Anonimni vir razkril: Šabeder nima ničesar pod nadzorom – izgubljamo milijone zaradi neustreznega helikopterskega reševanja!

Datum:

Na Nova24TV se je obrnil anonimni vir, ki je opozoril, kako izgubljamo denar na račun predragega izvajanja helikopterske nujne medicinske pomoči s strani Slovenske vojske. Ura letenja velikega vojaškega helikopterja cougar je namreč kar trikrat dražja od ure leteja reševalnega helikopterja. Ker nimamo namenske storitve helikopterskega reševanja prav tako izgubljamo sredstva EU, ki bi financirala do 80 odstotkov vrednosti storitev. Minister Aleš Šabeder tako več kot očitno nima ničesar pod nadzorom, po drugi strani pa se na ta način po vsej verjetnosti prikrito financira Slovenska vojska, na ta način naj bi namreč piloti prejemali mastne dodatke, žepe pa naj bi si polnili tudi hišni dobavitelji rezervnih delov za helikopterje.

Na spletni portal Nova24TV se je obrnil anonimni vir, ki opozarja na nevzdržno stanje na področju helikoptrskega reševanja v Sloveniji. Kot je uvodoma pojasnil, imamo mi nek sistem, ki naj bi bil brezplačen, ker naj bi to izvajala vojska v namen trenaže, a to ni tako, ker vojska vsako leto dobi za to 2,5 milijona evrov proračunskih sredstev, Klinični center pa še dodatno 560 tisoč evrov za kader za prevoze, skupaj torej 3 milijone evrov letno. Če sem dodamo še stroške ekip iz Maribora in Kranja ter vzdrževanje flote, pridemo na okrog 5 do 6 milijonov evrov, kar pomeni, da imamo zelo drag sistem.

Letenje z reševalnimi helikopterji trikrat cenejše kot vojaškimi
Za primerjavo, takšen obseg helikopterskega reševanja v tujini, z namenskimi bazami, izvedejo za trikrat nižji strošek oziroma za približno 2 milijona evrov. Za reševanje se namreč uporabljajo manjši helikopterji, kot je cougar, ki ga za reševanje uporablja Slovenska vojska, ura letenja pa stane 6 tisoč evrov. Običajno se reševanje izvaja s helikopterji tipa Airbus H145, katerega ura letenja stane približno 2 tisoč evrov. Večnamenskost tako več kot očitno ne funkcionira in deluje v škodo tako davkoplačevalcem kot pomoči potrebnim, kajti kapacitete so omejene. Vojaški helikopterji delujejo tudi pri iskanju in reševanju, kar je njihova naloga.

Vojaški Helikopter (Foto: MORS)

Kot nadalje opozarja naš anonimni vir gre pri vsem skupaj za izredno netransparentno urejeno helikoptersko reševanje, po vsej verjetnosti se na ta način prikrito financira Ministrstvo za obrambo, na račun zdravstvenega sistema. Helikopterska nujna medicinska pomoč je torej problem zdravstva in ministra Aleša Šabedra, policija in vojska pa za to nista pristojna. Pomenljivo po drugi strani je, da ima vojska tudi 30 reševalnih vozil, a teh ne uporabljajo za civilne naloge, tako kot helikopterje. Veliko korist od takšne urejenosti imajo zlasti vojaški piloti, ki do 40 odstotkov, piloti policijskih helikopterjev pa naj ne bi dobivali nobenih dodatkov in se s to dejavnostjo ne ukvarjajo več. Vojska je pričela večje helikopterje tipa cougar uporabljati prav zato, da bodo dodatke prejemali tudi piloti večjih helikopterjev. Tako so ohranili mir v vojski, dodatke so dobili tudi piloti večjih vojaških helikopterjev. Velika črna luknja proračunskega denarja v tem okvirju so tudi hišni dobavitelji rezervnih delov.

Foto: Airbus

Dokler prevoze izvaja Slovenska vojska lahko pozabimo na denar EU
Dokler helikoptersko nujno medicinsko pomoč izvaja Slovenska vojska prav tako ne bomo mogli koristiti sredstev Evropske unije, ki bi lahko financirala do 80 odstotkov namenske helikopterske nujne medicinske pomoči. Prav tako zaradi koriščenja helikopterjev Slovenske vojske tvegamo, da ljudje ostanejo brez pomoči v primeru okvare helikopterjev, v primeru zunanjega izvajalca pa bi lahko država v primeru neizvajanja prevozov uveljavila tudi bančno garancijo.

Foto: Airbus

Vojaški helikopterji niso primerni za reševalne prevoze, včasih je bilo to področje zgledno urejeno
Pomembno je pri tem poudariti tudi, da vojaški helikopterji sploh niso ustrezno opremljeni za opravljanje reševalnih prevozov, pač pa so urejeni kar “po domače”, v primeru, da se kakšnemu tujcu med reševanjem pripeti nezgoda, pa bi bila Slovenija podvržena celo mednarodnemu škandalu in sramoti. Helikopterski prevozi so sicer že bili zgledno organizirani v času prve vlade Janeza Janše, ko je Ministrstvo za zdravje vodil Andrej Bručan. Takrat je storitve izvajalo podjetje Flycom.

Dokaz, da problem resnično ostaja in se ga zaveda tudi oblast je delovnje medresorske skupine, ki že tri leta išče dolgoročne rešitve, a do sedaj ni storila nič.

Rok Krajnc

Sorodno

Zadnji prispevki

[Video] Tako so palestinski skrajneži napadli nemškega ambasadorja

Nemški ambasador Oliver Owcza je pred dvema dnevoma obiskal...

ZNP: Politika se vse bolj meša v delo medijev

Združenje novinarjev in publicistov je pred 3. majem, svetovnim...

Za turistično križarjenje sta Gabrova in Golob lahko hvaležna Tretjemu rajhu!

Golob in Gabrova slovita po tem, da si privoščita...

Romunija prepovedala staršem, da otroka odtujujejo od drugega starša

Romunija je včeraj prva evropska država, ki je starševsko...