne bi pri nas, med balkanskimi Slovani , nikoli prisel do oblasti. Nasi ljudje za takega Tita kot si ga predstavljate vi, niso bili zreli. In potem bi pac, kot vsi drugi Slovanski narodi, imeli Stalina.

        Sposodil si bom Friedmanove besede:
        “I think that you take many things for granted. Just tell me, where you will get these Angels to organize society for us. I do not even trust you”.
        https://youtu.be/RWsx1X8PV_A

        Vecina desnicarjev ima infantile predstave o ZDA. Vecina levicarjev pa infantilno sovrazijo kapitalizem ter idiotsko obozujejo muslimane. Evropejci ste predolgo ziveli v blagostanju in nimaste vec realnega odnosa do realnosti.

        Realnost je tekmovanje za prezivetje in to povsod: v Sloveniji, Rusiji in ZDA. POVSOD.

        Stokanje sa dogoski izpred 70 let je idiotizem, prav tako kot vabljenje muslijev v EU. Ce vi desni ne bi regresirali v uzaljenega otroka bi imeli oblast. Porinili bi leve na stranski tir, muslije pa deportirali.

        Sprasujete po otrocih. Najstarejsi je sin, dela v financah. Mlajsi sin v gledaliscu. Obe hcere sta porocene s financniki in sta gospodinji.

        Najmlajsi je se ledig in najvec casa prezivel v SLO kjer si isce zeno. Vsi stirje govorijo tekoce Slovensko.

    • Schemva Miro

      Nobeden od normalnih ljudi se ne bi hvalil s svojo morilsko žlahto,tako kot to delaš ti,vsak bi se jih sramoval,pa tudi,če ni nič kriv.Ti pa to stalno ponavljaš,se hvališ s svojo uspešnostjo in milijoni,ki jih baje imaš.V Ameriki je morje milijonarjev in ti ne pomeniš absolutno nič,niti tam,niti v Sloveniji.Moja rodbina ima pet sto let star rodovnik(dokumentiran),iz katere so izšle znane osebnosti,ki nimajo krvavih rok,pa se ne baham z njimi in jih ne omenjam.Ti pa se stalno bahaš,hvališ in napihuješ.Za mene,pa verjetno ne samo za mene,si navaden provokatorski idiot,ki visi na tem portalu in hoče drugim pamet soliti,namesto da bi se posvetil radostim,ki jih prinaša denar(če ga imaš),v življenju,ki ti še preostane.Pa lep pozdrav v obljubljeno deželo.

      • Valter BraniSlav

        Ja in? Kaj imam jaz s tem kar sta pocela moja strica 9 let pred mojim rojstvom?
        Oblast skvari cloveka, absolutna oblast absolutno skvari cloveka.
        Ce bi bil Tito tak kot si ga vi, v fantaziji, zelite potem pac ne bi pri nas, med balkanskimi Slovani , nikoli prisel do oblasti. Nasi ljudje za takega Tita kot si ga predstavljate vi, niso bili zreli. In potem bi pac, kot vsi drugi Slovanski narodi, imeli Stalina.

        Sposodil si bom Friedmanove besede:
        “I think that you take many things for granted. Just tell me, where you will get these Angels to organize society for us. I do not even trust you”.
        https://youtu.be/RWsx1X8PV_A

        Vecina desnicarjev ima infantile predstave o ZDA. Vecina levicarjev pa infantilno sovrazijo kapitalizem ter idiotsko obozujejo muslimane. Evropejci ste predolgo ziveli v blagostanju in nimaste vec realnega odnosa do realnosti.

        Realnost je tekmovanje za prezivetje in to povsod: v Sloveniji, Rusiji in ZDA. POVSOD. V mojem poklicu gre za tekmovanje kdo si bo nakopicil cim vec kapitala, in to za vsako ceno ki je se legalna in ne priklice SEC v tvoje podjetje. Tako pac je, tudi v ZDA ni nobenega razdajanja, pravicnosti, nobenih idealov o kateri sanjate vi.

        Stokanje sa dogoski izpred 70 let je idiotizem, prav tako kot vabljenje muslijev v EU. Ce vi desni ne bi regresirali v uzaljenega otroka bi imeli oblast. Porinili bi leve na stranski tir, muslije pa deportirali.

      • Valter BraniSlav

        Cestitam za rodovnik ki gre nazaj 500 let. Jaz tudi sestavljam rodovnik nase rodbine. Vendar je tole vse kar zaenkrat imam:

        KDO SEM?
        Velikokrat ste me sprasevali kdo sem. Takole je to. Sem eden on najbolj bogatih predstavnikov nasega klana. Strica mi nista dala dosti, SFRJ pa mi je dala ogromno: prosti dostop do izobrazbe.

        Nas klan je zelo stevilcen. Danes je zivih kakih 40 potomcev druzine Kardelj in 120 potomcev druzine Macek. Spodaj je rodovnik v grobem:
        DRUZINA KARDELJ:
        Bojan – 1922 – 1978 brat Eda
        Francka -1913 – 1988 prva zena Edvarda, rojena Mozan, iz Radovljice
        Borut – 1941 – 1971 sin Eda
        Janez – 1914 – 1942 brat Eda Kardelja, padel v NOB, tudi kot Ivan Janez Kardelj
        Pepca – 1914 – 1990 zena Eda, rojena Macek
        Edvard – 1878 – 1955 oce Eda, moz Ivane
        Ivana – 1881- 1944 mama Eda
        Pepca – 1904 – 1985 sestra Eda
        DRUZINA MACEK:
        Rod macek izvira iz Spodnje Zadobrove kjer so nekoc ziveli trije bratje Macek:

        MALNARCKOVI: Jozef Macek, Spodnja Zadobrova 5, tesar (1 marec 1872 – 1951), zena papirniska delavka Marija Ocvirk (19 sept 1874 – 30 decemberr 1941), porocena 22 april 1907, rodilo se je 5 otrok med njimi IVAN MACEK MATIJA.

        MATJACEVI Franc Macek, Spodnja Zadobrova 34, kocar in cevljar (7 december 1874 – 1957), zena gospodinja Marija Marn (2 marec 1876 – 12 februar 1935), porocena 16 oktober 1989, rodilo se je 8 otrok med njimi PEPCA porocena MACEK

        Starsi Marije Lovrenc Marni iz Spodnje Zadobrove 14 (1839-1913) in Karolina Corletti iz Trsta (1841-1915)

        PR KRLIN : Anton Macek, Spodnja Zadobrova 14, tesarski mojster in posestnik (9 februar 1878 – 9 marec 1956), zena sivilja Marn Franciska (10 julij 1879 – 10 september 1869, porocena 12 januarja 1902, rodilo se je 10 otrok

        Starsi Franciske Marn Lovrenc iz Spodnje Zadobrove in Karolina Corletti iz Trsta (BRATA Franc Macek in Anton Macek sta porocila sestri)

        IVAN MACEK MATIJA (1908 – 10 julij 1993 bolnica Petra Drzaja) je porocil z Alenko, partizansko Cveto (1924-2014), imela sta tri sinove Matjaza (1944), Jadrana (kemika) in Dobraca (1948-2004)
        Med 1947-1982 zivel v vili denacionaliziranega lekarnarja Leona Bahovca. Vilo so porusili da so zgradili Cankarjev dom. Leta 1982 so zanj dokoncali novo vilo na Snezniski ulici v kateri je danes Italijansko veleposlanistvo.

