RTV Slovenija si je privoščila neverjetno sramoto, ki je najbrž vsaj deloma krivda Mediane, toda nacionalka bi kaj takega preprosto morala preveriti. Mediana je zanje naredila anketo med ljudmi, komu najbolj zaupamo glede epidemije novega koronavirusa. Rezultati so, kakršni so, toda ko jih je nacionalka prikazala na svojem zaslonu, je seštevek vseh bil, reci in piši – več kot 100 odstotkov, natančneje 141,8 odstotka.
Sodelovanje RTV Slovenije in Mediane pogosto buri duhove, toda po navadi zato, ker njihovi rezultati ne sovpadajo z intuitivno realnostjo in pogosto, če ne vedno, predvsem predstavljajo “zastonj” marketing za politike globoke države. Tokrat pa sta si obe hiši naredili veliko sramoto.
Mediana je za nacionalko naredila anketo na temo “Komu najbolj zaupate glede epidemije?”. Ko je “naše okno v svet” prikazala rezultate, so posamezni odstotki, če ste jih sešteli, dali vsoto 141,8 odstotka. Na to sramoto je javnost opozoril Peter Merše na svojem Twitterju:
https://twitter.com/Permaister/status/1321171400099536896
Zdi se, da so v času družbenih omrežij veliki mediji pod vse večjim pritiskom javnosti in človek bi mislil, da se bodo trudili na vse pretege, da ne izpadejo, ne glede na to, ali jim rečemo “lažnive novice”, “fake news” ali “lugenpresse”, bolj verodostojni. Ob takšnih napakah pa je retorično vprašanje tviteraša ne samo, da povsem na mestu, ampak najbrž še preblaga ocena stanja.
Drugi sporni vidik te ankete in tega, da jo je nacionalna televizija promovirala, na kar je s svojim tvitom opozoril raziskovalni novinar Luka Svetina, pa je dejstvo, da so v isto anketo uvrstili amaterskega covid 19 skeptika, Marka Potrča, in strokovnjakinjo, kakršna je Dr. Bojana Beović:
Predvsem je zame osebno nepojmljivo, da pri Mediani dajo legitimnost covid zanikovalcem in, konkretno Marka Potrča, postavijo na izbiro ob bok dr. Bojani Beović. To je velika klofuta v obraz za stroko, ki se mesece trudi zajeziti širjenje virusa. https://t.co/1Sw4jEh1gT
— Luka Svetina (@LukaSvetina) October 28, 2020
S tem so povprečnemu gledalcu, ki ga je s televizijo zlahka mogoče manipulirati na ravneh psihologije, o katerih nima časa razmišljati, sugerirali, da sta njuni mnenji enakovredni. “Aja, saj pa, ta mnenja so na trgu, kot sedemnajst različnih Milk. Jaz sem se pač odločil za rozine (Marko Potrč). Stvar okusa, če ti verjameš, da so jagode (stroka) boljše.”
Aleš Ernecl