Evropska avtomobilska industrija se je znašla tam kot “veliki trije iz Detroita” leta 2007: tik pred propadom. Stelantis, Volkswagen, Mercedes Benz in Renault životarijo, nekateri so celo tik pred propadom – edina družba, ki je zaenkrat ubežala prepadu, je bavarski BMW. Velik del njihovih težav pa je pripisati tudi “zeleni” politiki EU, ki je vedno bolj drastična in iracionalna. Ursula von der Leyen in njena komisija bosta grobarki evropske avtomobilske industrije.
V letu 2020 pandemija ni zajela samo celotnega sveta, ampak tudi proizvajalce avtomobilov, ki se trudili prilagoditi novemu regulativnemu okolju za emisije po vsej Evropi. Glede na uradne dokumente EU so proizvajalci avtomobilov, ki delujejo v Evropi, leta 2020 plačali 510 milijonov evrov (837 milijonov dolarjev) glob, ker niso dosegli svojih ciljev CO2, vendar je ta številka leta 2021 padla na samo 10 milijonov evrov (16 milijonov dolarjev) in nič v 2022.
Novi predpisi pa bodo veliko bolj drastični – nekatere proizvajalce bi lahko spravili na rob bankrota.
Di Meo: “Kazni do 15 milijard evrov”
Izvršni direktor skupine Renault Luca de Meo je opozoril na morebitne kazni v višini do 15 milijard evrov, s katerimi bi se lahko soočili evropski proizvajalci avtomobilov, če ne bodo dosegli podnebnih ciljev Evropske komisije sredi sedanje krize po padcu prodaje električnih vozil (EV).
“Evropska industrija je že investirala približno 250 milijard evrov naložb, zato moramo ohraniti posel,” je izjavil izvršni direktor v intervjuju za France Inter.
Priznal je tudi, da bi se skupina lahko soočila z veliko krizo pri poslovanju v Franciji. De Meo je Evropsko komisijo večkrat pozval k “fleksibilnosti” glede prihajajočih prodajnih ciljev električnih vozil in namestitev polnilnih mest v različnih evropskih državah v kontekstu, ko naj bi Bruselj potrdil prepoved prodaje avtomobilov z notranjim izgorevanjem od leta 2035.
Ukinjanje delovnih mest v Renaultu in Volkswagnu
Generalni direktor Renaulta navaja, da se trenutno sektor v Evropi sooča s hudo recesijo, saj nemški Volkswagen prvič v svoji 87-letni zgodovini razmišlja o zaprtju več tovarn v Nemčiji. Medtem je prejšnji teden francoski sindikat CGT poročal, da Renault razmišlja o možnosti ukinjanja delovnih mest v državi v naslednjih treh letih, tudi v inženirstvu.
“Evropska avtomobilska industrija je imela 25 let 30-odstotno presežek zmogljivosti,” je priznal De Meo. Po besedah vodje znamke bi morali proizvajalci ob trenutnih stopnjah prodaje električnih vozil prenehati s proizvodnjo 2,5 milijona avtomobilov z notranjim zgorevanjem ali pa se soočiti s kaznimi, ki jih je določila Evropska komisija.
Evropska komisija kot rabelj evropske avtomobilske industrije
Gre za neposredno posledico nerealističnih “zelenih” politik, ki jih je v prejšnjem mandatu pod vplivom levo usmerjenega parlamenta sprejemala Evropska komisija.
Evropska unija je zato v upanju, da bodo potrošniki hitro prešli na drage električne avtomobile, zgornjo mejo povprečnih emisij iz prodaje novih vozil od let 2026 zniža na 94 gramov/km s 116 g/km leta 2024. Električna revolucija je nato padla v vodo, proizvajalci pa so spet prisiljeni vlagati v tehnologijo vozil z motorji na notranje izgorevanje in prodajati vozila na dizelski in bencinski pogon, saj potrošniki še ne želijo prestopiti na elektroko.
Potem se pa sprašujemo zakaj evropsko gospodarstvo ni več konkurenčno. Uničili dobo vse. https://t.co/fPyrRWPdVD
— Boris Tomašič (@NeMaramButlov) September 17, 2024
Trenutna pravila EU in trenutno stanje avtomobilske industrije v EU sta tako na kolizijski poti, kjer se lahko zgodi le dvoje: Evropska komisija popusti in zrahlja stroge okoljevarstvene predpise ali pa evropska avtomobilska industrija propade.
I. K.