      • Domobranska Drhal

        Največja morilska žlahta ti je RKC, ki mori že več kot 2000 let. V svojih kleteh , samostanih in cerkvah skrivajo na milijone nedolžnih duš. Da ne omenjamo še kakšnih križarskih svinjarij. Med drugo svetovno vojno so odkrito sodelovali z fašisti in nacisti, državo Vatikan jim je podaril sam Benito Mussolini. Vatikanski potni list so po koncu vojne dobili glavni morilci in klavci, kateri so nemoteno pod zaščito svetega sedeža poiskali varno zatočišče pred roko pravice. Kot dokaz se hrani Vatikanski potni list največjega klavca Adolfa Eichmann-a v Tel Avivu. Hitlerjev papež (Stepinac) je celo postal blaženi…..za kozlat…INKVIZICIJO so podpisovali kardinali osebno. Pa še bi lahko našteval v nedogled, pa se mi kozla od same misli na RKC in njihove podpornike in podrepnike. Kdor koli sodeluje z to drhaljo res ni vreden drugega, kot da konča v kakšni jami.

  • Surla

    Mrtvi vsaj ne lajajo!Za turizem pa niso najbolj primerni!

    • Steiermark

      Lajajo in tulijo pa njihovi krvniki!

  • francelj3

    In potomci teh množičnih morilcev, zaradi dejavnosti katerih je vsa Slovenija polna neizkopanih morišč, zdaj kar naprej, ob vsaki obletnici točijo krokodilje solze nad Srebrenico. Kaj nas briga Bosna in musliči? Najprej naj pometejo pred lastnim pragom!

  • Tobias Schreyer

    Ja, mi je znanec že pred časom rekel, da je treba vodiča na gradu vprašati, kako globoke so bile v originalu kleti v stolpih gradu..

  • Andrej

    Kar se komunistov in njihovih naslednikov tiče me nič več ne more presenetiti. Zato pa ponavljajo kar naprej: pustimo kosti, gremo naprej. Ampak, zaradi teh nerazčiščenih kosti imamo napačne temelje in nam nikoli ne bo šlo. Preberite tole preroško pesem:

    Grobovi tulijo . . .
    (Jos. Murn-AIeksandrov na smrtni postelji.)
    Grobovi tulijo . . .
    šume in tulijo razpokani,
    kot nenasitna žrela, zevajoča
    v polnočni mrak . . . Kaj hočete od nas?
    Imeli smo ljudi — kot v maju cvet,
    imeli smo jih kot na gori hrast,
    imeli smo jih, – dali smo jih vam,
    kaj hočete, grobovi, še od nas?
    Grobovi tulijo . . .
    vrtinci črni vstajajo iz njih,
    in kot vampirji se vijo po zraku
    in žrtev iščejo z bodečimi očmi.
    Oko ti plameneče — kam si se
    zagledalo? kaj hrepeniš v daljine,
    v jasnine vedre? sanjaš nadoblačno
    razkošno luč? . . Grobovi tulijo!
    Ti krepka pest — tvoj meč je blisk žareč —
    on seka rane, poje melodijo
    svetlo in zmagovito skozi noč –
    obstoj, obstoj – grobovi tulijo!
    Uporne prsi ve, ki dihate
    svobodni zrak, srce kipeče,
    ki biješ, da te sluša milijon,
    trpeči milijon – čuj, sodba ti
    je pisana – grobovi tulijo . . .
    Dokler ne pade zadnje jasno čelo,
    ki lesketa na njem se večnosti
    poljub — grobovi tulijo . . .
    Obrni v tla oči — ne sanjaj zvezd,
    prijatelj moj, ti kondor, solncu brat!
    kaj si ga videl že; ujet, zaprt
    svobode kordiljerske smeli sin,
    kaj si ga videl, kak je onemogel
    v obupu nemem s krili vstrepetaval,
    v rešetko zaletaval se z glavo
    in krvavel? . . Dva črna curka, veš,
    prelila sta se čez oči njegove
    — o te oči, v višinah carujoče! —
    baš čez oči — dva črna, črna curka.
    In takrat je povesil perotnice
    in ves, kot veja v vetru, drgetal:
    veš — ravno čez oči — dva črna curka!
    jaz sem ga videl in sem klel ljudi,
    za vedno se mi v dušo je vsesal
    oči ponosnih onemogli srd,
    in zašumela je okoli mene
    pretemna, težka pesem o grobovih . . .

    • Janko Gedlicka

      Pesem je težka, mučna, kot je težka, mučna misel na množico nasilnih smrti.

      • Andrej

        Še bolj je mučna misel, da pri njih izšolani nasledniki nam vladajo.

  • xtc

    Seveda je tukaj še Pečevnik in še en rov nad Štorami-seveda komunisti in njihovi prppagand makerji spretno blefirajo ,da tam ni nič,čeprav naj bi bilotam zasutih več tisoč ljudi.
    Dejstva so jasna,dokler se ne razčisti zgodovina in popiše mrtvih in izdajo papirji in javno ne objavi imen likvidatorjev in nadrejenih njim ne bo šla Slovenija nikamor,z temi objavami se bo jasno povedalo ,da storilci in nasrejeni niso nikakršni osvoboditelji ali heroji pač pa banda ki mora biti deležna obsojanja in zaniočevanja,ker ni zmogla niti osnov vojaškega in civilnega prava ter človečnosti.S tem pa se bo tudi Slovenija osvobodila dokončno spon komunistv,ki nenehno z svojimi lažnivimi mašami in zgodbicami Slovenijo držijo ujetnico zlagane zgodovine ob enem pa karnaprej trobijo ,da je treba to pozabiti ,a se kar naprej vračajo nazaj v hosto-seveda je hosta edino s čemer lahko še opletajo saj jim je vse drugo propadlo,ko bo padla še zadnja zgodovinska ponareta laž pa bodo padli tudi oni,saj ni več na čemur ohranjati svojih laćži zato tak vik in krik ob dostojnem pokopavanju njihovih žrtev.

  • Silos

    Točno

    • SIMON ROZIC

      …ki so jim sami pomagali na oni svet!!!!

  • Estrim Rolls

    naj ta trupla že enkrat izkopljejo in identificirajo ter dostojno pokopljejo. če letno lahko damo skoraj miljardo eu da narkomane “zdravimo” z metadonom in podobno. potem tudi denar za to nebi smel biti problem

    • ZatonMesecnikov

      Tako je, Estrih. Vendar ni prave volje za kaj takšnega.

      prokomunistične levičarske sile še vedno gradijo svojo legitimnost na NOB.

      • DEATH TO COMMUNISM

        Poserjem se na NOB!

      • Estrim Rolls

        če že moram izbirati med tem sranjem. potem raje izberem da nam vladajo levičarji. v desnih opcijah je ponavadi sponzor vatikan. poglej si irsko. za ženske je prepovedan splav, pa tudi če je zarodek v njej mrtev ne sme splaviti. ampak mora po zakonu reskirati svoje življenje in roditi. na hrvaškem kjer so ustaši na vladi, hrvaške nosečnice hodijo delati splav v slovenijo. ker tam doktorji ne delajo splava. in na taka dekleta zaostala farovška družba kaže s prstom in se zgraža nad njimi. komunizem je nedolžen v primerjavi s vatikanom. zato raje izberem manše zlo

        • ZatonMesecnikov

          Potem pa se obdaj z migranti v svoji levičarski združbici. pa skači naokoli z rdečo fano pa stelo roso. Pa na puf živi, dokler bo šlo….

          • Estrim Rolls

            si ti neumen ali imaš kake bolj resne probleme? napisal sem “da če že moram izbirati med tem sranjem …”. za inteligentnega človeka bi to pomenilo, da ne maram ne ene ne druge opcije. ampak če bi moral izbirati (kar pa ne rabim), bi izbral to kar sem napisal. in potem se čudiš da na vas 80% državljanov gleda kot na neprištevne? lol

          • ZatonMesecnikov

            Estrih, če bi dal tem domnevno 80% Državljanom (seveda je številka tvoja fikcija, saj v resnici je to razmerje 50:50, kar kažejo vsakokratne volitve) pravo resnico, bi % rapidno padel.

