Cerar izdal, da bo “zlati” drugi tir davkoplačevalce stal še več, kot je napovedano?

Foto: Arhiv Nova24tv/Matej Zorko/iStock

Saga o drugem tiru še vedno ni dobila epiloga, kljub temu, da je vsakomur z nekaj zdrave pameti takoj jasno, da gre za mastno preplačani projekt, ki bo za kar milijardo in pol evrov obremenil slovenske davkoplačevalce, obenem pa obogatil elite, ki bodo na ta račun živele kot cesarji in se nam smejale v obraz. Najbolj žalostno pa je, da gre v tem primeru za znesek enotirne proge namesto za dvotirno, ki bi jo Slovenija bistveno bolj potrebovala. 

Neizpodbitno je dejstvo, da Slovenija potrebuje modernizacijo železniške infrastrukture, vendar ne enotirno progo, temveč dvotirno, po kateri bo potekal tako tovorni kot tudi potniški promet in katere cena bo primerljiva s tistimi, ki so bile zgrajene v drugih državah. Premier Miro Cerar je po današnjih navedbah STA infrastrukturnemu ministrstvu naročil, naj poskrbi za pripravo sklepa, ki bo zagotovil gradnjo drugega tira na način, da bo omogočena izgradnja dvotirne proge, kar pa poraja vprašanje, ali ima premier v mislih gradnjo dveh tirov za ceno milijarde in pol evrov ali pa to pomeni, da nas čaka še dodatna podražitev.

Foto: iStock

Predsednik največje opozicijske stranke SDS Janez Janša je kritično opozoril, da vlada po obstoječem zakonu predvideva, da bo meter proge stal toliko kot 1,5 kg zlata. “Ta pribitek na realno ceno pri drugem tiru je 400 do 500 milijonov evrov. S tem denarjem lahko zgradite nove šole v vseh slovenskih občinah,” je bil jasen vodja opozicije, ki je tudi izpostavil, da primerjave s projekti iz drugih držav kažejo, da gre v tem primeru za poskus naslednje velike kraje po TEŠ6. Janša je prepričan, da bodo v primeru obveljave tega zakona in dejanske gradnje enojnega tira za dvojno ceno – bistveno manjše pokojnine in plače, ne le naše, ampak tudi tiste od prihodnjih generacij, davki bodo višji, stroški pa večji.

Janez Janša, predsednik SDS. (foto: Nova24TV).

“Slovenija nima zlatih rudnikov in naftnih vrelcev, da bi si lahko privoščila več kot milijardo, celo milijardo in pol evrov za 27 kilometrov proge,” je poudaril Janez Janša

Iniciativa poziva k podpisu vse, ki jim je mar
Civilna iniciativa Davkoplačevalci se ne damo, ki jo vodi državljan Vili Kovačič, poziva vse, ki so proti nomenklaturam in stricem, ki z vsemi sredstvi ihtavo in neumno forsirajo brezglavo zapravljanje davkoplačevalskega denarja, in ki podpisa za razpis referenduma Proti dvojni ceni za enojni tir še niso oddali, da to čim prej storijo.

Vili Kovačič, glavni pobudnik civilne iniciative Davkoplačevalci se ne damo. (foto: Nova24TV).

N. Ž.