Kitajski avtomobili prevzemajo domače in tuje trge!

Datum:

Kitajski trg se pospešeno zapira za tuje avtomobilske znamke, kot sta Ford in GM. Tesla sicer beleži ugodno prodajo, toda ne gre brez resnih težav. Vse več vozil prodajo lokalni proizvajalci. V promet gredo zlasti električna in hibridna vozila. Kitajske blagovne znamke pa prodirajo tudi po svetu. V naslednjih dveh letih bi lahko obvladale 15 odstotkov evropskega trga! 

Kitajska avtomobilska industrija se globalno vse bolj krepi, s tem pa ogroža številne druge svetovne proizvajalce vključno s Teslo. Lansko leto so kitajski proizvajalci pridobili prednost med kupci pred tujimi avtomobilskimi podjetji, kot sta Ford in GM. Domača podjetja na Kitajskem bodo letos prvič dobila priložnost nadzora večinskega deleža domačega avtomobilskega trga. Ne le, da domači kupci kupujejo vse več električnih vozil, marveč tudi električnih vozil lokalnih proizvajalcev, vse manj pa uvoženih. Podatki kitajskega svetovalnega podjetja Automobility Ltd kažejo, da je v prvih šestih mesecih leta 2023 nakup avtomobilov na plin (na Kitajskem) v medletni primerjavi upadel. Po drugi strani pa se je prodaja avtomobilov z novejšimi pogonskimi rešitvami, kot so električna in hibridna, močno okrepila, poroča Business Insider

Več kot 80 odstotkov prodanih električnih vozil, je bilo kitajskih blagovnih znamk. Vendar pa je povpraševanje v zadnjem času malce upadlo. Je pa zmanjšano povpraševanje po avtomobilih na Kitajskem pravzaprav slaba novica za starejše avtomobilske družbe. Za učinkovito reševanje razmer za znamki Ford in MG v tej državi, bi bilo lahko že prepozno, menijo analitiki banke Morgan Stanley. Ne samo, da se morajo starejši proizvajalci na Kitajskem soočiti s hudo konkurenco električnih vozil, obrniti morajo tudi trend zmanjševanja obsega prodaje, dobička ter upadanja deleža na domačem trgu. Gre za večplastno težavo. Glede prihodnosti prodaje je v luči vse hujše kitajske konkurence v skrbeh tudi generalni direktor Forda Jim Farley. V težavah se je znašla tudi Tesla, ki ji nižanje cen bistveno več ne pomaga. 

Kitajski avtomobil Hongqi L5 II (Foto: Wikipedija)

Kitajci bodo v dveh letih prevzeli 15 odstotkov evropskega avtomobilskega trga!
Pomembno je tudi to, da morajo zaradi manjšega povpraševanja tako kitajski kot drugi proizvajalci zniževati cene. Ob Tesli so tudi kitajski proizvajalci, kot je BYD, drastično znižali prodajne cene. Tesla se je morala celo spustiti v cenovno vojno z domačo kitajsko konkurenco. Kot so sporočili v podjetju, še vedno povečujejo svoj tržni delež na Kitajskem. Informacijo je sporočil pomemben Teslin predstavnik Tom Zhu. Je pa dejal, da prodaja teče in da ni bojazni, saj je povpraševanje večje od proizvodnje. Prav zato ni preveč v skrbeh za tržni delež na Kitajskem. Kitajske avtomobilske znamke pa nadaljujejo tudi svoj globalni prodor. Kitajska se iz uvoznice avtomobilov počasi spreminja v njihovo izvoznico. Veliki preobrat naj bi se zgodil v tekočem desetletju. Kitajski proizvajalci električnih vozil že prodirajo v Evropo in bi lahko v dveh letih prevzeli 15 odstotkov tržnega deleža, kot navaja svetovalna družba KPMG. 

Domen Mezeg

Sorodno

Zadnji prispevki

Vlada bi obdavčila tudi tiste, ki nimajo

Pojavljajo se različne predloge za sistemsko financiranje gradnje javnih...

Ko smo glasovali za samostojnost in demokracijo, smo glasovali tudi za kapitalizem

Ni novost, da želi Mladina s svojim senzacionalizmom vzbuditi...

Slovenija vse manj varna: na področju Radovljice hudo pretepli 22-letnika

Skupaj s splošnim vzdušjem brezupa in vdanosti v usodo...