            1. resnico o državljanski vojni 41-45 revoluciji in pomoru slovenske inteligence ter meščanskega in katoliškega Antikomunističnega tabora po vojni. pravzaprav bi veliko storil že, če bi dosledno uvedel izraz Antikomunisti. kar so v resnici bili.

            2. resnico o kontinuiteti starega režima, ki se je s pomočjo družbeno-Državne lastnine obdržal na oblasti. S pomočjo odločevalcev in vedno novih levih strank, ki se pod njegovim okriljem formirajo.

          • Estrim Rolls

            res je tam nekje 50:50 trenutno. ampak 30% desnih volilcev ne podpira tvoje zblojene janezove ideologije o tem da so bili domobranci pošteni in pravični ljudje. na desni strani so samo zaradi imigrantov, lgbt in podobnega. normalno da so v današnji sistem notri zažrti akterji od prejšnega režima. tako na levi kot na desni strani.tukaj je razmerje isto nekje 50:50…polovica državljanov razume da je to fake demokracija, in ne hodijo na volitve. druga polovica pa ste neumne ovce ki se delite na leve in desne. ter fanatično vsak zagovarja svojo stran. deli in vladaj, kaj znano?;)

          • ZatonMesecnikov

            To ideologijo Estrih, ste sami pripisali Ivanu janezu. In če obiščeš Hudo jamo, potem očitno avtomatsko velja, da si ekstremni desničar.

            70 let ste Antikomuniste demonizirali, v pravljicah o komunistični NOB, po drugi strani pa je že Hanzi RTV tri-štiri leta nazaj uporabil pravilen izraz Državljanska vojna v letih 42-45. Pa ga na intervencijo prokomunističnih vplivnih sil zopet opustil.

            Slovenija se tradicionalno deli na farške in nefarške. pri čemer so nefarški za NOB. Pol pol in tako bo vedno. Dokler bodo levičarji streljali s svojih okopov v nikoli končani državljanski vojni proti polovici slovenskega naroda.

            Tudi v Ameriki le pol ljudi voli. Z precej daljšo tradicijo volitev, kot pri nas.

          • Estrim Rolls

            mogoče bi bilo dobro, da bi odprl to svojo škatlico in pokukal malo v svet, mogoče boš skapiral da svet ni črnobel. farški in nefaški pol pol? jaz poznam veliko vernih ljudi ki so levičarji. več kot pa ateistov. to tvoje bluzenje o svetovni vojni se mi ne da brati. stvar je enostavna. bili smo napadeni in okupirani. okupator je želel izbrisati slovenski narod. prepovedali so slovenski jezik in uvažali nemški narod. nastal je upor in gverilsko bojevanje. nekateri slovenci so oblekli sovražnikovo uniformo in se borili za uničenje slovenskega naroda. ko je bilo konec vojne je bilo maščevanje sladko. kakšno vprašanje glede tega? sej lahko poizkušaš “obračati” zgodovino v prid tvojih izdajalskih prednikov da oblažis sramoto ki so jo naredili. ampak izpadeš zaostal ko to sranje braniš

          • ZatonMesecnikov

            Sveta sem dosti videl, verjetno precej več od tebe.

            jaz pa sploh nobenega vernega ne poznam, poznam samo tiste, ki se držijo običajev in 1500 letne slovenske tradicije. ter spoštujejo slovensko cerkev, ki je oblikovala slovenski narod. In takšni zagotovo ne navijajo za levičarje, vsaj jaz nikogar nisem srečal Estrih. Že v prvih nekaj stavkih si pljunil mimo.

            #stvar je enostavna. bili smo napadeni in okupirani. okupator je želel
            izbrisati slovenski narod. prepovedali so slovenski jezik in uvažali
            nemški narod. nastal je upor in gverilsko bojevanje.#

            Tudi norvežani in Danci so bili, pa niso sprožili državljanske vojne. Ki je vzela življenje 82.000 Slovencev. Zaradi tega upora, ki v Sloveniji sami nikoli ne bi prinesel komuniste na oblast, ni bila vojna krajša niti ene sekunde. Komunisti so v Sloveniji prišli na oblast z komunistično vojsko iz Juga, ki ji je hrbet krila stalinova rdeča armada.

            #nekateri slovenci so oblekli sovražnikovo uniformo in se borili za uničenje slovenskega naroda.#

            To imaš v mislih 80.000 mobilizirancev “švabskih vojakov”, kot so jim rekli?

            #ko je bilo konec vojne je bilo maščevanje sladko.#

            takšne krutosti do svojih lastnih ljudi svetovna zgodovina ni poznala od Džingis kanove Zlate Horde naprej.

            #kakšno vprašanje glede tega?#

            ja, imam vprašanje. Če še kje na svetu slavijo prihod Komunizma na oblast in pomor 1% vsega slovenskega naroda kot “osvoboditev”?

            #sej lahko poizkušaš “obračati” zgodovino v prid tvojih izdajalskih
            prednikov da oblažis sramoto ki so jo naredili. ampak izpadeš zaostal ko
            to sranje braniš#

            Sramoto, ker se niso borili za komunizem? In so izdali komunizem? To hočeš povedati? Zakaj pa bi se morali vsi v letih 41-45 boriti za komunizem in revolucijo?

          • Estrim Rolls

            dolgočasen si. sedaj smo tukaj kjer smo. s fake demokracijo ki delijo ljudi na desne in leve, vmes so geopolitično notri zažrte sekte, ter “posiljeno” globalizacijo. jaz sem bolj na sedanjost skoncintriran. ti pa če želiš živeti v preteklosti in se v glavi boriti s komunisti. pa pač nadaljuj s tem. meni je škoda časa in energije za to

          • ZatonMesecnikov

            Ne deli demokracija ljudi na leve in desne, ampak se sami delijo, Estrih. Vsak si sam izbere stran, v skladu z družinsko tradicijo in načinom razmišljanja.

            da so drugi krivi, da je narod razdeljen, je laž. narod je razdeljen od Državljanske vojne 41-45 naprej. le da je bilo to s strani levičarjev potlačeno.

            Slovenija bo uspešna, ko se bo našel konsenz med Komunisti in Antikomunisti. Dokler bodo pa komunisti furali svojo zgodbo naprej in slavili prihod Komunistov na oblast kot “narodno osvoboditev”, pa tega pač ne bo.

            in dokler se ne bodo vrnile stare avstrijske vrednote med ljudi, v uporabi 1000 let. In ne vrednote balkanske krčme…

          • Estrim Rolls

            polovica državljanov ne hodi na volitve. mi ostali ne moremo ničesar spremeniti. zato ker vi druga polovica državljanov podpira ene in iste parazite. dokler cel narod ne bo naredil domačo nalogo. in preučil finančne in bančne sisteme. to takrat bomo tavali v temi in se delili na desne in leve. sploh si ne predstavljaš kako beden in nerazgledan izpadeš iz moje perspektive. denar se tiska brez kritja. država je skoraj cela razprodana in pravitizirana. kakšen puf ima država? moj nerojeni otrok ki ga še nosim v jajcih, ko se bo rodil. koliko “pufa” bo na njemu? kateri politik je kdaj narod opozarjal na to? toliko problemov, ampak tebi je očitno najbolj pomembna zgodovina. partizani in domobranci lol narod nikoli ne bo enoten zaradi vas ovc ki hodite na volitve

          • ZatonMesecnikov

            Ne ti meni estrih, da je finančne in bančne pa za puf tvojega otroka v jajcih kriva slovenska desnica. vzorec obnašanja in funkcioniranja slovenskih levičarjev se je prensel naslednji dan v novo državo, potem ko je staro zaradi stvari, ki jih naštevaš vzel konec. nova država vendar stare prakse.

