“Dejstvo, da evropska država, ki je tudi članica Nata, ne more varovati koncerta, je neverjetno, medtem ko naj bi varovala več sto kilometrov schengenskih meja sredi migrantske krize in druge burne politične dogodke v svetu. Če mi dovolite, jaz bi to lahko s svojimi prijatelji varoval,” je do naše države kritičen “odpovedani” Thompson.
Thompson je za hrvaški Večernji list razkril svoj pogled na njegov koncert v Sloveniji, ki bi se moral zgoditi 20. maja v Mariboru, namesto tega pa je provokativni Hrvat ta dan preživljal v Splitu, kjer je tudi rojen. Omenjeni medij poroča, da je prepoved njegovega koncerta žgoče politično vprašanje, ki se izpostavlja na obeh straneh meje. Na to sta se namreč odzvala tako predsednik hrvaške vlade Andrej Plenković kot tudi predsednica Kolinda Grabar Kitarović, ki sta ob tem poudarila, da je ta prepoved še ena v nizu mašil v odnosih med Slovenijo in Hrvaško. Z odzivom hrvaškega političnega vrha je Marko Perković – Thompson seveda zelo zadovoljen, pričakuje pa, da se bodo politične institucije njegove države “odzvale in storile vse, da mene in moje sodelavce, ki želijo delati v EU, zaščitijo”. Ob tem dodaja, da ne pričakuje od teh institucij, da gredo preko svojih pooblastil, problem pa je predvsem v tem, ker se je to stopnjevalo do te mere, “da to ni več samo moj problem, ampak je bila napadena velika skupina hrvaških državljanov in hrvaških vrednot, ki jih spoštujejo. Jugoslovanski komunistični izmečki nikoli ne bodo ustavili napadov na vrednote hrvaškega naroda in hrvaške države,” prav tako pa tudi ne bodo ustavili napadov na tiste, ki o teh vrednotah govorijo, jih živijo in slavijo, je prepričan Thompson.
Od prejšnje oblasti ni pričakoval nobenega odziva
Thompsonovi oboževalci, ki jih ima na svoji spletni strani kar 230 tisoč, pa so na predsednika vlade in predsednico države naslovili provokativno vprašanje, ali je Thompson fašist, oni pa huligani, na kar Thompson odgovarja, da so njegovi oboževalci zelo odzivni, kar pa je nadvse razumljivo. “V zadnjem desetletju, 15 letih, smo imeli na žalost na oblasti takšno ‘garnituro’, ki je neposredno škodovala ali pa spodvijala rep in bila tiho, tako da od njih niti nisem pričakoval niti prosil za kakršno koli vrsto reakcije. Spomnimo se samo Stjepana Mesića, Iva Josipovića, Vesne Pusić, ki so hodili po svetu in obtoževali Hrvaško različnih gnusob, kot je agresija na BiH, ‘ustaške kače’ in podobno.” Dodaja, da je domoljubje prikazano kot nekaj negativnega, nacionalističnega (v negativnem smislu), fašistično ipd.
Thompson razume težave, ki jih ima Slovenija z levičarskimi, jugo-komunističnimi silami
Večernji listi pa povprašuje Thompsona tudi o možnosti, da naj bi Janez Janša napovedal, da si Slovenci morda premislijo glede njegovega koncerta. Vendar pa na to Thompson korektno odgovarja: “Verjamem v demokratične, domoljubne sile v Sloveniji in v njihovo končno zmago. Razumem probleme, ki jih imajo z levičarskimi, jugoslovanskimi komunističnimi silami v Sloveniji, ker smo na Hrvaškem imeli isti problem, in ta boj je dolgotrajen proces, skozi katerega moramo iti.”
“Vrhunec njihove (slovenske, op. p.) hinavščine je bil, da so se odločili koncert odpovedati nekaj dni pred njegovo izvedbo.”
Thompson pa je razložil tudi celoten potek, torej od klica organizatorjev, da bi pripravili njegov prvi koncert v Sloveniji, do razprodanih vstopnic in prepovedi. “Dobil sem klic glasbene agencije iz Slovenije za gostovanje v Mariboru in sem se strinjal. Moj menedžment je z njimi podpisal dogovor in vse je bilo v redu. Resnično sem bil zadovoljen, da je bilo v Sloveniji veliko zanimanje za mojo glasbo in da je bila mariborska dvorana hitro razprodana. Takrat mi je vse dišalo po nečem lepem in dobrem. Potem pa je ministrstvo za notranje zadeve v Sloveniji nenadoma odpovedalo koncert, kar je nerodna situacija, češ da morajo koncert odpovedati zaradi varnosti, saj ne morejo zaščititi svojih državljanov, kot pravijo, pred hrvaškimi fašisti in huligani.” Thompson še kritično dodaja: “Vrhunec njihove hinavščine je bil, da so se odločili koncert odpovedati nekaj dni pred njegovo izvedbo.” Prepričan je tudi, da je slovensko ministrstvo za notranje zadeve s prepovedjo namenoma čakalo do zadnjega trenutka.
Jasen primer čudnih meril slovenske oblasti
Kako pa Thompson komentira, da je v Mariboru nastopil Bora Đorđević, ki je bil razglašen za četnika, v Ljubljani pa je nastopala Ceca, vdova vojnega zločinca Željka Ražnjatovića Arkana? Pravi, da ga slednja sploh ne zanimata, niti kaj delata niti kje nastopata. “Onadva sta v svojem svetu, jaz pa v svojem in nočem, da me primerjajo z nekom, ker je to zame žalitev. Čeprav lahko v tem primeru vidimo čudna merila slovenske oblasti, komu dovolijo delati.” In če primerjamo njegovo odpoved koncerta v Avstriji in odpoved v Sloveniji, je razlika jasna: avstrijskega koncerta ni prepovedala policija, saj je ta večkrat poudarila, da lahko izvede koncert, prav tako so mu zatrdili, da so opravili več pogovorov s kolegi iz Avstrije in Nemčije, ki so potrdili, da na Thompsonovih koncertih ni nobenih incidentov ali kakšnih neprimernih izpadov. “V Avstriji ni šlo za prepoved kot v Sloveniji, ampak za samovoljno odločitev župana zaradi pritiskov nekaterih združenj. Ta model mi je že znan.”
Ker ne morejo odkrito napasti domoljubja in krščanstva, prijavljajo fašizem in nacizem
Prav tako se Thompson ne strinja z zapisi nekaterih slovenskih medijev, da gre v njegovem primeru za “neoustaški ekstremizem”, saj se je v intervjujih večkrat ogradil od ustaške ideologije, fašizma in vseh vrst ekstremizma. “To je jasno. Gre za spopad dveh različnih svetovnih nazorov, mene in tistih, ki me poslušajo, po drugi strani pa tistih, ki nas napadajo, in ti so omenjeni jugoslovanski komunistični ostanki in različne nenacionalne in podobne skupine s področij političnega in družbenega življenja. Seveda ne morejo odkrito napasti domoljubja, krščanskega pogleda na svet, družinskih vrednot, saj so to vrednote, na katerih je postavljena zlasti zahodna civilizacija, pa so zato morali prijaviti fašizem, nacizem in vse, kar je na splošno nesprejemljivo. To sem pisal tudi v nekaterih svojih pesmih, na primer ‘domoljubje imenujejo fašizem, da branijo svoj komunizem’.”
Marjanca Scheicher