Bo Vrtovec v zvezi s pregrešno dragimi železniškimi projekti le sklical sejo Komisije za nadzor javnih financ ali ta ne obstoja več?

Datum:

Prenova postaje Panyu Square v Guangzhouju, ki povezuje tri metro linije (vključno z novo super hitro linijo 18) in jo dnevno uporablja več milijonov ljudi, je stala 120 milijonov ameriških dolarjev. A pri nas so cene bistveno višje, za prenovo jeseniške železniške postaje namreč Riko Janeza Škrabca želi kar 170 milijonov evrov. Ker vse skupaj pri marsikom vzbuja sum, da gre v ozadju za kartelne dogovore, marsikdo meni, da bi bilo treba sklicati sejo Komisije za nadzor javnih financ.

Na začetku leta je marsikoga po fiasku z nakupom prenosnikov v vrednosti več kot 6 milijonov evrov, ki še vedno ždijo v skladišču, vidno razburila razsipnost Golobove vlade. Zgolj v 48 urah je namreč za razpadajočo sodno stavbo uspela nakazati kar 7,7 milijona evrov. A zdi se, da je bila to le kaplja v morje, ko smo se naposlušali, kako zajetni računi se nam obetajo pri prenovi oziroma nadgradnji posameznih železniških postaj.

Potem ko je je odjeknila vest, da sta za projekt prenove železniške postaje v Ljubljani prispeli dve ponudbi, ki sta ekstremno presegali razpoložljiva sredstva (ena je znašala 100 milijonov evrov, druga 130 milijonov evrov), je postalo znano, da bo treba za obnovo železniške postaje v Novi Gorici odšteti kar 61,65 milijona evrov, kar je precej več od prvotno mišljenega zneska, ki je znašal 22 milijonov evrov manj. A tudi tako visok znesek se zdi nizek ob znesku najnižje ponudbe za nadgradnjo železniške postaje Jesenice, ki jo je podalo podjetje Riko. Slednja namreč znaša kar 170 milijonov evrov. Prispele so sicer tri ponudbe. Hrvaška Kufner Grupa je ponudila izvedbo del za 175,7 milijona evrov, VOC Celje pa za 179 milijonov evrov.

V luči teh cen se marsikdo vpraša, s kakšnim presežkom nam nameravajo postreči. Za prenovo postaje Panyu Square v Guangzhouju, ki je videti zelo moderna (o tem se lahko prepričate na spodnjih fotografijah), in povezuje tri metro linije (vključno z novo super hitro linijo 18), dnevno pa jo uporablja več milijonov ljudi, so morali namreč odšteti manj, kot bomo mi za nadgradnjo jeseniške železniške postaje. Slednja je namreč stala 120 milijonov ameriških dolarjev.

“Prenova železniške postaje na Jesenicah bo stala toliko kot dva karavanška predora …”, je v zvezi z zneskom opozoril politični analitik Aljuš Pertinač. Kako visoka je cena za nadgradnjo jeseniške postaje, pa priča tudi naslednja primerjava: za nadgradnjo železniške proge med Zidanim Mostom in Celjem, kjer so bile v okviru projekta obnovljene kar tri železniške postaje (Celje, Laško in Rimske Toplice), postavljene protihrupne ograje (3,5 kilometra), je šlo 230 milijonov evrov, kar je bilo skoraj 50 milijonov evrov manj od vrednosti, ki je bila določena v investicijskem programu. Pri tem so kar 90,6 milijona evrov prispevali iz EU (več o tem tukaj).

Foto: DRSI
Foto: DRSI
Foto: DRSI

Kot je opozorila vodja poslanske skupine SDS Jelka Godec v primeru železniške postaje Šentjur, je do začetka njene obnove po več desetletjih želja in idej prišlo v času Janševe vlade. “Ocenjena vrednost projekta je bila v višini 7,5 milijona evrov, končna vrednost 8 milijonov evrov, od tega je bilo 5 milijonov iz naslova evropskih sredstev,”, je povedala v zvezi s projektom, ki je bil zaključen januarja 2024.

Marsikdo se ob vsem skupaj spominja, da je bilo potrebno za Most na Pelješac, ki je dolg 2,5 km, odšteti dobrih 500 milijonov evrov. “Mi bi ga verjetno naredili za cca 5 milijard”, je eden od komentarjev, ki se je pojavil na družabnem omrežju X.

Foto: epa

“To bo kraja denarja, ljudje. Treba je ustaviti”; “Ni jih sram, da 100 tisoči živijo na robu. Ni jih sram vseh megalomanskih ropov države. Narod je to izvolil.”; “Zagotovit zmago na volitvah ni poceni.”; “Železniške postaje, ki bodo iz zlata, ostali pa kradejo kot srake.”; “In načrt se realizira. Sodna stavba, računalniki, železniške postaje … Ni da ni, bogato.”; “Menda ene 1000 ljudi dnevno uporablja železniško postajo Jesenice. Za 170.000.000 € bi vsakemu lahko kupili cliota. Vsakih 10 let. Naslednjih 100 let”; Noro, kok nas ta politična hunta lupi!”, so primeri zgovornih komentarjev, ki so se usuli v zvezi z obnovo jeseniške postaje. 

Bo Vrtovec sklical sejo Komisije za nadzor javnih financ?
“Zgleda, da bodo imele železniške postaje po novem zlate WC-je in z diamanti posute WC školjke: prenova postaje na Jesenicah od 81 prek 126 do najmanj 170 mio. A je Komisija za (ne)nadzor javnih financ v DZ razpuščena?!”, se sprašuje nekdanji gospodarski minister Matej Lahovnik. Nedvomno pa Lahovnik ni edini, ki se sprašuje, čemu predsednik omenjene komisije Jernej Vrtovec iz NSi še kar ni sklical seje. Javna razkritja cene obnov železniških postaj namreč nedvomno vzbujajo sum, da gre v ozadju za kartelne dogovore, katerih namen je izčrpavati davkoplačevalska sredstva. 

Odločili smo se, da Vrtovca povprašamo, ali sploh namerava sklicati sejo in tudi, ali mu je podjetje Riko Janeza Škrabca zgradilo hišo in če mu jo je, za kolikšen znesek. Ko odgovor prejmemo, ga objavimo naknadno. 

S. K.

Sorodno

Zadnji prispevki

Jankovićev EXPO: “Specialni svetovalec” ali trgovec z vplivom?

Jankovića slovenska javnost pozna kot tranzicijskega politika, župana Ljubljane,...

Kako bi izgledala Slovenija, če bi izvedla Mrkaićeve reforme?

Tomaž Štih, na socialnem omrežju X bolj poznan kot...

Janez Janša na kongresu EPP: Evropo bodo kmalu čakale nove ozemeljske zahteve Putinovega režima!

"Evropo bodo kmalu čakale nove ozemeljske zahteve režima, ki...

[Video] Poljaki korakajo v jedrsko dobo skupaj z Američani

Družba PEJ (Polskie Elektrownie Jadrowe) je podpisala pogodbo z...