            #denar se tiska brez kritja. država je skoraj cela razprodana in pravitizirana.#

            V prejšnji državi je bilo vse državno, pa je šlo v kurac. Ti bi pa še v novi državi fural državno naprej. ravno zaradi tega vse propade, ker je državno. V 30 letih niste našli levičarji enega menedžerja, ki bi naprimer z NLB delal plus. pa ste jih zamenjali malo morje. Vi bi pa še kar iskali “pravega”.

            ga ni, čisto simpl. Zato ne smejo biti stvari državne.

            #partizani in domobranci lol narod nikoli ne bo enoten zaradi vas ovc ki hodite na volitve#

            ko bodo nehali provocirati in groziti iz Dražgoš, pa ko se nazivno premier vseh slovencev ne bo več udeleževal prav vsake Komunistične NOB procesije, kar jih je, potem tudi jaz Antikomunistov ne bom več omenjal. In ko se otrok v šolah ne bo več fopalo z komunistično NOB zgodovino, ampak bo ta predstavljena v luči tragedije državljanske vojne.

            Potem bo pa to to…

          • Estrim Rolls

            vidiš zaradi takih stvari ljudje pravijo da je sds sekta. lastnosti sektašov so: fanatično in nekritično sledijo svojega vodjo. mislijo da imajo samo oni prav s svojo doktorino, neglede na to kakšne logične dokaze jim daš pred nos ki spodbijajo njihove. so fanatiki ampak se ne zavedajo da so fanatiki. drugim ljudem neprestano vsiljujejo svojo zgrešeno doktorino, in jih želijo dobiti na svojo stran. vodje sektašev vedno svoje ovčke manipulirajo s strahom. v smislu da je svet pokvarjen in da so edino varne v njihovem zavetju. če kakšna ovčka začne razmišljati po svoje, da se ne drži doktorine tako kot druge ovčke. take ovčke potem druge ovčke na sovražen način izločijo iz stada. pod sekte štejem: feminizem, sds, lgbt, vse velike sekte (religije), komunistična partija itd. itd.

          • ZatonMesecnikov

            Ne bluzi Estrih. kakšen vodja, kakšen ovce, kaj misliš da smo partijci ali kaj? Niti ne poznam Ivana janeza osebno, niti ga nisem srečal v življenju, niti sem kadarkoli bil član katerekoli stranke. če tukaj napišem kaj, pa se zdi, da je to stališče Nove, pač ni. In gre za naključje.

            Videl sem pa toliko pizdarij povezanih z levičarji, pa Koržetovim skladom, da je postal Ivan janez moja edina opcija. Nikoli ne bom optiral za nekoga, ki pokaže toliko sebičnosti in nekompetentnosti, kot jo je levičar zbran v Koržetovem skladu in pa okoli mencingerja ter strank nove slovenske levice (preoblečene partije).

            ti si pa Ivana janeza najdel, bedak? Navijam za Ivana janeza, ker kar ima Levica ali tako imenova “ne levi, ne desni” za pokazati, je navadna pizdarija. nekompetentna in pokvarjena. Kot krog Koržetovega sklada in tistimi, ki jih vodijo in so za njimi. “Naši”. Hebite si mater, estrih. Generacije so zahebali, vaš pohukan “našizem”. Pa naši žulji v naših rokah.

            če se je Slovenija z veliko sreče izvlekla iz balkanskih pizdarij, jo žal zaradi levičarjiv čaka usoda ostalih balkanskih držav. čeprav ji je bila ponujena enkratna priložnost v 2000 letih, da nekaj naredi iz sebe. pred 30 leti. Samo k sosedu bi šel čez mejo, pa ga prosil, za pomoč in nasvet. kako in kaj.

            ne, vaše pofukane Dražgoše, pa vaša 14ta, pa vaš komunistični upor, tega ni dopuščal. sedaj imate, trgovske centre namesto tovarn, (če bi jih šenkali nemcu bi še danes obratovale in bi bili ljudje zaposleni)

            hebi si mater estrih. Da ne bom rekel kam…

          • Estrim Rolls

            tako kot sem odzgoraj napisal. vsak fanatik in sektaš ne ve da je fanatik in sektaš. ker so prepričani da je njihova doktorina edina sveta resnica, in njihova sekta edina resnica in pot v raj. druge možne perspektive od drugih ljudi niso zmožni videti. ker imajo oprane možgane. vsaka sekta ima po svoje prav. ampak so tukaj še druge perspektive, iz katerih pa nimajo prav. ni to nič novega. človeštvo ima že od pamtiveka probleme s sektami. in člani različnih sekt se kregajo za svoj prav in borijo za oblast. nič novega

          • ZatonMesecnikov

            Moja sekta ni zagrešila genocida nad delom slovenskega naroda. In ni posejala Slovenijo s kostmi.

            katera sekta je torej nevarnejša, moja ali tvoja?

          • Estrim Rolls

            napačnega človeka to sprašuješ. ne maram nobene sekte, niti nikoli v življenju nisem bil na volitvah. nisem neumen in izgubljen da bi to sranje podpiral. na levi in desni doktorini najdem kaj s čemer se strinjam, v večini primerov se pa ne strinjam. mi je pa zelo zanimivo ko vidim reakcijo desnih in levih ovčk, če napišem svoje mnenje ki se ne sklada z njihovo doktorino. takoj obtožbe iz leve in desne: fašist, rdečuhar, komunajzar, hitlerjanec … ti si nek poseben primer, se mi zdi da sem ti že parkat napisal da nisem politično oprideljen. tako strašno imaš oprane možgane da povsot vidiš komuniste

          • ZatonMesecnikov

            Torej ne za leve ne za rdeče. Ampak za komunistično NOB pa vedno….

            pa seveda proti Ivanu janezu.

          • Estrim Rolls

            se mi zdi da sem ti že enkrat napisal. spoštujem samo partizane v tistem obdobju. ker so nam izborili svobodo, pa kakršnakoli že je. domobranci so se borili na strani okupatorja. ki je želel izbrisati slovenski narod. ampak to je zgodovina. danes imamo drugačne probleme

          • ZatonMesecnikov

            Ti prihodu komunistov na oblast in komunistični osvoboditvi rečeš svoboda?

            Komunistični Partizani so prisegli rdeči Armadi. In Stalinu.

          • Estrim Rolls

            če jih nebi bilo. potem slovenskega naroda niti slovenščine nebi bilo

          • ZatonMesecnikov

            To imaš prav. zato danes danščina in norveščina ne obstajata več.
            ker se Danci in Norvežani niso uprli v komunističnem Uporu.
            Bravo, dobro sklepaš Estrih…

          • Estrim Rolls

            nemci so želeli germanizirati SAMO slovenski narod. prepoved slovenskega jezika in uvoz nemškega naroda. to cel svet ve. in cel svet ima dobro mnenje o partizanih. ker slavijo po tem, da so se v okupirani evropi, najbolj uspešno borili proti okupatorju. tako da ja. če nebi bilo komunizma. potem slovenski narod in slovenski jezik nebi obstajali. ker bi nacisti osvojili svet. ne da se mi več debatirati s teboj. ti nisi pri normalnih. po logiki ki bi jo vsak normalen človek razumel. bi moral pri nas domoljub spoštovati partizane in prezirati naciste in domobrance. tako je pa skregano vse z zdravo pametjo. pri nas so potomci domačih izdajalcev največi domoljubi. ki slavijo ideologijo ki je želela uničiti slovenski narod. prezirajo pa njene osvoboditelje. res neverjetno kako neumni so nekateri. v bistvu to ni neumnost. to je potrebno poslati do doktorja da izda napotnico za psihiatra

          • ZatonMesecnikov

            Neumnosti pišeš Estrih. Pozabil si na Čehe in Alzačane. med vojno so izhajali časopisi v slovenščini, zadnji demokratični “Slovenec” je nehal izhajati 28.04.1945. Po vojni ste ga Komunisti prepovedali, saj je nosil naziv Slovenec.

