Napačna reakcija pilotov kriva za strmoglavljenje letala Air Asia

Datum:

Indonezijsko letalo, ki je decembra lani strmoglavilo v Javansko morje in s tem povzročilo 162 smrtnih žrtev, je strmoglavilo zaradi napačne reakcije pilotov na tehnično napako letala. Zaradi napake v sistemu, ki pomaga premikati krmilo, sta pilota sistem resetirala ter s tem onemogočila avtopilota. 

Na letalu, ki je decembrana lani na poti v Singapur strmoglavio v Javansko morje, so na krmilnem sistemu odkrili tehnično napako, ki je pripomogla k nesreči – a glavni razlog za nesrečo je bila reakcija pilotov na to napako.

Isto napako je letalo pred nesrečo javilo že 23-krat v enem letu
Sistem je pilotoma javljal napako na krmilih, zaradi katere sta resetirala sistem. S tem sta izklopila avtopilota in nista bila več sposobna prevzeti kontrole nad letalom. Kot poroča CNN, je letalo napako na krmilnem sistemu pred usodno nesrečo javilo že 23-krat, v zadnjih mesecih vedno pogosteje.

Pomanjkljivosti pri izobraževanju pilotov
Nesrečo so preiskovali avstralski, francoski, singapurski in malezijski preiskovalci. Rezultati preiskave so pokazali na ključne pomanjkljivosti pri izobraževanju pilotov za reagiranje v nepredvidljivih in krizniih situacijah. Preiskovalci zato letalski družbi Air Asia priporočajo, da v izobraževanje pilotov vključi tudi ta del. V omenjeni letalski družbi pilotov za take primere niso izobraževali, ker v priročniku tega letala pač ni pisalo, da lahko pride tudi do takših situacij.

M. G.

Sorodno

Zadnji prispevki

Slovenci zahtevajo preiskavo Golobovih poslov – jih bodo poslanci uslišali?

Poslanci se bodo danes popoldne sestali na izredni seji...

Zver: Gasilstvo je nacionalno bogastvo

"Danes sem se v cerkvi Sv. Urbana v Destrniku...

Pod Golobom je vse slabše

Fiskalni svet, neodvisni in samostojni državni organ, ki nadzira...

Andrej Lokar: Levica je družbeni inženiring iz politike prenesla v kulturo in izobraževanje

"Svetovna levica je v nekakšni predslutnji (v resnici: zaradi...