Zakaj vam jabolka lahko rešijo življenje

Datum:

Znan pregovor pravi, da eno jabolko na dan prežene zdravnika stran. Strokovnjaki pa opozarjajo, da to niso zgolj prazne besede. Uživanje jabolk namreč kar za 35 odstotkov zmanjšuje nevarnost prezgodnje smrti. Že samo 100 gramov na dan je dovolj, da si izboljšate pričakovano življenjsko dobo. 

To je razkrila raziskava zahodno avstralske univerze, kjer so kar 15 let opazovali skoraj 1.500 žensk v starosti med 70 in 85 let. Ugotovili so, da imajo ženske, ki so na dan pojedle eno majhno jabolko, daljšo pričakovano življenjsko dobo kot ženske, ki jabolk niso jedle.

Vsaka od žensk, ki je sodelovala v raziskavi, je odgovorila na vprašalnik o svojih prehranjevalnih navadah, ki so jih raziskovalci nato analizirali. Ugotovili so, da na zdravje močno pozitivno vplivajo tudi druge vrste sadja, ne samo jabolka.

Jonathan Hodgson z univerze UWA za medicino in farmakologijo je dejal, da je razlog za tako zdravilno moč jabolk predvsem v njihovi lupini. Ta vsebuje veliko koncentracijo vlaken in flavonoidov. Podobne sestavine najdemo tudi v jagodičevju, breskvah in jagodah, piše spletna stran Daily Mail.

Manjša verjetnost, da zbolite za rakom
Ta imajo izreden antioksidantski učinek, ki preprečuje poškodbe celic. ”Od vsega sadja pa je jabolko še največji vir flavonoidov,” je dejal Hodgson. Flavanoidi ugodno vplivajo na relaksacijo arterij, raziskave pa kažejo, da v veliki meri podaljšajo življenje. Manjša je tudi verjetnost nastanka raka.

Ugodno vplivajo tudi na krvni pritisk in znižujejo raven holesterola. So odličen vir magnezija, kalija in vitamina C.

O ugodnih učinkih jabolk na naše zdravje je bilo sicer storjenih že več raziskav. Nedavna raziskava harvardske univerze je potrdila, da uživanje jabolk pomaga pri vzdrževanju telesne teže, v določenih primerih pa lahko celo pomaga izgubiti odvečno težo.

M. G.

Sorodno

Zadnji prispevki

Regulacija cen goriv podaljšana do sredine decembra

Vlada je sprejela odločitev o podaljšanju regulacije cen določenih...

S sporazumom med ZDA in Iranom bi slednji ohranil nadzor nad ožino Hormuz

Iranski mediji so se dokopali do osnutka sporazuma z...

Švicarji bodo v nedeljo odločali o omejitvi prebivalstva na 10 milijonov

V nedeljo, 14. junija, se bodo Švicarji na referendumu...

Minister Šircelj: “Časovnica zmanjševanja javnofinančnega primanjkljaja še ni jasna”

Finančni minister Andrej Šircelj pravi, da bo dinamika zniževanja...