            Zaradi partizanov ni bila druga vojna krajša niti ene sekunde. Še več, zaradi partizanov se morajo otroci danes učiti nemško, da jim po prav prišlo, ko bodo iskali delo v Avstriji.

            še enkrat, ti si produkt nekega 70 letnega nabijanja preko javnega izobraževanja in družinskih predanj.

            1. Leta 1942 so komunistični partizani Revolucijo zakrinkali v Boj proti fašizmu.
            2. leta 1942 so Komunistični Partizani Državljansko vojno zakrinkali v narodnoosvobodilno vojno.
            3. leta 1945 so komunistični partizani revolucionarni teror in obračun s političnimi nasprotniki in rtazrednimi sovražniki zakrinkali v obračun s Kolaboranti in Izdajalci.

            čisto simpl. uporabljaj pravilne izraze pa boš lažje živel. napetost v tebi bo popustila. Če klikneš opise dogodkov med drugo vojno na ozemlju jugoslavije, vsa tuja literatura govori o Državljanski vojni (znotraj vojne) med Komunisti in Antikomunoisti. za prevzem oblasti po vojni.

          • Estrim Rolls

            ti pišeš neumnosti. slovenski jezik je bil prepovedan bik neumen zaostal. še vedno so živi ljudje ki so bili takrat otroci, in lahko povedo kako je bilo v šolah takrat. češki jezik ni bil prepovedan. zakaj so pa prepovedali laščino ki je češko narečje. ali pa mešanica češčine in polčine, katero je govorilo zelo malo ljudi. to je kod da bi pri nas prepovedali belokransko narečje, ali štajersko narečje. jaz se s takim neumnim človekom ne bom več dopisoval, ker bom izgubil vso upanje v človeštvo. po kakšni logiki se ti imaš za slovenca, če pa častiš ideologijo ki je želela uničiti slovenski narod? če boš tujcem razlagal to tvoje sranje o zgodovini, jim razloži kdo so bili tvoji predniki. ne spravljaj nas vseh ostalih slovencev v sramoto. sedaj pa Lp.

          • ZatonMesecnikov

            Kretenček estrih. premalo znanja imaš, da bi tukaj kompetentno debatiral. Na netu imaš arhive častnikov Slovenec in karawanken botte, oba v slovenščini. Kljub temu, da je bila prepovedana.

            #po kakšni logiki se ti imaš za slovenca, če pa častiš ideologijo ki je želela uničiti slovenski narod?#

            jaz komunizma ne častim estrih. Niti ne častim delavskega socializma, saj je šlo za levičarsko ideologijo. razumem pa ljudi, ki so se pač prilagodili danim okoliščinam. In soi videli v komunizmu večjo nevarnost za slovence, obračun z delavskimi socialisti so pa prepustili velikim.

            Ti lepo drkaj ob misli na upore in junaška žrtvovanja, pa glej mele Gibsone pa Bravehearte. Ljudi, ki hočejo lepo naprej živeti, delati in skrbeti za potomce, pa pusti pri miru s svojimi žrtvovanji. kretenčino jedna, kot i bo kdaj metek fijukal okoli glave, se pa oglasi. Ne pa da je edina nevarnost, ki se ji izpostavljaš v življenju hoja po štengah.

          • Estrim Rolls

            poglej kaj se po šolah v svetu učijo o drugi svetovni vojni. cel svet ve kdo vse so bili zmagovalci in kdo poraženci. cel svet se v glavo smeji takim neumnim opranoglavcem kot si ti. ki želijo pretvoriti zgodovino v svojo prid. ti še naprej piši to kar pišeš. jaz in preostali svet pa se vam bomo smejali v glavo še naprej, takih bumbarjev z isto zaostalo miselnostjo kot jo imaš ti. jih je samo 10% v sloveniji. slovenski narod ni neumen in prizadet, da bo častil nacizem in belogradizem ki so želeli izbrisati slovenski rod. samo peščica okoli 10% potomcev domačih izdajalcev vas je v državi ki častite sovražnika slovenskega naroda. in vedno manj vas je. ker ste to v glavnem stari neprištevni prdci z eno nogo že v grobu

          • ZatonMesecnikov

            Ti res počasi razumeš. če sploh razumeš.

            za zmago nad nekom NISO dovoljena vsa sredstva, kretenčino. Ampak tsita, ki veljajo za mednarodno dogovorjena. zato nemci niso upali uporabiti plina na Vzhodni fronti, ker bi ga fasali nazaj v nemčijo. zato nemci NISO likvidirali zajete Kraljeve vojske, zato zavezniki NISO likvidirali zajetih nemških vojakov, zato norvežani NISO likvidirali vrnjenih pripadnikov SS Norge, pa Francozi SS charlemange.

            Ti bi pa vse likvidiral ali kaj, bedak slovenceljski. zato ker so te v šoli šopali o slavni NOB pa Boju za svobodo, pa kaj vem kakšne bedarije še.

            #slovenski narod ni neumen in prizadet, da bo častil nacizem in
            belogradizem ki so želeli izbrisati slovenski rod. samo peščica okoli
            10% potomcev domačih izdajalcev vas je v državi ki častite sovražnika
            slovenskega naroda. in vedno manj vas je. ker ste to v glavnem stari
            neprištevni prdci z eno nogo že v grobu#

            neumen pa prizadet si ti, ker častiš komunizem in prihod komunistov na oblast leta 1945 kot osvoboditev, kretenček. In slaviš pomor 1% slovenskih fantov in deklet v starosti 3 in 4 letnika srednje šole. kretenček perverzni pa krvoželjni.

            tako kot danes ne more in tako kot takrat ni mogel biti VES SLOVENSKI NAROD ZA KOMUNIZEM. kaj ti tukaj ni jasnega?

          • Estrim Rolls

            ta potomec izdajalcev slovenskega naroda še kar laja na zvezde. cel svet ve da so tvoji potomci izdali narod in tuji vojski pomagali pri uničevanju lastnega naroda da nebi danes obstajali. kot sem napisal. ti lepo naprej piši o tem kar pišeš. jaz in preostali svet pa se ti bomo še naprej smejali v obraz. srečen sem edino to, da je takih bolanih ljudi kot si ti, vedno manj. ti sploh ne veš kako bolan si. nacisti so želeli istrebiti cigane in žide. najdi mi nekega cigota ali žida, ki je v glavi tako bolan kot ti, da bo častil ideologijo ki jih je želela izbrisati iz planeta. res neverjetno kakšna bolana brezumna bitja vse tlačijo to našo lepo zemljo

          • ZatonMesecnikov

            Bekak prfuknjeni, moji so bili NOB. Ker drugače mene ne bi bilo, saj bi jih komunistični Partizani likvidirali po vojni.

            Vendar so “revidirali” in zasovražili komunize, še v tistih časih.

            Kako bi bili začudeni, da se je skotil Mladič revolucije tvojega kova, ki slavi zvezdo in komunizem še 70 let po tem in slavi Pomor Antikomunističnega dela slovenskega naroda. Sram te bodi kretenčino.

