Porast električnih vozil bi lahko povzročil propad več parkirnih hiš. Eden izmed takih propadov je bil v začetku tega tedna v New Yorku.
Strukturni inženirji in regulatorji v Združenih državah in Evropi pozivajo graditelje, naj zaradi električnih avtomobilov izboljšajo strukturno celovitost parkirnih hiš. Masivne baterije, ki jih napajajo, močno povečajo težo avtomobilov, starejše konstrukcije pa niso zgrajene, da bi jih vzdržale. Pritožbe prihajajo le nekaj dni po zrušitvi garaže v New Yorku.
“Nočem zganjati panike, vendar zagotovo obstaja možnost, da se nekatera starejša parkirišča v slabem stanju zrušijo,” svari Chris Whapples, gradbeni inženir in svetovalec v Združenem kraljestvu, ki je avtor novih smernic o povečanju omejitev teže za parkirišča, je povedal britanski Telegraph. “Arhitekti parkirnih hiš se morajo zavedati teže električnih vozil, parkirišča morajo biti ocenjena z vidika moči, in se odločiti, ali morajo omejiti težo.”
Stare parkirne hiše morda ne bodo prenesle teže novih EV-jev
Whapples in predsednik skupine za strukture British Parking Association Russell Simmons sta sestavila nove smernice za večnadstropna parkirišča v Veliki Britaniji, ki priporočajo večje nosilne teže za betonska tla parkirnih struktur. “V zadnjih šestih mesecih smo opravili kar nekaj pregledov parkirišč in nekateri dokazujejo, da zgradbe niso mogle prenesti novih tež EV,” je dejal Simmons.
Električni avtomobili so bistveno težji od svojih primerkov z notranjim izgorevanjem. Po poročanju The New York Posta samo baterija novega povsem električnega GMC Hummerja tehta 1300 kilogramov, kar je približno enako teži Honde Civic; Audi E-tron SUV tehta več kot 2600 kilogramov, kar je skoraj 500 kilogramov več od primerljivega Ford Explorerja.
Prva parkirna hiša se je že porušila
Poročilo Telegrapha je prišlo le 10 dni, preden se je v New Yorku zrušila parkirna hiša, pri čemer je umrla ena oseba, ranjenih pa je bilo pet ljudi. Komisar za upravljanje v izrednih razmerah mesta New York Zach Iscol je opozoril, da je bila več kot polovica avtomobilov na strehi garaže. Opozoril je tudi, da električni avtomobili otežujejo čiščenje. “Na strehi je več kot 50 avtomobilov,” je povedal Iscol prek The New York Posta. “Stavba ni strukturno primerna, pomislite na nevarne materiale, ki so v garaži, rezervoarje za plin, tekočine, kar je še bolj nevarno zaradi dejstva, da je v tej garaži morda nekaj električnih vozil,” je dejal Iscol.
Sama parkirna garaža je bila zgrajena leta 1925 in certificirana za uporabo leta 1926, poroča NBC News. Dovoljeno je “več kot pet” motornih vozil v kleti in prvih treh nadstropjih; takrat je bila streha garaže certificirana samo za osebna vozila. Toda stavba je leta 2000 kršila več gradbenih predpisov zaradi razpokanega in okvarjenega betona. Lokalna tiskovna hiša ABC7 je tudi poročala, da morajo parkirne hiše do konca leta opraviti strukturne inšpekcije in vložiti poročila, vendar lastniki garaže tega še niso izpolnili.
Whapples je za The Telegraph povedal, da predvideva, da bodo nekatera parkirišča v Združenem kraljestvu uvedla omejitve teže. “Na parkiriščih imamo omejitve višine, zakaj pa ne teže?” je vprašal. NCP, eden največjih operaterjev v Veliki Britaniji, je že povedal, da izvaja prilagoditve v skladu z novimi pravili, vključno s postavitvijo polnilnikov za električna vozila v spodnje nadstropje in širitvijo parkirnih mest za razporeditev bremena.
Andrej Žitnik