fbpx

Kaj se je v resnici dogajalo v zadnjih minutah – Grki in Egipčani se prepirajo glede egiptovskega letala

Letalo Airbus A320 letalske družbe EgyptAir (foto: epa)

Iskanje letala, ki je na poti iz Pariza v Kairo strmoglavilo v Sredozemsko morje, se nadaljuje. Prav tako pa ostaja odprto vprašanje, kaj se je z letalom oziroma v letalu dogajalo v zadnjih minutah pred strmoglavljenjem. Poročila se namreč med seboj ne ujemajo, zato še vedno ni znano, zakaj je moralo umreti 66 ljudi. 

Prve razbitine letala družbe EgyptAir, ki je konec prejšnjega tedna izginilo z radarjev in strmoglavilo v Sredozemsko morje, so našli že pred dnevi. Ob delih letala so našli tudi osebne predmete potnikov in celo dele trupel. A iskanje delov letala in žrtev se nadaljuje, nadaljuje pa se tudi iskanje vzroka strmoglavljenja, saj ta še vedno ni znan.

V javnosti se pojavljajo različne teorije, zakaj je prišlo do strmoglavljenja. Najbolj verjetno je na krovu prišlo do eksplozije – teroristični napad ni izključen –, hkrat pa se pojavljajo ugibanja tudi o tem, ali ni morda pilot letala načrtno strmoglavil. Nobene od teh teorij zaenkrat še niso potrdili, poročila egiptovskih in grških oblasti pa so si zelo nasprotujoča.

Je letalo zavilo ali ne?
Letalo je ob strmoglavljenju – ko je izgubilo stik z vsemi kontrolnimi točami ravno med izstopom iz grškega in tik pred vstopom v egiptovski zračni prostor – letelo na približno 11.000 metrih višine. Grški zunanji minister je dejal, da je letalo pred strmoglavljenjem zavilo za 90 stopinj na levo, nato pa se je, preden je začelo dramatično padati, obrnilo za 360 stopinj.

Nasprotno trdijo egiptovske oblasti. Vodja njihove državne navigacijske službe zračnega prometa Mohini El-Din Azmi je za lokalne medije dejal, da letalo ni izgubilo višine in da pred izginotjem z radarjev in strmoglavljenjem v Sredozemsko morje ni zavijalo. Pojasnil je, da bo več znanega, potem ko bodo našli črni skrinjici.

Ključno je najti črni skrinjici
”Padec s tako velike višine je povzročil, da se je letalo razletelo na zelo majhne delce, zato je še nemogoče sklepati, kaj se je zares zgodilo,” 
je dejal podpredsednik letalske družbe EgyptAir Ahmed Adel. Iskanje razbitin je osredotočeno na iskanje črnih skrinjic, ki nosita ključne informacije o poteku leta.

Žalujoči svojci (Foto: epa)

Žalujoči svojci. Foto: epa

Čas pa ni na strani preiskovalne ekipe, poudarja ameriški CNN. Območje, kjer bi lahko ležale razbitine letala, je namreč vsak dan večje, voda pa na območju iskanja dosega globine tudi do 3.000 metrov. V iskanju sodelujejo tako egiptovske kot francoske podmornice. ”Če črnih skrinjic ne najdejo v naslednjih 30 dneh, bo iskanje veliko težje, saj skrinjici morda ne bosta več oddajali signalov, s pomočjo katerih jih lažje najdejo,” je pojasnil letalski analitik Justin Green.

Svojci žrtev ne zaupajo egiptovskim oblastem
Predstavnik organizacije, ki sodeluje s sorodniki francoskih žrtev, je javno že dejal, da sorodniki niso prepričani, da lahko zaupajo egiptovskim oblastem ter da zahtevajo večjo vpletenost francoskih preiskovalcev in oblasti v preiskavi. V ta namen bo Francija v preiskavo vključila uradno osebo, ki bo zastopala mnenje svojcev francoskih žrtev.

M. G.