            Svet smejal? svet se smeje tebi in tvoji verziji NOB komunistične zgodovine. Slovenski narod ni imel nič s pomorom judov, ki so ga zagrešili tvoji levičarji, frakcionisti delavskega gibanja, delavski socialisti.

            Sedaj si pa speri gobec z žajfnico estrih, pa pojdi k Župniku prosit odpščanja, za vse svinjarije in laži, ki si jih tukaj natresel. morda še ni prepozno zate….

          • Estrim Rolls

            ti živiš v svojem svetu, ki nima nobene veze s to realnostjo. jaz nobenega človeka ne poznam. ki bi bil iz partizanske ali nevtralne družine med vojno. in ki bi danes častil ideologijo ki je želela izbrisati slovenski narod. to kar ti pišeš, sem spoznal samo par zaostalih kmetov iz vasi. katerih potomci so kalaborilali z nacisti. samo slabih 10% je takih kot si ti. in vsako leto vas je manj. ker ste bolj kot ne vsi dementni starčki ki izumirate. današnje generacije se soočajo z povsem drugačnimi problemi. ta tvoja “zgodovina” bo izumrla s teboj in tvojo generacijo. v učbenikih boste pa še stoletja kot izdajalci naroda

          • ZatonMesecnikov

            Praviš več vas je estrih s predniki komunističnimi morilci?

            pa ne verjamem. Še vedno verjamem v dobroto in poštenost slovenskega naroda. Vaš odstotek ne more biti posebno visok. V glavnem so se po vojni morilci tipa tvojih prednikov zapili, pa ženske jih niso marale….

          • Estrim Rolls

            koga briga v kaj ti verjameš. dejstvo je, da velika večina ljudi v sloveniji ve in razume da komunizem ni nekej nedožnega, ali kaj dobrega. ampak še vedno dobro vedo, kdo so bili izdajalci in kdo “osvoboditelji”. žal mi je stric, ampak po mojem mnenju, je takih biserov kot si ti, samo okoli 10% ali manj. današnji nacionalisti so v glavnem ljudje, ki so izbrali desno opcijo zaradi posiljene multikulture, lgbt in družinskega zakonika, feminizma itd. večina današnjih nacionalistov nima nobene veze s tvojo zgodovino. niti je ne podpirajo niti ne priznavajo

          • ZatonMesecnikov

            #ampak še vedno dobro vedo, kdo so bili izdajalci in kdo “osvoboditelji”.#

            Šopali so te v glavo estrih. Da so bili Antikomunisti izdajalci in da so bili komunisti s svojim komunističnim prevzemom oblasti Osvoboditelji. In da je komunistični prevzem oblasti “osvoboditev”.

            Sam sebi lažeš Estrih. poleg tega sem še vedno pri močeh in to ne majhnih. In ti pod razno ne bi hotel biti stric. saj bi se sramoval svojega semena v tem primeru. Iz našega rodu namreč nikoli niso izšli nobeni ljubitelji ZZB Komunistov.

          • Estrim Rolls

            marš nazaj u pičko materno retardirano ki te je povrgla. odgovori mi na vprašanja bolnik. je bil slovenski jezik prepovedan? se ni dogajala germanizacija? komu so belogardisti dali prisego? ko se je narod uprl. koliko civilov so pobili za enega mrtvega ali ranjenega nemca? mater ti jebem izdajalsko. slovenski narod nima nič z vamoi izdajalci. cela slovenija vas sovraži. ti bolan idijot pa si v glavi predstavljaš da je slovenski narod na tvoji strani??? res si bolan do skrajnosti. slovenskemu narodu se taki kot si ti gnusijo. še eno tako izdajalsko sranje napiši. pa ti bom glavo otrgal peder bolan izdajalski. provociraš slovenski narod. vedno ste bili in bote sramota za slovenski narod. kurčevo seme izdajalsko slavi sovražnike slovenskega naroda.

          • ZatonMesecnikov

            balkanček si Estrih. pa še retardiran povrhu. Ne znaš normalno komunicirrati pa izgubiš živce.

            #je bil slovenski jezik prepovedan?#

            Ni bil prepovedan. Celo vojno sta naprimer izhajala dnevnik Slovenec (zadnja številka 30.4.1945) in časopis karawankenbotte, v slovenščini. Poleg ostalih časopisov. Izšle so tudi publikacije. naprimer Črne Bukve v slovenščini. O Komunističnih ZZB zločinih nad slovenskim narodom

            Še enkrat – slovenski jezik NI bil prepovedan.

            #se ni dogajala germanizacija?#

            Se je, V šolah je bil učni jezik nemški. Učenci, ki so takrat hodili v šole, so bili nemcem za to zelo hvaležni, ko so kot gastarbajterji čez leta iskali službe po Nemčiji.

            #komu so belogardisti dali prisego?#

            Nikomur. belogardisti je boljševiško poimenovanje, v resnici so se imenovali Antikomunisti. Če ne bi bilo komunistov, ne bi bilo tudi Antikomunistov. Prisego je dala dve leti po belogardistih Ljubljanska četa Domobrancev na štadionu. prisega je bila povsem identična, kot prisega, ki jo je dalo 80.000 mobiliziranih Slovencev v nemško vojsko. Ker domobranci so bili organizacijsko del SS. Tako kot so bili na drugi strani komunistični partizani del enot Rdeče armade v zaledju nemcev. In tudi komunistični partizani so dali prisego rdeči Armadi in stalinu.

            #ko se je narod uprl. koliko civilov so pobili za enega mrtvega ali ranjenega nemca?#

            narod se ni Uprl. razen če smatraš 6000 komunističnih gverilcev, kolikor jih je bilo do konca leta 1943 za “narod”. V nemški vojski je naprimer služilo 80.000 Slovencev.

            Streljanje talcev so takrat vsebovali in jih dovoljevali vojaški priročniki vseh večjih držav. Ker vsak upor po uradni kapitulaciji države 17.4.41 se je štel za banditizem. Komunistični Partizani so se kljub vedenju, da bodo talci streljani šli upor. Čtniki se tega na drugi strani niso šli. ker so vedeli, da bodo talci streljani.

            #mater ti jebem izdajalsko. slovenski narod nima nič z vamoi izdajalci.#

            izdrkaj si ga na tastaturo, Estrih, da boš sprostil napetost v sebi. pa potem z mastnimi prsti nabijaj po njej.

            In zapomni si: Izdajalci komunizma in revolucije NISO Izdajalci naroda. ker Komunistični partizani NISO bili ves slovenski narod. Upoštevati je treba še nasprotno stran, Antikomunistično v državljanski vojni. Tudi oni so bili Slovenski narod. in ne samo komunisti.

            #pa ti bom glavo otrgal peder bolan izdajalski. provociraš slovenski
            narod. vedno ste bili in bote sramota za slovenski narod. kurčevo seme
            izdajalsko slavi sovražnike slovenskega naroda.#

            pes ki laja ne grize. Poleg tega mi v resnici tudi blizu ne bi prišel, kje da bi mi glavo odtrgal. bolj bi bil v strahu za svojo, ko bi me zagledal. verjemi mi.

            Če je Antikomunist Izdajalec slovenskega naroda in komunist ne, potem sodiš na psihiatrijo.

          • Estrim Rolls

            napisal sem že. da to zavajujoče sranje ki pišeš noben ni vzel za resnico, niti ne bo. tak bebo si da se sprašujem če sploh razumeš agleški jezik. če razumeš angleščino, ti toplo priporočam da si malo prebereš kaj angleži in američani mislijo o vsem tem. sploh ne vem kaj si dopisujem s takimi neprištevnimi idijoti kot si ti. samo žalosten postanem ko vidim mentalno bolane ljudi

          • ZatonMesecnikov

            Ko ti zmanjka, začneš žaliti.

