Levičarji velikokrat omenjajo škodljivost lažnih informacij in njihovo epidemičnost za družbo in demokracijo. Če bi bili iskreni, bi prepoznali, da so prav oni tisti, ki jih širijo v medijih in socialnih omrežjih. Lep primer je bila predsedniška kampanja Hillary Clinton in ravnanje demokratskega tabora.
Ko je Wikileaks razkril 20.000 spornih primerov elektronske pošte Johnu Podesti in s tem sramotno korespondenco med njim in Hillary Clinton, so razkritja v štabu Clintonove takoj označili za ponarejena in lažna. Njihova sporočila in poročila so brez preverjanja informacij takoj zagrabili v medijih, na socialnih omrežjih pa so jih delili več kot 40.000-krat.
Če bi novinarji radi vedeli, čemu so izgubili kredibilnost, bi morali pod drobnogled vzeti najprej svoje prispevke, ki jih dnevno lansirajo v javnost. Največkrat to storijo kar brez dvojnega preverjanja resničnosti informacij. Philip Wegmann, ki je izdelal analizo za Washington Examiner, piše v svoji raziskavi, kako bi moral novinar dodatno podkrepiti svoj pristop do zgodbe, o kateri piše, in s tem okrepiti svojo kredibilnost.
Osnovno vodilo medija bi morala biti resnica in preverjenost informacij
Wegmann je pri tem kot primer dobrega novinarstva izpostavil poročanje NBC-jevega novinarja Peta Williamsa v času terorističnega napada bratov Carnajev leta 2013 v Bostonu, ko ni objavljal nepreverjenih informacij, kar je močno dvignilo slavo in branost medija v tistem času. Številni drugi mediji so se borili za klikanost prispevkov in branost, Williams pa je zavračal vsakršne špekulacije in ni komentiral govoric.
Williams je zatem postal novinar z avtoriteto, številni pa so ga začeli posnemati pri njegovem delu, zato bi moral tovrstni primer postati “mainstreamovski” način v medijskem delovanju, ki trenutno uporablja zgolj senzacionalne naslove, podkrepljene z zavajujočimi informacijami. Avtor članka namreč ugotavlja, da še bolj kot kdaj koli potrebujemo kakovostno novinarstvo, zato se morajo novičarski mediji ponovno vrniti na poročanje, ki temelji na dejstvih. “To je edini način za medijsko industrijo, da izkorenini problem z lastnimi lažnimi novicami.”
M. P.