Bodo pod pritiskom socialistov zaradi varovanja okolja na nemških avtocestah uvedli omejitev hitrosti?

Avtocesta v Nemčiji (Foto: epa)

Nova šefica nemške Socialdemokratske stranke (SPD) Saskia Esken se je zaradi varovanja okolja ponovno pričela zavzemati za uvedbo omejitve hitrosti na nemških avtocestah na 130 kilometrov na uro. Že oktobra letos je Bundestag z veliko večino zavrnil takšen predlog Zelenih in sicer so proti glasovali vsi poslanci FDP in AfD ter velika večina koalicijskih poslancev iz vrst CDU, CSU in tudi SPD. Nemške avtoceste, ki so jih pričeli graditi že v zgodnjih 30. letih prejšnjega stoletja, sicer sodijo med najvarnejše na svetu.

V Nemčiji so avtoceste pričeli uvajati že v zgodnjih 30. letih prejšnjega stoletja, v času, ko je državo vodil Adolf Hitler, skladno z zakonom, ki ga je uvedla nacistična stranka leta 1939, pa lahko vozijo kolikor hitro želijo. Za kratek čas so bile sicer uvedene omejitve hitrosti v času naftne krize leta 1973, ko so se cene goriv povišale za do 400 odstotkov.

Zdaj bi lahko pod pritiskom nove levičarske vodje Socialdemokratske stranke (SPD) Saskie Esken uvedli trajno omejitev hitrosti na avtocestah na 130 kilometrov na uro in sicer zaradi varovanja okolja.

Saskia Esken (Foto: epa)

V SPD se za omejitev hitrosti zavzemajo zaradi varovanja okolja
Eskenova je za Times o tem povedala: “Omejitev hitrosti na naših avtocestah bi bila dobra za zaščito okolja, izboljšala bi varnost in umirila bi živce voznikov. Zato se bomo o tem ponovno pogovorili v novem letu.” Eskenova namreč verjame, da bi omejitev hitrosti lahko zmanjšala količino izpustov ogljikovega dioksida za dva milijona ton letno.

Foto: epa

Bundestag je že oktobra z veliko večino zavrnil predlog Zelenih o uvedbi omejitve hitrosti na avtocestah
Nemški Bundestag je sicer že 17. oktobra letos na glasovanju jasno zavrnil takraten predlog Zelenih. Proti je glasovalo kar 498 poslancev, vključno z vsemi poslanci FDP in AfD, prav tako pa je proti glasovala velika večina vladnih CDU, CSU in SPD.

Avtocesta v Nemčiji (Foto: epa)

Nemške avtoceste so med najvarnejšimi na svetu
Minister za promet Andreas Scheuer iz vrst CDU se z omejitvijo hitrosti na avtocestah po poročanju Daily Mail ne strinja in je pojasnil, da so avtoceste bistveno varnejše od ostalih vrst cest.

Leta 2013 se je tako na primer na avtocestah zgodilo 17 odstotkov smrtnih žrtev, medtem, ko je po njih potekalo kar 31 odstotkov vsega cestnega prometa. Zanimiva je tudi primerjava s Slovenijo, po podatkih Mednarodne baze podatkov o prometu in nesrečah (IRTAD) smo pri nas na milijardo prevoženih kilometrov vozila na naših avtocestah zabeležili 3,17 smrtne žrtve, medtem ko je številka za nemške avtoceste znašala 1,74.

Rok Krajnc

 

  • Peter

    Kljub temu, da hitrost na nemških avtocestah ni omejena, opažam, da večina voznikov vozi tam okoli 110 do 120 km na uro. Razen redkih izjem.
    Tudi drugje po Evropi se po avtocestah ne vozi hitreje.
    Seveda pa obstajajo izjeme, ponavadi v vozilih, v katere norce za volan vgrajujejo serijsko (Audi, BMW), no.

    • Hitrivlak

      Zato ker zmeraj preži kakšna provida in table z omejitvami plus tega če povzročimo v Nemčiji prometno z hitrostjo večjo od 150km/h dvigne zavarovalnica roke od mene. Moja zavarovalnica HUK Coburg ima v pogojih zapisano, če sem povzročil prometno in je hitrost večja od 149km/h plačam vse stroške sam

  • Bald Eagle

    Ma kake omejitve, lepo vas prosim! Če ima človek močan, varen in hitr avtomobil, ki ga v popolnosti obvlada, na avtocestah ne potrebuje nobenh hitrostnih omejitev. Te veljajo predvsem za take, ki niso vešči vrtenja volana in je njihova psihomotorika, predvsem koncentracija zelo oslabljena.
    Tako se vozi hitre avtomobile in motorje po avtocestah:
    https://www.youtube.com/watch?v=EBnA2K8cTdI
    https://www.youtube.com/watch?v=mabXvtKqguo
    https://www.youtube.com/watch?v=WmVMOr7TIrc

  • lokec
  • freedomfighter

    Po mojem mnenju bi morali biti vsi avtomobili ki so namenjeni cestnemu prometu zablokirani na 130 kmh…ne zaradi okolja ampak varnosti in cistega razuma…zakaj bi dovolil avto in motor ki gre lahko 300 ce je omejitev po vecini razvitega sveta 130 ali 150 kmh

    • Den456

      Ti še pa vestno boriš proti svobodi, ne?

      • freedomfighter

        Ce poiskusas izvesti samomor ga naredi doma ne pa na avtocesti

        • Den456

          Glede na to, da levaki in borci vztrajno vozijo v napačno smer po avtocestah v Sloveniji, s tem da je vedno z njimi prijatelj alko, ne pomaga niti, če bi hitrost omejili na 60 km/h. Pomagalo bi edino, če bi hitrost omejili na višino IQ leftardov. Žal potem ne bi nikamor prišli, saj bi bila omejitev nižja kot v coni za pešce.

          • freedomfighter

            Samo primitivec ali pa bebcek.v prometni varnosti isce debato o lebicarjih in desnicarjih…to da voznjo po napacni strani ceste pripisujes politicni opciji samo.pokaze kako zblojen je tvoj um

          • Den456

            O primitivnosti se z modelom, ki ne pozna nič drugega, kot komi pravljice ne splača razglabljati. Glede varnosti na avtocestah pa jasno govorijo številke. Na naših samajamagumafuč niti pri hitrosti pešca ni varno. Na njih se pozna vsa beda levih oblasti, ki posle oddajajo le predstavnikom F21. Potem pa modeli kot si ti, ostale imenujete primitivci. Saj bi ti človek rekel, da se zamisli, pa ve, da je to zate pretežko.

  • xtc

    Jasno je ,da tega socialisti čez Bundestag NE spravijo palhko lajajo kar hočejo,kvečjemu si odganjajo volilce.
    Je pa zanimiva zadeva;ko so na danskem poizkusno izvedli dvig omejitve na AC iz 130 na 150 km h je število nesreč upadlo za 20%.
    Omejitve so smselne v predorih in ob slabih vremenskih razmerah.

  • tzt

    To je že N-ti poskus. Še nobeden ni šel skozi in tudi ta ne bo.