            Če morda ti znaš angleško, si preberi definicijo druge vojne v Jugoslaviji na Wikipediji. Oziroma prvo, kar ti vrže ven ppod to temo. Kristalno jasna in preprosta, ter v enem stavku. Brez “že res, ampak” “pa če bi” itd.

            #Simultaneously, a multi-side civil war was waged between the Yugoslav communist Partisans, the Serbian royalist Chetniks, the Croatian fascist Ustashe and Home Guard, Serbian Volunteer Corps and State Guard, as well as Slovene Home Guard troops.[22]#

            https://en.wikipedia.org/wiki/World_War_II_in_Yugoslavia

            Civil war torej. Državljanska vojna, če ne znaš angleško.

            #če razumeš angleščino, ti toplo priporočam da si malo prebereš kaj angleži in američani mislijo o vsem tem.#

            Ali si imel kaj drugega v mislih, kot je pa tole zgoraj? Morda o spomeniku Draži Mihailoviću v Ameriki?

            Morda celovečerec posnet leta 1944 20th Century Fox, Chetnics, Fighting guerrilas?

            https://www.youtube.com/watch?v=5wvU8_XOJNQ

            kakšen partizanski film posnet v Ameriki? Daj link….

          • Estrim Rolls

            mešaš hruške in jabolka. poglej mnenje angležov in američanov o sloveniji. kakšen smešen link si dal. torej domobranci so se borili na strani nemcev, ker so želeli da kraljevina jugoslavija obstane? kaj je bil že razlog za “državljansko” vojno v jugi? napad nacistov vrjetno ne? hehehe

          • ZatonMesecnikov

            Še kar tumbaš svoje. Wikipedija o Drugi svetovni vojni v jugoslaviji je še kako verodostojen link. Ampak vi ZZB Komunisti boste tumbali toliko časa, dokler ne bom dal linka, ki bo sedel v kontekst in kjer bo pisalo, da je dražgoška bitka eden večjih porazov nemške vojske v zgodovini.

            laž vam je tako stopila v glavo.

            #torej domobranci so se borili na strani nemcev, ker so želeli da kraljevina jugoslavija obstane?#

            vedeli so, da bodo nemci poraženi. Smatrali so, da je komunizem večja nevarnost za Slovence, kot karkoli drugega. In računali so, da bo tako kot v grškem scenariju. Po umiku nemcev, bodo prišli Angleži in skupaj bodo porazili komunistične ZZB. Tako se je zgodilo namreč v grčiji, kjer so pa komunisti zbežali iz grčije.

            #kaj je bil že razlog za “državljansko” vojno v jugi? napad nacistov vrjetno ne? hehehe#

            komunistična vstaja. ker naprimer Norveško so tudi napadli nacisti, pa ni imela Državljanske vojne. ker ni imela komunistične vstaje in revolucije.

            ta hehehehe je namenjen samemu sebi? Si si tako všeč, ker si kao nekaj “pametnega” napisal?

          • Estrim Rolls

            hahaha wikipedija je zate verodostojen link? vidi se ti da nimaš blage veze o ničemer. informacije v wikipedijo da lahko vsak lulek ki ima 5 min. časa. in zraven napise avtorje knjig iz katerih je ven potegnil informacije. in tako če v wikipedijo nekaj vpišeš. in če greš za to isto stvar gledati wikipedijo v slovenskem jeziku, ali v hrvaškem. informacije ne bodo iste. dostikrat so tudi kontradiktorne. in ti temu praviš verodostojen link? bolj si neumen kot sem sprva mislil. te sranje ki ga predstavljaš za resnico. si tudi to iz wikipedije prebral? hahaha

          • ZatonMesecnikov

            Pa mi ti daj link, kjer piše, da je dražgoška bitka odločilno vplivala na poraz Nemčije v drugi svetovni vojni.

            daj izkaži se, saj gre za verodostojne navedbe. Zato zagotovo obstajajo tudi linki o tem v angleščini.

            Tukaj imaš nemško navedbo, ki imenuje drugo svetovno vojno v Jugoslaviji Državljansko (Bürgerkrieg).

            Der Zweite Weltkrieg war in Jugoslawien gleichzeitig ein Bürgerkrieg
            mit zahllosen unübersichtlichen Fronten, die auch quer zu den
            ethnischen Grenzen verliefen. Partisanen und Kollaborateure bekriegten
            einander. Mit großer Härte kämpften auch die Tschetniks
            und Tito-Partisanen gegeneinander. Die meisten Kriegsverbrechen wurden in Jugoslawien nicht von den Besatzern, sondern von den auf
            verschiedenen Seiten stehenden Jugoslawen selbst begangen. So ermordeten zum Beispiel kroatische Ustascha-Truppen zehntausende serbische Zivilisten und Juden in ihrem Machtbereich, serbische Tschetniks zehntausende Kroaten, bosnische Muslime ließen sich für die SS anwerben und kommunistische Partisanen erschossen nach Kriegsende tausende Slowenen und Kroaten (Massaker von Bleiburg), die auf Seiten der Achsenmächte gekämpft hatten.

            https://de.wikipedia.org/wiki/Geschichte_Jugoslawiens

            te bo pa jezik fukal verjetno, saj rdeči niste posebni ljubitelji nemščine. Bolj vas vleče k balkanskim jezikom…

          • Estrim Rolls

            tvoji predniko so krivi da smo danes vsi v takem dreku. slovenskemu narodu si dolžan opravičilo v imenu svojih prednikov. pojdi na kolena in prosi za odpuščanje. ponavlaj za mano: moji dragi ljubi slovenski bratje in sestre. odpustite mojim prednikom, ker so bili šipki in neumni. ker so pomagali ukopatorju da nam prepovejo naš čudovit in bogat slovenski jezik. in da naše slovenske brate in sestre pošljejo v koncentraciska taborišča na rab itd. odpustite našim prednikom ker so bili neumni, in ker se niso združili z ostalimi slovenci, da bi bil slovenski narod močan, da bi se lahko uprli tako okupatorju, kot tudi komunizmu. in imeli svojo samostojno osvobodilno fronto……..če se boš iskreno opravičil. ti slovenski narod odpusti grehov ki so jih storili tvoji predniki

          • ZatonMesecnikov

            Teboi se meša estrih. od neznanja in prfuknjenosti.

            moji predniki so bili NOB. Ampak so zgodaj spoznali vse zablode komunistične osvoboditve. malo bolj prfuknjeni predniki so skotili Estriha, ki danes tummba, kako je bila Komunistična Revolucija “osvoboditev”.

            Ali so pa pač imeli njegovi predniki morilske in krvave roke. da danes to pač opravičuje z neko znanstveno fantastično teorijo o partizanski osvoboditvi dravske banovine.

          • Estrim Rolls

            zgodovinski detajli niso pomenbni. v zgodovini bo pomembno samo to, da smo bili napadeni in okupirani, z namenom da se nas kot narod izbriše. revolucijo je pa prevzel komunizem. s katerim smo zmagali in se kot slovenija ohranili do danes. te tvoje zablode nobenega ne zanimajo. zato ker ljudje živimo v sedanjem času in se soočamo s sedanjimi problemi. ti si že dokazal da nisi pri normalnih. napisal sem ti da se denar tiska brez podlage. da je vse razprodano in pravitizirano. kakšna je bila tvoja reakcija na to? kaj so men desne stranke krive da je vsak še nerojen otrok v slo. v nevem kakšnih pufih. kdaj je tvoj janez svaril narod pred svetovnim bančnim nategom? tvoj janez lepo manipulira take bike kot si ti, z nekimi zgodovinskimi polresnicami. da ima svoje ovčke da ostane na položaju, da je blizu korita

          • Estrim Rolls

            aja pa še replika na to zakaj je slovenija posejana s kostmi. malo podrobno poglej kaj se je dogajalo v zahodni evropi z izdajalci. po vojni so jih vlade po tihem enega za drugim likvidirali. policija in razne tajne službe so imele to čez. in prikazali vedno kot nesrečo ali kaj podobnega. razlika med zahodno evropo in jugoslavijo je bila samo ta. da je zahodna evropa to storila na prefinjen način. ti res verjameš da nacistične sluge in izdajalci narodov da so kje dobro čez prišli?

