Volkswagen pred zlomom

Datum:

Izvršni direktor družbe Volkswagen Passenger Cars Thomas Schäfer je napovedal načrt za odpuščanje delovnih mest zaradi trenutne krize, s katero se sooča nemška avtomobilska skupina, ki že dolgo velja za enega najvplivnejših in najmočnejših proizvajalcev avtomobilov na svetu.

“Z mnogimi našimi trenutnimi strukturami, procesi in visokimi stroški nismo več konkurenčni kot znamka VW,” je dejal Schäfer v sredo na skupščini sindikalnih poveljnikov v Wolfsburgu, kjer je sedež VW. 53-letnik je napovedal, da se bo podjetje zato moralo “lotiti kritičnih vprašanj vključno s kadri”.

Novica prihaja v času, ko se nemška levo-liberalna vlada spopada s potapljajočim se gospodarstvom, naraščajočim proračunskim primanjkljajem in obtožbami, da vlada sabotira zasebno industrijo s svojo drago energetsko tranzicijo in migracijsko politiko.

Foto: Getty Images

Vodja VW je opozoril na podjetja, kot je Tesla, ki ima zdaj avtomobilsko tovarno zunaj Berlina, kjer so bili stroški dramatično znižani do te mere, da Tesla na prodan avtomobil zasluži bistveno več kot VW in druga podjetja. Schäfer trdi, da mora VW slediti temu ali propasti.

Nemški mediji, kot je News38, poročajo o internih pismih, ki kažejo na ukinitev do 6000 delovnih mest v prihodnosti v Wolfsburgu, kar bi bilo eno od vsakih 10 delovnih mest. Novica je povzročila šok med zaposlenimi v VW.

Kadrovski direktor VW Gunnar Kilian si zdaj prizadeva za več zaposlitev s krajšim delovnim časom za starejše zaposlene, da bi zmanjšali stroške. “Demografsko krivuljo moramo dosledno videti kot prednost,” je zahteval Kilian. V nemškem industrijskem modelu so delavski sveti, ki delujejo kot posredniki med podjetji in delavci. Svet delavcev se pogaja z vodstvom, da bi povečali učinkovitost in prihranili skupno 10 milijard evrov stroškov; vendar tovrstne varčevalne poteze nemški proizvajalci avtomobilov že dolgo izvajajo ob vsaki novi krizi.

Nemško gospodarstvo v prostem padu pod levičarsko vlado
Trenutno še ni sprejetih nobenih dokončnih odločitev glede teh varčevalnih ukrepov. Pomembno je omeniti, da je nemška vlada pomemben delničar VW in da je vsaka odločitev pogosto sprejeta v sodelovanju z vladnimi uradniki. Pri levoliberalnem bloku je lahko v zakulisju pritisk, da bi se izognili neprijetnemu krogu odpuščanj.

Na sestanku sveta delavcev v Wolfsburgu 6. decembra so zaposleni VW izvedeli več o tem, kako potekajo pogajanja, pri čemer želi VW uvesti spremembe pred letom 2024. Vodstvo skupine in svet delavcev se trenutno pogajata o programu za večjo učinkovitost podjetja, s katerim naj bi skupaj prihranili 10 milijard evrov. Konkretnih odločitev še ni. Na sestanku so zaposlene tudi seznanili s statusom pogajanj. Cilj družbe je, da se o glavnih spremembah odloči še pred koncem tekočega koledarskega leta.

Volkswagen Passenger Cars je del skupine Volkswagen, ki proizvaja številne druge znamke vključno z Audijem, Ducatijem, Porschejem in Seatom. Skupina je lani skupaj ustvarila 73,8 milijarde evrov prihodkov, približno tretjino teh prihodkov pa predstavljajo Volkswagnovi osebni avtomobili.

I. K.

Sorodno

Zadnji prispevki

Romi kamenjali gasilce, ki so gasili požar v njihovem naselju

Požari so v romskih naseljih pogosti. Tokrat je v...

Je parkirišče v Piranu res najdražje na svetu?

Na Facebooku je počilo. Uporabnik družabnega omrežja je delil...

23-letnik z izsiljevanjem od mladoletnic pridobival intimne fotografije in videoposnetke

Kriminalisti Sektorja kriminalistične policije Policijske uprave Celje so opravili...

Boštjan M. Turk: “Čestitka delavstvu za 1. maj! Ne obupajte, še huje bo!”

Publicista in profesorja dr. Boštjana M. Turka smo vprašali...