          • ZatonMesecnikov

            Govoriš stvari, o katerih si pavšalno nekaj slišal, oziroma zgodbice, ki so jih lansirali nekaj let nazaj na Hanzi TV. Z namenom “vsegliharstva” in spranja krivde iz ZZB NOVJ.

            Te zgodbice ne držijo in so samo z dvema klikoma na google preverljive. Tam so podatki o 27 na smrt obsojenih norvežanih, zaradi dokazanih zločinov med drugo vojno. Pa o 750 obsojenih francozih, v glavnem za pomoč pri Judovskih transportih. vse številke so na netu. Zato je tvoje pavšalno govorjenje odveč.

            Čutiš razliko? Sojeni in Obsojeni? Nekaj, kar ni bilo zaslediti pri nas. pri nas se skuša obračun z razrednim sovražnikom in revolucionarno nasilje, kot del komunističnih revolucij stlačiti v ta koš, kot ga omenjaš.

            V Franciji je za kratek čas po umiku nemcev zavladalo takšno nasilje, ki se mu uradno reče “rdeči teror”. Zakaj rdeči, kaj misliš? Ki ga je de gaulle takoj ustavil, z grožnjo francoski KP z aretacijo in izobčitvijo iz političnega življenja.

            Poleg tega si nekaj nekje ujel na polovico enega ušesa, da so angleži formirali v zasedeni nemčiji tajne oddelke, ki so na skrivaj likvidirali osumljene zločinov, ker so vedeli, da skozi angleški pravni sistem ne bi šlo skozi. Čustiš razliko? Niso pobijali v Angliji Angležev, ampak so likvidirali nemce zelo upravičeno osumljene težkih zločinov. Pa izraelska Hagana se je šla tudi nekaj takšnega. kasneje je Mosad Eichmanna na isti način spravil pred sodišče.

            #ti res verjameš da nacistične sluge in izdajalci narodov da so kje dobro čez prišli?#

            trdno to verjamem. Od 50.000 norvežanov, ki so služili prostovoljno SS enote, niso ubili po vojni na Norveškem nikogar. Enako v Belgiji.
            ntrdno verjamem, da pri nas komubnistični Partizani niso morili “slug nacistov”, ampak je bil njihov namen likvidacija političnih in razrednih nasprotnikov.

          • Estrim Rolls

            kaj pa neuradne informacije iz francije? tiste nacistične sluge ki jih niso mogli obsoditi? ki so samo izdajali, da upor proti nacistom ni uspeval? veš francozi so isto imeli “france resistance”. kaj misliš da so po vojni naredili s temi izdajalci ki jih niso mogli obsoditi? misliš da so jim dali suvenir ali kako nagrado ker so pomagali okupatorju? sej se lahko tolažiš da so to samo neke neresnične zgodbice, in vsegliharstvo ali karkoli. to je tvoj problem. meni je vseeno

        • “…..za ženske je prepovedan splav, pa tudi če je zarodek v njej mrtev ne sme splaviti. …”
          Kaj pa se ti zmišljuješ ???
          Samo, da blatiš verne Slovenke in Slovence – sram te bodi !

  • totex39

    Lahko se sprašujemo kako lahko država še vedno slavi komunistično ideologijo, ko pa so bili sami klavci nad nedolžnimi ljudmi, to je slaba zgodovinska popotnica za vse nas, ki moramo vse to poslušati in v EU imamo take ljudi, ki to zagovarjajo.

    • Andrej

      Saj ni problem denar. Problem je, da se bo nekdo javno vprašal: kdo jih pa je?

      • Janko Gedlicka

        Sicer jim itak praktično ni več moč do živega. Nekaj nih je še, vendar zanje že Matilda koso brusi.

    • FORT WORTH

      Gre za to, da so na oblasti.
      Ce pa so na oblasti jim nihce nic ne more.
      Zato taka silna propaganda, podkupovanje medijev, sodstva, policije…ob vsem tem se pa se dogaja to, da so leta 1945 ljudsko premozenje nacionalizirali in pokradli, leta po osamosvojitvi pa spet ista stranka privatizira in krade.
      Kakorkoli obrnes komunisti vedno in povsod kradejo.
      Zelo hitro se prilagajajo vsakokratnim spremembam sistema.
      Za oblast in denar so pripravljeni cisto na vse.
      Zarukano, slepo in neuko ljudstvo jim ploska in voli.

  • Janez Pavel Kanc

    In kaj je storil dr. Janša?

    • Andrej

      Vabi te na terapijo iz osnovnih človeških odnosov.

    • Schemva Miro

      Ali je bil mogoče v tem članku kaj omenjen Janša?Če nimaš kaj drugega povedati,zapri usmrajeni gobec.

    • Common Sense

      Kaj ima, ljuba dusa mila, JJ s tem? A levaki sanjate Janso, vam prihaja na Janso? Pa to je neverjetno….

  • me

    loka je tako partizansko mesto butastih rovtarjev.

  • IZBIRA

    Evo še ena priložnost za kom-partizane, da priaznujejo zmago. Zakja ZZB tam ne mintingira in slavi, sej je tolk pobitih sovražnikov? Več kot na Menina planini. Po vojaških merilih je moral tam biti hud vojaški spopad.

  • pajot

    Slovenija leži na kosteh nedolžno pomorjenih. Edina država na svetu,kjer je krvav vsak kvadratni meter slovenske zemlje. In kjer se sprehajajo po teh kosteh še vedno krvavih rok, njihovi morilci.

    • totex39

      Grozno, kaj imamo pod našo zemljo, sedaj pa nam jo hočejo še natovoriti z migranti.

      • Slovenec

        Ja to je načrtno uničevanje slovenske identitete.

  • Andrej

    Desttisoči pobiti, pomorjeni. Stotisoči splavljeni. Slovenija je ena sama mrtvašnica. In potem se čudimo, da nam ne gre. Ne more nam iti, če ne znamo urediti osnovnih medčloveških odnosov.

    Antigona.

    Trenutna komunistična Leva vlada je samo nadaljevanje leta 1945.

    • Slovenec

      Točno.

  • Olga101

    Treba se bo povezati z ostalimi državami, ki so trpele komunistično nasilje v EU in pritisniti na Slovenijo! Nujen je komunistični Nürnberg!

    • Slovenec

      Tako je.

  • DEATH TO COMMUNISM

    Lustracija bi rešila večino težav Slovenije, do konca pa nekaj mrtvih komunajzlov, da bi bila ostala rdeča svojat tiho!

  • Slovenec

    Ali je bil to tako imenovani boj proti okupatorju?

    • Ko smo hodili otroci pozno jeseni in pozimi – že v mraku, v šolo mimo pokopališč, nas je bilo zelo strah in smo hitro stekli mimo……
      Če bi takrat vedeli za vsa ta morišča, bi nas bilo najbrž strah celo podnevi hodit v šolo.
      Joj, kako strašne spomine hrani moja domovina. :(((

  • freedomfighter

    Šokantno :O

  • Merkava4

    A je kdo kaj pogledal na pehotni poligon Crngrob? To bo še zanimivo..

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!